PLUS RATIO QUAM VIS
Nauka zmienia świat. Karol Olszewski i jego dokonania.
Do I etapu konkursu
00
dni
00
godzin
00
minut
00
sekund
Data I etapu konkursu: 0000-00-00
Regulamin konkursu „Plus ratio quam vis”
w roku szkolnym 2025/2026
„Nauka zmienia świat. Karol Olszewski i jego dokonania”
&1
Informacje ogólne
  1. Niniejszy Regulamin (dalej jako: „Regulamin”) określa warunki uczestnictwa w Konkursie „Plus ratio quam vis” w roku szkolnym 2025/2026 „Nauka zmienia świat. Karol Olszewski i jego dokonania”, który rozpocznie się w dniu 12 września 2025 r. otwarciem zgłoszeń uczestnictwa w Konkursie, a zakończy się najpóźniej w dniu 15 czerwca 2026 r. uroczystą galą, podczas której ogłoszeni zostaną laureaci Konkursu i wyróżnieni oraz przekazane zostaną nagrody – dokładny termin gali wskazany zostanie do dnia 11 maja 2026 r., na stronie internetowej, o której mowa w ust. 7 poniżej (dalej jako „Konkurs”).
  2. Organizatorem Konkursu są:
    1. Uniwersytet Jagielloński, ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków – Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wydział Chemii UJ (dalej „UJ”);
    2. Stowarzyszenie Absolwentów Uniwersytetu Jagiellońskiego, ul. Gołębia 24/21, 31-007 Kraków (dalej „Stowarzyszenie Absolwentów UJ”);
    3. KAMPU Spółdzielnia Socjalna w Krakowie (Akademia Żakowska), ul. Topolowa 6/I, 31-512 Kraków (dalej „KAMPU”- Akademia Żakowska);
    4. Stowarzyszenie „Szersze Horyzonty” ul. Widok 2/24, 31-564 Kraków (dalej „Stowarzyszenie Szersze Horyzonty”);
    5. Fundacja Nauka i Wiedza ul. Stryjeńskich 21, 02-791 Warszawa (dalej „Fundacja”);
    (zwani dalej łącznie „Organizatorem)
  3. Przyrzekającym nagrodę jest Organizator (dalej jako „Przyrzekający nagrodę”), fundatorami nagród są: Stowarzyszenie Absolwentów UJ, Muzeum UJ oraz KAMPU – Akademia Żakowska (dalej jako „Fundatorzy”).
  4. Celem Konkursu jest rozbudzenie fascynacji nauką, dziedzictwem naukowym Uniwersytetu Jagiellońskiego, a także popularyzacja dóbr kultury materialnej i niematerialnej, wiedzy o wybitnych polskich naukowcach, w tym o Karolu Olszewskim – fizyku i chemiku, profesorze UJ i jego dokonaniach.
  5. Nad przebiegiem Konkursu czuwać będzie Komisja konkursowa (zwana dalej „Komisją”) powołana przez Organizatora, w skład której wchodzić będą przedstawiciele Stowarzyszenia Absolwentów UJ, UJ - Muzeum UJ i Wydziału Chemii UJ oraz KAMPU- Akademii Żakowskiej, Stowarzyszenia Szersze Horyzonty.
  6. Do zadań Komisji należy między innymi:
    1. czuwanie nad prawidłowym przebiegiem Konkursu;
    2. ocena prawidłowości zgłoszeń i rejestracji uczestnictwa w Konkursie;
    3. ustalenie i zatwierdzenie wyników I i III Etapu Konkursu na postawie wykonanych przez Uczestników zadań konkursowych;
    4. wykluczenie z udziału w Konkursie Uczestników, którzy nie przestrzegają zasad uczestnictwa w Konkursie wskazanych w Regulaminie.
  7. Szczegółowe informacje na temat Konkursu i zasad uczestnictwa w nim oraz niniejszy Regulamin udostępniane są na stronie internetowej www.edukator.pl/olszewski (zwanej dalej „Stroną Konkursu”) w wersji polskojęzycznej, w sposób umożliwiający pobranie Regulaminu, będą także zamieszczane na stronach podmiotowych Organizatorów, w szczególności UJ- Muzeum UJ oraz Wydziału Chemii UJ i KAMPU-Akademii Żakowskiej.
  8. Udział w Konkursie jest bezpłatny i całkowicie dobrowolny, ale wymaga wcześniejszego zgłoszenia oraz rejestracji uczestnictwa, na zasadach wskazanych w Regulaminie. Zgłoszenia, rejestracje niezgodne z Regulaminem nie będą dopuszczone do Konkursu.
  9. Wszystkie koszty związane z uczestnictwem w Konkursie Uczestnik ponosi we własnym zakresie. Udział w aktywnościach realizowanych w ramach II Etapu Konkursu jest bezpłatny, Organizator zapewnia także bezpłatny transport Uczestników i ich przedstawicieli ustawowych lub nauczycieli, pod których opieką pozostawać będą Uczestnicy, pomiędzy lokalizacjami, w których odbywać się będą ww. aktywności II Etapu Konkursu.
  10. Przebieg Konkursu zostanie utrwalony przez Organizatora lub osoby działające na jego rzecz za pomocą urządzeń rejestrujących obraz, w postaci fotorelacji (zwanej dalej „Fotorelacją”) oraz może zostać utrwalony za pomocą urządzeń rejestrujących dźwięk i obraz, w postaci nagrań audio-video, obejmujących w szczególności następujące aktywności w ramach Konkursu: warsztaty, spotkania, spacer, o których mowa w § III ust. 1 pkt b) Regulaminu i uroczystą galę wręczania nagród (zwanych dalej „Nagraniami”). Każdy Organizator może udostępniać Fotorelację, Nagrania oraz filmy, o których mowa w § VIII ust. 1 Regulaminu, nieograniczonemu kręgowi odbiorców, bezterminowo, na stronach internetowych każdego Organizatora oraz na profilach każdego Organizatora w mediach społecznościowych: Facebook, Instagram, YouTube, na Stronie Konkursu, na stronach serwisu www.edukator.pl.
  11. Wszelkie oświadczenia wiedzy i woli oraz zapewnienia Uczestnika, o których mowa w Regulaminie:
    1. za Uczestników nieposiadających zdolności do czynności prawnych składają ich Przedstawiciele ustawowi;
    2. w przypadku Uczestników posiadających ograniczoną zdolność do czynności prawnych składają je wyżej wskazani Uczestnicy oraz ich Przedstawiciele ustawowi;
    - akceptując Regulamin w sposób, o którym mowa w § II Regulaminu.
&2
Zgłoszenia i Rejestracja udziału w Konkursie
  1. W I Etapie Konkursu Organizator nie przewiduje limitu uczestników. Uczestnikiem Konkursu (dalej jako „Uczestnik”) jest osoba, która spełni łącznie następujące warunki:
    1. jest uczniem szkoły podstawowej z województwa małopolskiego, w wieku od 12 do 15 lat (VI-VIII klasa);
    2. w sposób i w terminach wskazanych w Regulaminie została zgłoszona do udziału w Konkursie przez nauczyciela zatrudnionego w szkole, do której uczęszcza (dalej jako „Nauczyciel”);
    3. w sposób i w terminach wskazanych w Regulaminie została zarejestrowana przez jej przedstawiciela ustawowego (dalej jako „Przedstawiciel ustawowy”) do udziału w Konkursie.
  2. Zgłoszenia uczestnictwa w Konkursie, o których mowa w ust. 1 pkt b) powyżej (zwane dalej „Zgłoszeniami”), dokonywane będą przez Nauczycieli w terminach od 12 do 28 września 2025 r., do godziny 23.59, za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego (zwanego dalej „Formularzem zgłoszeniowym”), udostępnianego na Stronie Konkursu.
  3. Dokonując Zgłoszenia Nauczyciel wypełnia Formularz zgłoszeniowy, w którym podaje następujące dane: imię i nazwisko Nauczyciela, adres e-mail Nauczyciela do kontaktu z Organizatorem, liczba uczniów zgłaszanych do udziału w Konkursie i nazwa szkoły do której uczęszczają. Nauczyciel potwierdza także za pośrednictwem Formularza zgłoszeniowego zapoznanie się z Regulaminem i akceptację postanowień Regulaminu, która jest równoznaczna z udzieleniem przez niego zezwoleń, licencji i upoważnień oraz ze złożeniem oświadczeń i przyjęciem przez niego zobowiązań, o których mowa w Regulaminie. Zgłoszenie zostaje dokonane w momencie uzupełnienia danych w treści Formularza zgłoszeniowego oraz przesłania go przez Nauczyciela Organizatorowi za pomocą systemu znajdującego się na Stronie Konkursu.
  4. Nauczyciel, który dokonał prawidłowego Zgłoszenia otrzymuje od Organizatora potwierdzenie oraz kody w ilości odpowiadającej liczbie zgłoszonych przez niego uczniów, które za pośrednictwem tych uczniów przekazuje ich Przedstawicielom ustawowym (zwane dalej „Kodami”).
  5. Kody są konieczne do przeprowadzenia przez Przedstawiciela ustawowego niepełnoletniego ucznia rejestracji jego uczestnictwa w Konkursie (dalej jako „Rejestracja”). Rejestracja odbywa się w terminach od 12 do 28 września 2025 r., za pośrednictwem formularza rejestracyjnego, zamieszczonego na Stronie Konkursu (zwanego dalej „Formularzem rejestracyjnym”).
  6. Dokonując Rejestracji Przedstawiciel ustawowy wypełnia Formularz rejestracyjny, w którym podaje następujące dane: imię, nazwisko i data urodzenia rejestrowanego ucznia, nazwa szkoły do której uczęszcza, imię i nazwisko Przedstawiciela ustawowego dokonującego Rejestracji ucznia oraz jego adres e-mail do kontaktu z Organizatorem.
  7. Przedstawiciel ustawowy potwierdza także za pośrednictwem Formularza rejestracyjnego zapoznanie się z Regulaminem i akceptację postanowień Regulaminu, które są równoznaczne z:
    1. wyrażeniem przez niego zgody na udział ucznia w Konkursie na zasadach wskazanych w Regulaminie;
    2. z potwierdzeniem zapoznania się przez Przedstawiciela ustawowego i pozostającego pod jego opieką ucznia z Regulaminem i akceptacją przez nich postanowień Regulaminu, co jest równoznaczne z udzieleniem licencji, zezwoleń i upoważnień, o których mowa w Regulaminie lub odpowiednio z wyrażeniem przez Przedstawiciela ustawowego zgody na ich udzielenie;
    3. udzieleniem przez Przedstawiciela ustawowego we własnym imieniu zezwoleń, licencji i upoważnień oraz ze złożeniem przez niego oświadczeń i przyjęciem przez niego zobowiązań, o których mowa w Regulaminie.
  8. Rejestracja zostaje dokonana w momencie uzupełnienia danych w treści Formularza rejestracyjnego oraz przesłania go przez Przedstawiciela ustawowego Organizatorowi za pomocą sytemu znajdującego się na Stronie Konkursu. Uczeń nabywa status Uczestnika z chwilą otrzymania potwierdzenia przez jego Przedstawiciela ustawowego.
  9. Szczegółowy sposób dokonywania Zgłoszeń oraz Rejestracji uczestnictwa w Konkursie został podany na Stronie Konkursu. Organizator nie odpowiada za podanie przez Nauczyciela/ Przedstawiciela ustawowego błędnych lub nieprawdziwych danych podczas Zgłoszenia/Rejestracji uczestnictwa w Konkursie.
  10. Przedstawiciele ustawowi są zobowiązani do zapoznania się oraz do zapoznania niepełnoletnich uczniów z Regulaminem Konkursu oraz z informacją o przetwarzaniu danych osobowych i do pouczenia ich o konieczności stosowania się do Regulaminu.
  11. Pełna, zanonimizowana lista Uczestników zakwalifikowanych do udziału w Konkursie (I Etap), na której zamieszczone zostaną wyłącznie Kody tych Uczestników, zostanie zamieszczona na Stronie Konkursu do dnia 6 października 2025 r.
  12. Uczestnicy mogą wziąć udział w Konkursie, tj. we wszystkich aktywnościach odbywających się w ramach I- III Etapu oraz w uroczystej gali, wyłącznie pod opieką Nauczyciela lub Przedstawiciela ustawowego. Pod opieką jednego Nauczyciela może przebywać więcej niż jeden Uczeń. W sytuacji gdy podczas Konkursu Uczeń przebywa pod opieką Przedstawiciela ustawowego może mu towarzyszyć nie więcej niż jeden Przedstawiciel ustawowy.
  13. Uczestnicy, Przedstawiciele ustawowi, Nauczyciele, akceptują ustalone reguły przebiegu Konkursu i jego program oraz zobowiązują się nie wpływać na jego zmianę i nie zakłócać przebiegu Konkursu. Organizator jest uprawniony do wyłączenia z udziału w Konkursie Uczestników, którzy naruszają postanowienia Regulaminu, a w szczególności:
    1. zakłócają przebieg Konkursu;
    2. podejmują działania niezgodne z prawem, z dobrymi obyczajami bądź godzące w uzasadnione interesy osób trzecich;
    3. podejmują działania zmierzające do obejścia albo wskazujące na próbę obejścia Regulaminu lub zasad odbywania Konkursu;
    4. podejmują działania naruszające uzasadnione interesy Organizatora lub godzące w jego wizerunek.
&3
Zasady udziału w Konkursie, jego przebieg i zadania konkursowe
  1. Konkurs składa się z 3 Etapów:
    1. Etap I – eliminacje szkolne, które przeprowadzone zostaną w formie zdalnej w dniu 8 października 2025 r. (zwane dalej „Eliminacjami”), w ramach których Uczestnicy w budynku szkoły do której uczęszczają, pod nadzorem personelu szkoły, w wyznaczonych przez Organizatora godzinach, rozwiążą test konkursowy wielokrotnego wyboru (zwany dalej „Testem eliminacyjnym”), za pośrednictwem elektronicznej platformy edukator.pl udostępnionej im przez Organizatora, na której zalogują się na swoim koncie założonym podczas Rejestracji, z wykorzystaniem urządzeń informatycznych własnych lub należących do szkoły. Instrukcje dotyczące rozwiązywania Testu eliminacyjnego udostępnione zostaną na platformie edukator.pl najpóźniej 3 dni przed rozpoczęciem Eliminacji. Szczegółowe zasady oceny Testu eliminacyjnego zamieszczone zostaną na początku tego Testu.
    2. Etap II – zajęcia warsztatowe i laboratoryjne odbywające się w okresie od 3 listopada 2025 r. do 15 stycznia 2026 r. (zwane dalej „Warsztatami”), skumulowane dla każdego Uczestnika w jednym dniu, na zasadach wskazanych w ust. 4 poniżej, w ramach których przeprowadzone zostaną następujące, obligatoryjne aktywności dla Uczestników II Etapu Konkursu:
      • Zajęcia w Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Maius pt.: „Karol Olszewski – dokonania i instrumentarium uczonego”. Czas trwania zajęć: 60 minut;
      • Wizyta w Collegium Novum i spotkanie w siedzibie Stowarzyszenia Absolwentów Uniwersytetu Jagiellońskiego pt. „Nauka zmienia świat”. Czas trwania wizyty i spotkania naukowego: 30 minut;
      • Wycieczka po Dzielnicy Uniwersyteckiej i Starym Mieście pt.: „Krakowskie LUMEN CHYMICUM”. Czas trwania wycieczki: 90 minut;
      • Pokazy kriogeniczne na Wydziale Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Czas trwania pokazów: 90 minut;
      • Wizyta na Wydziale Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Czas trwania wizyty: 60 minut;
      - szczegółowe informacje na temat Warsztatów zamieszczone zostaną na Stronie Konkursu;
    3. Etap III – finał (zwany dalej „Finałem”), w ramach którego w dniu 6 marca 2026 r. na Wydziale Chemii UJ przy ul. Gronostajowa 2 w Krakowie odbędą się:
      • test sprawdzający wiedzę, obejmujący swoim zakresem tematycznym informacje przekazane Uczestnikom podczas Warsztatów (zwany dalej „Testem finałowym”). Szczegółowe zasady oceny Testu Finałowego podane zostaną w instrukcji zamieszczonej w treści tego Testu;
      • sesja posterowa (zwana dalej „Sesją posterową”) podczas której wystawione zostaną postery (zwane dalej „Posterami”), przygotowane w okresie od 7 stycznia do 6 marca 2026 r. przez Uczestników Finału (indywidualnie lub zespołowo – maksymalnie 5 Uczestników wykonujących 1 Poster). Postery zostaną wydrukowane i dostarczone przez Uczestników na miejsce Finału we własnym zakresie i zaprezentowane Organizatorowi na stelażach w holu Wydziału Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego ul. Gronostajowa 2 w Krakowie, po Teście finałowym.
    4. Konkurs zakończy uroczysta gala, podczas której ogłoszeni zostaną laureaci Konkursu i wręczone zostaną im Nagrody, która odbędzie się na Wydziale Chemii UJ ul. Gronostajowa 2 w Krakowie (dalej jako „Uroczysta gala”), w terminie wskazanym przez Organizatora na Stronie Konkursu do dnia 11 maja 2026r., nie później jednak niż w dniu 15 czerwca 2026 r. W Uroczystej gali udział wezmą Uczestnicy zaproszeni przez Organizatora.
  2. Wykaz literatury służącej wzbogaceniu wiedzy Uczestników Konkursu zamieszczony zostanie do dnia 12 września 2025 r., na Stronie Konkursu.
  3. W ramach II Etapu Konkursu każdy Uczestnik zobowiązany jest wziąć obowiązkowo udział w każdej formie aktywności Warsztatowych wskazanych ust. 1 pkt b) powyżej, w jednym, wybranym przez niego dniu spośród terminów Warsztatów zaproponowanych przez Organizatora. Terminy aktywności Warsztatowych oraz sposób w jaki Uczestnik II Etapu dokonuje wyboru dogodnego dla niego terminu Warsztatów, wskazane zostaną na Stronie Konkursu do dnia 31 października 2025 r.
  4. Postery przygotowywane przez Uczestników w Finale powinny mieć format B1, autorski charakter i prezentować wiedzę nabytą przez Uczestników podczas Warsztatów. Postery nie mogą zawierać:
    1. treści bezprawnych, sprzecznych z powszechnie przyjętymi normami etycznymi i obyczajowymi, naruszających prawo do prywatności;
    2. materiałów chronionych prawami innych podmiotów – bez zgody tych uprawnionych podmiotów;
    3. wizerunków żyjących osób fizycznych i osób zmarłych mniej niż 20 lat przed Finałem Konkursu;
    4. treści godzących w dobre imię i wizerunek któregokolwiek Organizatora.
    Szczegółowe wytyczne dotyczące Posterów zamieszczone zostaną na Stronie Konkursu. Wszelkie koszty wynikające z przygotowania Posterów i ich dostarczenia przez Uczestników na miejsce Finału, w tym koszty druku, pozostają po stronie ich twórców.
  5. Niedostarczenie Posteru w terminie jest równoznaczne z przyznaniem danemu Uczestnikowi 0 pkt za tę część zadania konkursowego w Finale.
  6. Oceny Posterów dokona Komisja według poniższych kryteriów:
    1. zgodność Posteru z zadaną tematyką (5 pkt);
    2. wartość merytoryczna Posteru (5 pkt);
    3. oryginalność i walory estetyczne (5 pkt).
    Poster może uzyskać maksymalnie 15 pkt.
  7. Jeżeli Poster nie odpowiada wymaganiom, o których mowa w ust. 4 powyżej, Komisja podejmie decyzję o przyznaniu twórcy tego Posteru 0 punktów.
  8. Decyzje Komisji, o których mowa w niniejszym paragrafie są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie. Z posiedzenia Komisja sporządzi protokół z podaniem wyników.
&4
Wyłonienie Uczestników poszczególnych Etapów oraz Laureatów
  1. Uczestnikami I Etapu – będą wszyscy uczniowie, którzy uzyskali status Uczestnika zgodnie z § II Regulaminu.
  2. Uczestnikami II Etapu – Warsztatów, będzie 100 Uczestników, którzy w ramach Eliminacji uzyskali najwyższą ilość punktów z Testu eliminacyjnego. W razie uzyskania przez Uczestników ex equo tej samej liczby punktów z Testu eliminacyjnego o zakwalifikowaniu ich do II Etapu decydować będzie również czas w jakim dany Uczestnik wypełnił Test eliminacyjny. Organizator powiadomi Przedstawicieli ustawowych Uczestników, którzy zakwalifikowali się do II Etapu wiadomościami e- mail. Zanonimizowana za pomocą Kodów lista Uczestników II Etapu zostanie także opublikowana w terminie do 31 października 2025 r. na Stronie Konkursu.
  3. Uczestnikami III etapu – Finału będą Uczestnicy II Etapu Konkursu, którzy dopełnili obowiązku wzięcia udziału we wszystkich aktywnościach Warsztatowych.
  4. Na podstawie liczby punktów uzyskanych przez Uczestników w Finale - z Testu finałowego oraz z oceny Posterów dokonanej przez Komisję, wyłonieni zostaną indywidualni 3 laureaci Konkursu (zwani dalej „Laureatami”), którzy uzyskali w Finale największą ilość punktów oraz 10 wyróżnionych Uczestników Konkursu (zwanych dalej „Wyróżnionymi”), którzy po Laureatach zdobyli kolejno najwięcej punktów w Finale. Laureaci i Wyróżnieni zostaną o tym fakcie powiadomieni przez Organizatora za pośrednictwem wiadomości wysłanych na adres e-mail ich Przedstawicieli ustawowych, w terminie do 24 kwietnia 2026 r.
  5. Organizator nie jest zobowiązany indywidualnie informować o wynikach poszczególnych Etapów Konkursu oraz o wynikach Konkursu pozostałych Uczestników, którzy nie zostali zakwalifikowani do danego Etapu Konkursu lub nie zostali Laureatami, Wyróżnionymi, ani ich Przedstawicieli ustawowych.
  6. Imienna lista Laureatów i Wyróżnionych Konkursu zostanie zamieszczona na Stronie Konkursu oraz na stronie KAMPU – Akademii Żakowskiej po zakończeniu Uroczystej gali.
&5
Nagrody
  1. Laureatom Konkursu – zdobywcom 3 pierwszych miejsc oraz Wyróżnionym w Konkursie, zostaną przyznane Nagrody rzeczowe, w postaci książek, materiałów szkolnych, zabawek. W razie uzyskania przez dwóch lub więcej Uczestników takiej samej liczby punktów w III Etapie Konkursu - Finale, Organizator przyzna im miejsca ex equo i przekaże im Nagrody.
  2. Maksymalna łączna wartość Nagród przypadających na jednego Laureata nie przekroczy 1000 zł (słownie: jeden tysiąc złotych), a na jednego Wyróżnionego nie przekroczy 200 zł (słownie: dwieście złotych).
  3. Organizator zastrzega sobie prawo do nieprzyznania Nagród lub przyznania mniejszej liczby Nagród w przypadku, gdy: Uczestnicy Finału uzyskają łącznie z Testu finałowego oraz z oceny Posterów, mniej niż 40 % maksymalnej ilości punktów możliwych do uzyskania w Finale.
  4. Nagrody zostaną wydane Laureatom i Wyróżnionym za pokwitowaniem, zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności z uwzględnieniem regulacji ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.
  5. Laureat, Wyróżniony, ani jego Przedstawiciel ustawowy, nie może przenieść prawa do nagrody na osoby trzecie.
&6
Zasady udziału w Konkursie
  1. Uczestnik po przybyciu z Nauczycielem lub Przedstawicielem ustawowym na miejsce Warsztatów i Finału zobowiązany jest do potwierdzenia na oznaczonym stanowisku swojego osobistego uczestnictwa.
  2. Uczestnicy, Nauczyciele, Przedstawiciele ustawowi są zobowiązani przestrzegać zasad bezpieczeństwa, przepisów BHP i przeciwpożarowych obowiązujących na terenie obiektów, w których organizowany jest Konkurs oraz jego poszczególne Etapy i obowiązujących w tym czasie zasad reżimu sanitarnego. Ponadto Uczestnicy, Nauczyciele, Przedstawiciele ustawowi zobowiązani są do bezwzględnego stosowania się do poleceń personelu Konkursu i zasad bezpieczeństwa przedstawionych im przez personel Konkursu, w szczególności w trakcie aktywności, o których mowa w § III ust. 1 pkt b) Regulaminu.
  3. Uczestnictwo w Konkursie może się odbywać tylko w wyznaczonych przez Organizatora pomieszczeniach i obszarach, zgodnie z obowiązującym programem i porządkiem Konkursu. Zabronione jest przebywanie poza wyznaczonym obszarem Konkursu.
  4. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia będące następstwem nieprzestrzegania Regulaminu przez Uczestników, Nauczycieli, Przedstawicieli ustawowych, nie stosowania się przez nich do przepisów BHP, zaleceń oraz poleceń personelu Konkursu i służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i porządek.
  5. Nauczyciel/ Przedstawiciel ustawowy ponosi odpowiedzialność za pozostającego pod jego opieką Uczestnika Konkursu, w tym odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody w mieniu, w szczególności w mieniu Organizatora, personelu Konkursu i innych Uczestników Konkursu oraz za szkody na osobach, w tym wchodzących w skład personelu Konkursu (pracownikach i współpracownikach), wyrządzone przez niego. W takim samy zakresie Nauczyciel/ Przedstawiciel ustawowy ponosi odpowiedzialność również wobec innych Uczestników Konkursu.
  6. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione i zgubione podczas Konkursu oraz za rzeczy pozostawione w odzieży lub plecakach/torebkach/walizkach oddanych do szatni, a także w innych miejscach ogólnodostępnych na terenie Konkursu.
  7. Organizator zabrania palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu i przyjmowania środków odurzających na terenie Konkursu.
  8. Osobom nietrzeźwym lub będącym pod wpływem środków odurzających, zachowującym się w sposób, który mógłby zagrozić bezpieczeństwu innych Uczestników/ Nauczycieli/ Przedstawicieli ustawowych oraz Organizatora i członków jego personelu, zakłócić porządek Konkursu, a także naruszyć ogólnie przyjęte normy zachowania w miejscach publicznych, zakazuje się wstępu na teren Konkursu. Personel Konkursu uprawniony jest do zobowiązania osoby, o której mowa powyżej do opuszczenia terenu Konkursu.
  9. Personel Konkursu w przypadku zakłócania przez Uczestnika/ Nauczyciela/ Przedstawiciela ustawowego ładu i porządku publicznego oraz nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa i BHP oraz obowiązujących w dniu Konkursu zasad reżimu sanitarnego jest uprawniony do:
    1. wezwania go do stosownego zachowania;
    2. żądania opuszczenia przez niego terenu Konkursu;
    3. wezwania właściwych służb w sytuacji, gdy zachowanie Uczestnika/ Nauczyciela/ Opiekuna prawnego kwalifikuje się do takiej interwencji, w tym w szczególności gdy stanowi zagrożenie dla pozostałych Uczestników/ Nauczycieli/ Przedstawicieli ustawowych lub personelu Konkursu lub mienia Organizatora.
  10. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z nieprzestrzegania przez Uczestników/ Nauczycieli/ Przedstawicieli ustawowych Regulaminu, nie stosowania się przez nich do zaleceń Organizatora oraz poleceń personelu Konkursu i służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i porządek oraz nie przestrzegania zasad BHP.
  11. W celu zapewnienia bezpieczeństwa na terenie Konkursu – części realizowanej w Uniwersytecie Jagiellońskim, UJ może korzystać z monitoringu obejmującego cały teren tej części Konkursu, która odbywa się w UJ, jak i jego poszczególne fragmenty. Zasady stosowania monitoringu przez UJ określa zarządzenie nr 34 Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego z 16 maja 2019 roku w sprawie: Regulaminu monitoringu wizyjnego na 6 Uniwersytecie Jagiellońskim z późn. zm., dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  12. W przypadku zauważenia zagrożenia dla życia i zdrowia Uczestników/ Nauczycieli/ Przedstawicieli ustawowych, są oni zobowiązani niezwłocznie poinformować o tym personel Konkursu.
&7
Prawa autorskie
  1. Wystawiając Postery w czasie i w miejscu Finału Konkursu, Uczestnik będący twórcą Posteru deklaruje, że posiada pełnię praw do Posteru oraz że jest on dziełem oryginalnym, nigdzie nie publikowanym, nie jest kopią ani adaptacją już istniejących utworów i nie narusza praw podmiotów trzecich.
  2. Uczestnik zobowiązuje się nie rozporządzać prawami do Posteru, ani nie obciążać go w taki sposób, który uniemożliwiłby realizację postanowień Regulaminu.
  3. Biorąc udział w Konkursie Uczestnik zgadza się na wykorzystanie Posteru w celu podjęcia decyzji o wyłonieniu Laureatów i Wyróżnionych oraz w celach edukacyjnych, dokumentacyjnych, informacyjnych i promocyjnych Konkursu, archiwizacji. Uczestnik wyraża zgodę na utrwalenie Posteru w Fotorelacji, Nagraniach, przez każdego Organizatora lub podmiot działający na jego rzecz oraz na jego wykorzystanie w filmach, o których mowa w § VIII ust. 1 Regulaminu.
  4. Jeśli w Posterze zostaną wykorzystane elementy prawnie chronione, których twórcami nie będzie Uczestnik twórca Posteru (zwane dalej „Elementami”), Uczestnik deklaruje, że korzystają z Elementów w sposób legalny i wykorzystanie ich w Posterze nie narusza praw podmiotów trzecich oraz że każdy Organizator będzie uprawniony do korzystania z Elementów w ramach Posteru, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie bez konieczności pozyskiwania w tym zakresie odrębnych zgód i licencji. W szczególności oznacza to, że licencja na wykorzystywania Elementów obejmuje prawo do korzystania z nich przez każdego Organizatora i podmioty, którym Organizator udzieli dalszych licencji, zezwoleń i upoważnień na korzystanie z Posteru.
  5. Z chwilą wystawienia Posteru w czasie i w miejscu Finału, Uczestnik udziela każdemu Organizatorowi na okres 10 lat, niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie, ilościowo i jakościowo licencji na korzystanie z Posteru (w tym stanowiących jego integralną część Elementów), utrwalonego w postaci Fotorelacji, Nagrań, obejmującej korzystanie z Posteru w całości lub w części, samodzielnie, jaki w ramach utworu zbiorowego, w zestawieniu z utworami i elementami dowolnie wybranymi przez Organizatora, w szczególności z Posterami innych Uczestników oraz z elementami filmów, o których mowa w § VIII ust. 1 Regulaminu. Przedmiotowa licencja udzielona zostaje w zakresie następujących pól eksploatacji:
    1. utrwalania i zwielokrotniania Posteru – wytwarzania egzemplarzy przy użyciu wszelkich dostępnych technik, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową (m.in. DVD, nośniki magnetooptyczne);
    2. trwałego lub czasowego zwielokrotniania w całości lub w części jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie;
    3. w zakresie rozpowszechniania – wystawianie, wyświetlanie, odtwarzanie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do Posteru dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, przy użyciu wszelkich dostępnych technik, w tym wykorzystywanie w sieci Internet, w szczególności na profilach każdego Organizatora w serwisach społecznościowych, na stronach internetowych każdego Organizatora, na Stronie Konkursu, w sieci Intranet i w innych sieciach komputerowych, zamieszczenie i modyfikacja Posteru na stronach internetowych, nadawanie przy pomocy sieci multimedialnej i teleinformatycznej, publiczne udostępnianie na ogólnodostępnych wystawach lub ekspozycjach, wprowadzenie do obrotu, użyczenie, najem;
    4. tworzenie i rozpowszechnianie utworów zależnych, w tym dalszych projektów/ materiałów opartych na Posterze lub jego poszczególnych elementach, opracowanie odmiennych wersji graficznych, kolorystycznych lub formatów wizualnych lub przestrzennych Posteru i korzystanie z tak powstałych utworów zależnych w zakresie i na wszystkich polach eksploatacji określonych w niniejszym paragrafie;
    5. reemitowanie, rozpowszechnianie w prasie, w sieci internetowej, na plakatach wielkoformatowych oraz we wszelkich innych formach promocji lub reklamy;
    6. modyfikowanie w całości lub części oraz dokonywanie jego opracowań w całości lub części, w tym w pojedynczych elementach;
    7. prawo do swobodnego używania i korzystania z Posteru oraz jego pojedynczych elementów, w zakresie reklamy i promocji Konkursu.
  6. Licencja, o której mowa w ust. 5 powyżej obejmuje także prawo udzielania przez każdego Organizatora na rzecz podmiotów trzecich sublicencji na korzystanie z Posteru o zakresie analogicznym do zakresu licencji, z której korzysta Organizator oraz prawo wykonywania przez każdego Organizatora i zezwalania przez niego osobom trzecim na wykonywanie, praw zależnych do Posteru, o zakresie i na wszystkich polach eksploatacji, o których mowa w ust. 5 powyżej, w tym w szczególności prawo do wprowadzania zmian w Posterze i wykonywania jego opracowań, korzystania i rozporządzania utworami zależnymi.
  7. Uczestnik zobowiązuje się względem każdego Organizatora i upoważnionych przez niego podmiotów do niewykonywania przysługujących mu autorskich praw osobistych do Posteru, a w szczególności prawa do nienaruszalności treści i formy Posteru oraz jego rzetelnego wykorzystania – o ile wykorzystanie następuje w sposób zgodny z licencją, o której mowa w niniejszym paragrafie, decydowania o pierwszym udostępnieniu Posteru publiczności, nadzoru nad sposobem korzystania z niego oraz decydowania o sposobie oznaczenia autora, z tym zastrzeżeniem, że Organizator na życzenie Uczestnika i w miarę możliwości zobowiązany jest uszanować jego życzenie co do oznaczenia go jako twórcy Posteru.
  8. W przypadku gdy jeden Poster został stworzony przez więcej niż jednego Uczestnika, licencje, upoważnienia i zezwolenia, o których mowa w niniejszym paragrafie udzielone zostają w zakresie praw do Posteru przysługujących poszczególnym Uczestnikom – współtwórcom tego Posteru.
  9. Przedstawiciel ustawowy, a gdy będzie to prawnie dopuszczalne Przedstawiciel ustawowy i/lub Uczestnik, ponosi odpowiedzialność za roszczenia podmiotów trzecich dotyczące naruszenia praw autorskich (majątkowych i osobistych) i uprawnienia do wykonywania praw zależnych, dóbr osobistych, prawa do wizerunku oraz innych praw, podnoszone przez podmioty trzecie w związku z korzystaniem z Posteru i/lub z wykorzystaniem jego Elementów przez któregokolwiek Organizatora i/lub podmioty przez niego upoważnione, w zakresie licencji, zezwoleń i upoważnień wskazanych w Regulaminie. W razie skierowania przez podmioty trzecie roszczeń, o których mowa w zdaniu poprzednim, Przedstawiciel ustawowy, a gdy będzie to prawnie dopuszczalne Przedstawiciel ustawowy i/lub Uczestnik, zwolni Organizatora ze wszelkich roszczeń kierowanych przez te podmioty i przejmie na siebie odpowiedzialność za ww. roszczenia oraz będzie ponosić pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody poniesione przez Organizatora z tytułu wystąpienia z ww. roszczeniami.
  10. Udzielenie każdemu Organizatorowi zezwoleń, upoważnień i licencji, o których mowa w § VII-VIII Regulaminu, na korzystanie z Posteru i wizerunku Uczestnika, Przedstawiciela ustawowego, Nauczyciela, w zakresie i na wszystkich wskazanych tam polach eksploatacji jest nieodpłatne i następuje na cele statutowe każdego Organizatora.
  11. Udzielenie każdemu Organizatorowi zezwoleń, licencji, upoważnień, o których mowa w § VII- VIII Regulaminu jest dobrowolne, ale konieczne by wziąć udział w Konkursie.
&8
Wizerunek
  1. Organizator lub podmioty działające na jego rzecz będą utrwalać przebieg Konkursu w postaci Fotorelacji, mogą go także utrwalić w postaci Nagrań, dla celów edukacyjnych, informacyjnych, dokumentacyjnych, promocji Konkursu, archiwizacji. Nagrania i ich fragmenty mogą zostać wykorzystane przez każdego z Organizatorów i zestawione z innymi wybranymi przez nich elementami, m.in. z obrazem i dźwiękiem, w celu stworzenia krótkich filmów promocyjnych Konkursu (dalej jako „Filmy”), na co Uczestnik/ Nauczyciel/ Przedstawiciel ustawowy wyrażają zgodę.
  2. Nauczyciel/ Przedstawiciel ustawowy akceptując Regulamin wyraża nieograniczoną czasowo, terytorialnie, ilościowo i jakościowo zgodę na wykorzystanie jego wizerunku utrwalonego w Fotorelacji i/lub Nagraniach, w związku z opieką nad Uczestnikami Konkursu, w celach wskazanych w ust. 1 powyżej, bez prawa do wynagrodzenia z powyższego tytułu, w szczególności poprzez utrwalenie wizerunku Nauczyciela/ Przedstawiciela ustawowego w Fotorelacji, Nagraniach oraz wykorzystanie tego utrwalenia, w tym na potrzeby zamieszczenia go w Filmach, obróbkę, powielanie i wielokrotne rozpowszechnianie wizerunku utrwalonego w wyżej wskazany sposób, bez konieczności każdorazowego jego zatwierdzania, w zakresie i w sposób analogiczny do tego, o którym mowa w § VII ust. 5-6 Regulaminu, w szczególności na stronach internetowych każdego Organizatora oraz na profilach każdego Organizatora w mediach społecznościowych: Facebook, Instagram, YouTube, na Stronie Konkursu, na stronach serwisu www.edukator.pl.
  3. Akceptując Regulamin, w sposób, o którym mowa w § II Regulaminu, Przedstawiciel ustawowy, Uczestnik wyrażają nieograniczoną czasowo, terytorialnie, ilościowo i jakościowo zgodę na wykorzystanie wizerunku Uczestnika utrwalonego w Fotorelacji i/lub w Nagraniu w związku z jego udziałem w Konkursie, w celach wskazanych w ust. 1 powyżej, bez prawa do wynagrodzenia z powyższego tytułu, w szczególności poprzez utrwalenie wizerunku Uczestnika w Fotorelacji, Nagraniach oraz wykorzystanie tego utrwalenia, w tym na potrzeby zamieszczenia go w Filmach, obróbkę, powielanie i wielokrotne rozpowszechnianie wizerunku Uczestnika utrwalonego w wyżej wskazany sposób, bez konieczności każdorazowego jego zatwierdzania, w zakresie i w sposób analogiczny do tego, o którym mowa w § VII ust. 5-6 Regulaminu, w tym w szczególności na stronach internetowych każdego Organizatora oraz na profilach każdego Organizatora w mediach społecznościowych: Facebook, Instagram, YouTube, na Stronie Konkursu, na stronach serwisu www.edukator.pl.
  4. Uczestnik/Przedstawiciel ustawowy/ Nauczyciel oświadcza, że w związku z zasadami Konkursu określonymi w Regulaminie jest mu wiadome, że wizerunek Uczestnika/ Opiekuna prawnego/ Nauczyciela, będzie publicznie dostępny dla nieograniczonej liczby osób, w lokalizacjach wskazanych w ust. 2 i 3 powyżej, bezterminowo i oświadcza, że takie jego wykorzystanie nie narusza jego dóbr osobistych o ile Organizator nie wykroczy poza kontekst wykorzystania wskazany w niniejszej zgodzie.
  5. W związku z wykorzystaniem wizerunku Uczestnik/ Przedstawiciel ustawowy/ Nauczyciel nie będzie wykonywać prawa kontroli i każdorazowego zatwierdzania wykorzystania wizerunku Uczestnika/ Przedstawiciela ustawowego/ Nauczyciela, w tym prawa zatwierdzania w stosunku do ostatecznej postaci Fotorelacji, Nagrań, Filmów w których został on wykorzystany oraz prawa każdorazowego wskazywania ww. osób jako uwidocznionych w Fotorelacji, Nagraniach, Filmach a w szczególności wskazywania ich imienia i nazwiska.
  6. Konkurs może być utrwalany w postaci Fotorelacji oraz Nagrań jedynie przez każdego Organizatora. Zakazane jest nagrywanie i wykonywanie zdjęć przez Uczestników/ Nauczycieli/ Przedstawicieli ustawowych podczas Konkursu bez uprzedniej zgody Organizatora.
&9
Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”) Uniwersytet Jagielloński, Fundacja Nauka i Wiedza Stowarzyszenie Absolwentów Uniwersytetu Jagiellońskiego,; KAMPU Spółdzielnia Socjalna w Krakowie (Akademia Żakowska) Stowarzyszenie SZERSZE HORYZONTY, informują, że:
  1. Współadministratorami danych osobowych Uczestników oraz Przedstawicieli ustawowych i Nauczycieli są:
    1. Uniwersytet Jagielloński, ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków, reprezentowany przez Rektora UJ. Uniwersytet Jagielloński wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, ul. Czapskich 4, 31-110 Kraków. Kontakt z Inspektorem możliwy jest przez e-mail: [email protected] lub pod nr telefonu 12 663 12 25 – w dniach od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 15:00.
    2. Fundacja Nauka i Wiedza, wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych Roberta Krot. Kontakt z Inspektorem możliwy jest przez e-mail: [email protected] lub pod nr telefonu: 22 626 83 02– w dniach od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 15:00.
    3. Stowarzyszenie Absolwentów Uniwersytetu Jagiellońskiego, ul. Gołębia 24/21, 31-007 Kraków, reprezentowane przez prof. dra hab. Piotra Laidlera - Prezesa
    4. „KAMPU” Spółdzielnia Socjalna w Krakowie (Akademia Żakowska), ul. Topolowa 6/I, 31-512 Kraków reprezentowana przez Krzysztofa Rzońcę - Prezesa
    5. Stowarzyszenie SZERSZE HORYZONTY, ul. Widok 2/24, 31-564 Kraków reprezentowane przez Aleksandrę Rzońcę - Prezesa i Annę Nowakowską – członkinię Zarządu
  2. Dane osobowe Uczestnika oraz Przedstawicieli ustawowych i Nauczycieli będą przetwarzane w celu:
    1. W przypadku danych osobowych wszystkich Uczestników oraz Nauczycieli i Przedstawicieli ustawowych, w celu realizacji umowy, której przedmiotem jest udział w Konkursie „Plus ratio quam vis”, a w związku z tym w celu dokonania zgłoszenia, rejestracji uczestnictwa w Konkursie, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, na postawie umowy zawartej poprzez akceptację Regulaminu. Konkurs organizowany w terminie od 12 września 2025 roku do czerwca 2026 roku (nie później niż do 15 czerwca 2025 r.) przez Uniwersytet Jagielloński - Wydział Chemii UJ oraz Muzeum UJ, Stowarzyszenie Absolwentów Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz KAMPU Spółdzielnię Specjalną w Krakowie (Akademię Żakowską), Stowarzyszenie „SZERSZE HORYZONTY” oraz Fundację Nauka i Wiedza, będzie odbywać się: I etap zdalnie, II i III etap stacjonarnie;
    2. W przypadku wszystkich Uczestników oraz Nauczycieli uczestniczących w aktywnościach konkursowych i Przedstawicieli ustawowych uczestniczących w aktywnościach konkursowych, w celu przeprowadzenia Fotorelacji oraz audio- video relacji (nagrania) z Konkursu w celach dokumentacyjnych, informacyjnych, edukacyjnych, promocji Konkursu, archiwizacji – w odniesieniu danych osobowych Uczestników w postaci wizerunku – na podstawie udzielonego zezwolenia zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) RODO tj. w interesie publicznym jakim jest organizowanie przez współadministratorów konkursów i innych wydarzeń.
    3. w przypadku Uczestnika będącego Laureatem Konkursu, Wyróżnionym oraz jego Przedstawiciela ustawowego, w celu wykonania obowiązków prawnych nałożonych na Organizatora jako przyrzekającego nagrodę, w tym przede wszystkim obowiązków podatkowych, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
  3. Podanie danych osobowych, o których mowa w pkt. 2 lit. a powyżej jest konieczne do zawarcia umowy, tj. uczestnictwa w Konkursie. Podanie danych osobowych w zakresie wizerunku, o których mowa w pkt. 2 lit. b powyżej jest dobrowolne. Podanie danych osobowych, o których mowa w pkt. 2 lit. c stanowi obowiązek prawny, a ich niepodanie uniemożliwi nagrodzenie Uczestnika.
  4. Dane osobowe Uczestnika oraz Przedstawiciela ustawowego i Nauczyciela mogą być udostępnione podmiotom uprawnionym do ich odbioru na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz mogą być przekazywane dostawcom usług między innymi systemów informatycznych, z którymi Współadministratorzy zawarli właściwe umowy powierzenia danych osobowych.
  5. Dane osobowe Uczestników oraz Przedstawicieli ustawowych oraz Nauczycieli nie będą przekazywane do państw trzecich (poza Europejski Obszar Gospodarczy) ani do organizacji międzynarodowych.
  6. Dane osobowe Uczestników oraz Przedstawicieli ustawowych i Nauczycieli przechowywane będą przez okres organizacji Konkursu oraz do czasu dokonania ostatecznego rozliczenia i zamknięcia Konkursu, a także do czasu przedawnienia roszczeń mogących wyniknąć z realizacji umowy, o której mowa w ust. 2 lit. a), a w zakresie wskazanym w ust. 2 lit. b) powyżej – do czasu wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych. Dane, o których mowa w pkt. 2 lit. c) powyżej przetwarzane będą przez okres wynikający z obwiązujących przepisów prawa, w tym z przepisów dotyczących archiwizacji dokumentacji.
  7. Dane osobowe Uczestnika oraz Przedstawicieli ustawowych i Nauczycieli podane w formularzach nie będą udostępniane osobom trzecim, z zastrzeżeniem dostawcy systemu służącego do rejestracji na Konkurs.
  8. Dana osobowa Uczestnika oraz Nauczycieli uczestniczących w aktywnościach konkursowych i Przedstawicieli ustawowych uczestniczących w aktywnościach konkursowych w postaci wizerunku może zostać utrwalona na zdjęciach lub nagraniu z Konkursu służących stworzeniu fotorelacji oraz nagrania i przetwarzana na stronach internetowych każdego Współadministratora oraz ich profilach w mediach społecznościowych: Facebook, Instagram, YouTube, na Stronie Konkursu www.edukator.pl/olszewski, na stronach serwisu www.edukator.pl, w sposób umożliwiający dostęp osób trzecich, na cele informacyjne, dokumentacyjne, edukacyjne, promocji Konkursu, a także archiwizacji, w tym na potrzeby relacji z Konkursu – zgodnie z Regulaminem.
  9. Uczestnik oraz Nauczyciel i Przedstawiciel ustawowy posiadają prawo do: uzyskania informacji o przetwarzaniu danych osobowych i uprawnieniach przysługujących zgodnie z RODO, dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, a także prawo do usunięcia danych osobowych (chyba że dalsze przetwarzanie jest konieczne dla wykonania obowiązku prawnego albo w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń), oraz prawo do ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – w przypadkach i na warunkach określonych w RODO.
  10. Dane osobowe Uczestnika, Nauczycieli i Przedstawicieli ustawowych nie będą przedmiotem automatycznego podejmowania decyzji ani profilowania.
  11. Uczestnik, Nauczyciele i Przedstawiciele ustawowi posiadają prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w razie uznania, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.
  12. W zakresie w jakim Konkursu będzie odbywał się stacjonarnie na terenie UJ informujemy, że Administratorem danych osobowych w postaci wizerunku przetwarzanych w monitoringu wizyjnym jest UJ. Dane z monitoringu przetwarzane będą w celu zapewnienia bezpieczeństwa Konkursu zgodnie z obowiązującym w UJ Regulaminem monitoringu wizyjnego dostępnego na stronie https://bip.uj.edu.pl/ oraz obowiązkiem informacyjnym dotyczącym przetwarzania wizerunku w monitoringu wizyjnym dostępnym na stronie https://iod.uj.edu.pl/monitoring-wizyjny na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO – w odniesieniu do danych z monitoringu wizyjnego. W odniesieniu do danych z monitoringu ich podanie jest dobrowolne, ale brak ich podania – z uwagi na obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa Uczestników - skutkuje niemożnością uczestnictwa w Konkursie. Dane z monitoringu wizyjnego będą przetwarzane maksymalnie przez 3 miesiące.
ZASADNICZA TREŚĆ WSPÓLNYCH UZGODNIEŃ
(wyciąg z umowy o współadministrowanie danymi osobowymi)
Zgodnie z art. 26 RODO informujemy o tym, że współadministratorzy, o tożsamości określonej poniżej, podjęli następujące uzgodnienia:
  1. Współadministratorami danych osobowych Uczestników Konkursu są:
    1. Uniwersytet Jagielloński, ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków, reprezentowany przez Rektora UJ.
    2. Stowarzyszenie Absolwentów Uniwersytetu Jagiellońskiego, ul. Gołębia 24/21, 31-007 Kraków, reprezentowane przez prof. dra hab. Piotra Laidlera - Prezesa
    3. „KAMPU” Spółdzielnia Socjalna w Krakowie (Akademia Żakowska), ul. Topolowa 6/I, 31-512 Kraków reprezentowana przez Krzysztofa Rzońcę - Prezesa
    4. Stowarzyszenie SZERSZE HORYZONTY, ul. Widok 2/24, 31-564 Kraków reprezentowane przez Aleksandrę Rzońcę - Prezesa i Annę Nowakowską – członkinię Zarządu
    5. Fundacja Nauka i Wiedza, ul. Stryjeńskich 21, 02-791 Warszawa reprezentowaną przez Bogdana Wróbla – Prezesa
  2. Współadministratorzy wspólnie przetwarzają dane osobowe Uczestników Konkursu, Przedstawicieli ustawowych i Nauczycieli w związku z realizacją przypisanych im zadań w organizacji i przeprowadzeniu Konkursu zgodnie z zasadami przetwarzania danych osobowych określonymi w art. 5 RODO.
  3. Przekazanie niniejszej informacji stanowi udostępnienie zasadniczej treści wspólnych uzgodnień Współadministratorów, których tożsamość została wskazana w punkcie pierwszym powyżej, w zakresie współadministrowania przetwarzaniem danych osobowych Uczestników Konkursu, Przedstawicieli ustawowych i Nauczycieli i w oparciu o podstawy prawne wskazane w obowiązku informacyjnym kierowanym do Uczestników Konkursu, Przedstawicieli ustawowych i Nauczycieli.
  4. Zgodnie ze wspólnymi uzgodnieniami Współadministratorów informujemy, że każdy ze Współadministratorów odpowiada za:
    1. posługiwanie się wspólną klauzulą informacyjną o zasadach przetwarzania danych osobowych przez Współadministratorów, w tym zasadniczą treść ich uzgodnień w zakresie wywiązywania się z obowiązków dotyczących ochrony danych osobowych;
    2. przetwarzanie danych osobowych zgodnie z zasadami określonymi w art. 5 RODO;
    3. właściwe zabezpieczenie danych osobowych od momentu otrzymania dokumentacji z danymi osobowymi;
    4. realizację praw osób fizycznych, o których mowa w art. 15-22 RODO, z uwzględnieniem możliwych ograniczeń wynikających z przepisów prawa;
    5. prowadzenie dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych osobowych w tym rejestru czynności przetwarzania danych (wymóg art. 30 RODO);
    6. zabezpieczenie danych osobowych zgodnie z art. 32 RODO w szczególności przed dostępem nieuprawnionych osób;
    7. zgłoszenie – w uzgodnieniu z drugim Współadministratorem – do organu nadzorczego naruszenia, o którym mowa w art. 33 RODO, zaistniałego we własnych strukturach;
    8. zawiadomienie osoby o naruszeniu ochrony danych, jeżeli może ono powodować wysokie ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych.
  5. Podczas współadministrowania danymi osobowymi, na każdym etapie ich przetwarzania, każdy ze Współadministratorów zapewnia osobom, których dane dotyczą realizację praw przysługujących im na mocy RODO.
  6. W przypadku, gdy osoba, której dane dotyczą skieruje swoje żądanie realizacji prawa bezpośrednio do jednego ze Współadministratorów, każdy z tych Współadministratorów jest odpowiedzialny za niezwłoczne przekazanie żądania osoby, której dane dotyczą do właściwego Współadministratora.
  7. Współadministratorzy utworzyli Punkt kontaktowy dla osób, których dane dotyczą – z punktem kontaktowym można się skontaktować pisząc na adres e-mail: [email protected].
  8. Informujemy, że niezależnie od uzgodnień wskazanych w punkcie 3-4 powyżej, osoby których dane osobowe dotyczą mogą wykonywać przysługujące im prawa wynikające z RODO wobec każdego ze Współadministratorów, co oznacza, że żądanie realizacji praw skierowane do każdego ze Współadministratorów jest żądaniem złożonym zgodnie z RODO.
&10
Postanowienia końcowe
  1. W przypadku wykrycia działań niezgodnych z Regulaminem, w tym próby wpływania na wyłonienie Laureatów, Wyróżnionych w sposób niedozwolony dany Uczestnik zostaje wykluczony z Konkursu.
  2. Wszelkie reklamacje oraz uwagi dotyczące zasad, przeprowadzenia lub rozstrzygnięcia Konkursu należy zgłaszać mailowo na adres: [email protected]. Reklamacja powinna zawierać nazwisko Uczestnika i jego Przedstawiciela ustawowego oraz uzasadnienie reklamacji. Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 30 dni od daty ich wpływu.
  3. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Konkursu, jeśli nie wpłynęły żadne zgłoszenia lub te, które wpłynęły nie spełniają wymagań określonych Regulaminem
  4. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. Organizator może zmienić Regulamin wyłącznie z ważnej przyczyny i w zakresie w jakim zmiana ta nie pogarsza sytuacji Uczestników i nie narusza istotnych zasad Konkursu. Uczestnicy/ Nauczyciele/ Przedstawiciele ustawowi Uczestników zostaną powiadomieni o zmianach w Regulaminie z odpowiednim wyprzedzeniem, umożliwiającym zapoznanie się ze zamianami i odstąpienie od udziału w Konkursie bez konsekwencji. Organizator może także zmienić Regulamin poprzez poprawienie błędów i omyłek pisarskich.
  5. O odwołaniu Konkursu lub wprowadzeniu zmian w Regulaminie, Organizator ogłosi na Stronie Konkursu oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  6. Organizator może unieważnić Konkurs w przypadku wykrycia niezgodnego z Regulaminem wpływu Uczestników na wyniki Konkursu.
  7. Organizator nie ponosi również odpowiedzialności za działania osób trzecich, nie związanych z organizacją Konkursu oraz za szkody spowodowane podaniem błędnych lub nieaktualnych danych przez Uczestników.
  8. We wszelkich sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego i ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych.
  9. Wszelkie zapytania związane z organizacją Konkursu należy kierować na adres: [email protected], lub telefonicznie do p. Wioletty Kolbusz-Lasa na 12 663 13 17 lub p. Aleksandry Rzońcy 515 076 126.