REGULAMIN CAŁOROCZNEGO CYKLU WYKŁADÓW POWTÓRKOWYCH Z CHEMII
DLA MATURZYSTÓW Z WYDZIAŁEM CHEMII UJ
(obowiązuje od roku szkolnego 2022/23)
DLA MATURZYSTÓW Z WYDZIAŁEM CHEMII UJ
(obowiązuje od roku szkolnego 2022/23)
&1
ORGANIZATOR
- Całoroczny cykl wykładów powtórkowych z chemii dla maturzystów z Wydziałem Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego, zwany dalej Warsztatami, jest organizowany przez Uniwersytet Jagielloński – Wydział Chemii z siedzibą przy ul. Gronostajowej 2, 30-387 Kraków oraz Fundację Nauka i Wiedza z siedzibą w Warszawie przy ul. Stryjeńskich 21, 02-791 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców i rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000093919, zwanych dalej łącznie Organizatorem.
- Nad merytorycznym przygotowaniem Warsztatów czuwa Wydział Chemii UJ.
- Wszystkie informacje organizacyjne zamieszczane będą na stronie internetowej Warsztatów https://www.edukator.pl/warsztaty oraz na stronie http://dlaszkol.chemia.uj.edu.pl/.
&2
CELE WARSZTATÓW
Celem Warsztatów jest umożliwienie uczestnikom usystematyzowania i powtórzenia wiadomości z chemii na poziomie egzaminu maturalnego. Warsztaty są przeznaczone dla uczniów klas maturalnych, uczniów innych klas szkół ponadpodstawowych i podstawowych, którzy chcą poszerzać swoją wiedzę chemiczną oraz dla osób przystępujących do egzaminu maturalnego z chemii, a także dla nauczycieli chcących rozszerzać swój warsztat dydaktyczny. Nadrzędnym celem warsztatów jest popularyzacja chemii i nauki chemii.
&3
WARUNKI UCZESTNICTWA
- W Warsztatach mogą brać udział uczniowie szkół ponadpodstawowych i podstawowych oraz nauczyciele, a także osoby przystępujące do egzaminu maturalnego z chemii.
- W przypadku osób niepełnoletnich na ich udział w Warsztatach wymagana jest zgoda opiekunów prawnych. Zgody tej opiekunowie udzielają podczas rejestracji Uczestników.
- Warunkiem uczestnictwa Uczestnika w Warsztatach jest dokonanie rejestracji na stronie Warsztatów https://www.edukator.pl/warsztaty oraz wniesienie opłaty rejestracyjnej na poczet warsztatów na konto Wydziału Chemii UJ. Dowód wniesienia opłaty za udział w Warsztatach należy dołączyć podczas rejestracji do formularza rejestracyjnego.
- Rejestracja na dany rok szkolny rozpoczyna się nie wcześniej niż w czerwcu roku poprzedzającego. Szczegółowy terminarz rejestracji oraz wysokość opłat w danym roku szkolnym będzie ogłaszana każdorazowo na stronie internetowej Warsztatów.
- Opłatę należy wnosić na konto:
Wydział Chemii UJ
ul. Gronostajowa 2,
30-387 Kraków
Bank Pekao SA O/Kraków
18 1240 4722 1111 0000 4858 8982 - Osoba zarejestrowana na stronie Warsztatów po dokonaniu opłaty, a w wypadku osób niepełnoletnich po wyrażeniu zgody na udział w Warsztatach opiekunów prawnych, staje się Uczestnikiem Warsztatów.
- Dalsze instrukcje dotyczące dokończenia rejestracji oraz dane do logowania do konta Uczestnika będą przesyłane na adres e-mail podany w formularzu rejestracyjnym. Dane do logowania należy zachować do końca trwania Warsztatów, gdyż tylko po zalogowaniu Uczestnik uzyskuje dostęp do materiałów udostępnianych mu przez Organizatora.
- Dane osobowe Uczestników niezbędne do udziału w Warsztatach przetwarzane są przez Organizatora zgodnie z ustawą z 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 roku poz. 1000) oraz zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku.
- Uczestnicy Warsztatów są zobowiązani do zapoznania się z Regulaminem Warsztatów oraz informacją o przetwarzaniu danych osobowych, co poświadczają wypełniając formularz rejestracyjny.
- Z uwagi na organizację Warsztatów w formie online, tzn. z wykorzystaniem środków komunikowania się na odległość, w przypadku udostępniania przez Uczestnika obrazu ze swej kamery podczas konsultacji udział w Warsztatach wiąże się z koniecznością wyrażenia przez Uczestnika zgody na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO na nagrywanie oraz wykorzystanie wizerunku Uczestnika na potrzeby realizacji Warsztatów i umieszczenia materiałów na stronie internetowej Warsztatów: https://www.edukator.pl/warsztaty, które będą dostępne dla zalogowanych Uczestników oraz Organizatora, co należy zrobić podczas wypełniania formularza rejestracyjnego.
- Uczestnicy Warsztatów przyjmują do wiadomości, że wszelkie materiały warsztatowe chronione są prawami autorskimi, a ich nieuprawnione wykorzystanie w celach innych niż określone w niniejszym Regulaminie może powodować konsekwencje prawne, co poświadczą wypełniając formularz rejestracyjny.
- Uczestnicy Warsztatów mają prawo otrzymać fakturę za opłatę wniesioną na poczet Warsztatów.
- Uczestnik ma prawo zrezygnować z udziału w Warsztatach w terminie 14 dni od daty rejestracji, lecz nie później niż przed pierwszym spotkaniem warsztatowym. W takim przypadku Organizator zwróci Uczestnikowi uiszczoną przez niego opłatę po potrąceniu 25% opłaty tytułem poniesionych przez Organizatora kosztów związanych z organizacją Warsztatów.
- Po rozpoczęciu Warsztatów nie ma możliwości rezygnacji z udziału w Warsztatach niezależnie od liczby spotkań, w których uczestnik wziął udział. Brak uczestnictwa w spotkaniach warsztatowych nie stanowi podstawy do zwrotu opłaty. Uczestnik niemogący brać udziału w Warsztatach z przyczyn niezależnych od Organizatora może wskazać inną osobę (tzw. Zastępcę), która w jego imieniu będzie uczestniczyć w Warsztatach. Zastępca musi dokonać rejestracji na stronie Warsztatów, ale zwolniony jest z wnoszenia opłaty za udział w Warsztatach. Z dniem zarejestrowania Zastępcy wstępuje on we wszelkie prawa i obowiązki Uczestnika, który to Uczestnik traci dostęp do materiałów warsztatowych.
- Uczestnik Warsztatów nie może udostępniać żadnych materiałów warsztatowych osobom trzecim do wglądu i wykorzystania.
&4
PRZEBIEG
- W ramach warsztatów przewidziana jest realizacji bloków tematycznych. Liczba bloków w danym roku szkolnym jest zależna od szczegółowych wymagań egzaminacyjnych do egzaminu maturalnego z chemii przewidzianych na dany rok szkolny. Bloki są skonstruowane w taki sposób, aby pokrywać całościowo wymagania egzaminacyjne do matury z chemii w danym roku szkolnym.
- Każdy blok tematyczny składa się z:
a) wykładów w postaci nagrań dostępnych na stronie warsztatów, po zalogowaniu,
b) konsultacji prowadzonych „na żywo” przy pomocy internetowych środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość (konsultacje, w tym obraz oraz dźwięk, nie wyłączając udostępnionego przez Uczestnika głosu lub obrazu każdorazowo są rejestrowane („Nagranie”) i udostępniane na stronie Warsztatów ich Uczestnikom po zalogowaniu),
c) testu sprawdzającego dostępnego na stronie Warsztatów, składającego się z 5-20 pytań tematycznych – każdy uczestnik może wykonać test wielokrotnie i bez ograniczeń czasowych oraz ma dostęp do prawidłowych rozwiązań zadań testowych,
d) zestawu zadań maturalnych pochodzących z arkuszy egzaminacyjnych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, wraz z kluczem odpowiedzi.
- Terminy realizacji konsultacji „na żywo” będą udostępnione na stronie internetowej Warsztatów w dniu rozpoczęcia rejestracji. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu danego bloku, o czym poinformuje Uczestnika nie później niż 14 dni przed datą realizacji danego bloku lub nie później niż 14 dni przed datą pierwotnie przewidzianą dla danego bloku.
- W przypadku decyzji Uczestnika o udostępnianiu obrazu ze swej kamery podczas konsultacji, o których mowa w ust. 2 b) Uczestnik wyraża nieograniczoną czasowo, terytorialnie, ilościowo i jakościowo, zgodę na wykorzystanie jego wizerunku, w celach wskazanych w § 3 ust. 3 oraz § 4 ust. 2 a) powyżej, bez prawa do wynagrodzenia z powyższego tytułu, w szczególności poprzez:
a) przekazywanie jego wizerunku na potrzeby relacji z konsultacji, za pośrednictwem środków komunikacji na odległość,
b) utrwalenie wizerunku Uczestnika w Nagraniu oraz wykorzystanie tego utrwalenia, obróbkę, powielanie i wielokrotne rozpowszechnianie wizerunku Uczestnika utrwalonego w Nagraniu wskazany sposób bez konieczności każdorazowego ich zatwierdzania, na stronie Warsztatów dostępnej wyłącznie dla Uczestników i Organizatora. - Uczestnik jest świadomy, że Nagranie zostaną udostępnione w Internecie na stronie internetowej Warsztatów dostępnej wyłącznie dla Uczestników i Organizatora.
- W związku z wykorzystaniem wizerunku Uczestnik nie będzie wykonywać prawa kontroli i każdorazowego zatwierdzania wykorzystania wizerunku, w tym prawa zatwierdzania w stosunku do ostatecznej postaci Nagrania, w których został on wykorzystany oraz prawa każdorazowego wskazywania go jako osoby uwidocznionej w Nagraniu, a w szczególności wskazywania jego imienia i nazwiska.
- Organizator ma prawo upoważnić inne podmioty do korzystania z wizerunku na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- W celu uczestnictwa w Warsztatach Uczestnik powinien posiadać sprzęt komputerowy z dostępem do Internetu i oprogramowanie umożliwiające uczestnictwo w konsultacjach „na żywo” przy pomocy środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Oprogramowanie, które będzie niezbędne do uczestnictwa w Warsztatach, wskaże Organizator.
&5
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „Rozporządzenie Ogólne”) Organizator informuje, że:
- Współadministratorami danych osobowych Uczestników Warsztatów są:
a) Uniwersytet Jagielloński, ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków, reprezentowany przez Rektora UJ.
b) Fundacja Nauka i Wiedza, z siedzibą w Warszawie przy ul. Stryjeńskich 21, 02-791 Warszawa, reprezentowana przez Prezesa Zarządu. - Uniwersytet Jagielloński wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, ul. Gołębia 24, 30-007 Kraków, pokój nr 5. Kontakt z Inspektorem możliwy jest przez e-mail: [email protected] lub pod nr telefonu 12 663 12 25, w dniach od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 15:00.
- Fundacja Nauka i Wiedza wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych, ul. Stryjeńskich 21, 02-791 Warszawa. Kontakt z Inspektorem możliwy jest przez e-mail: [email protected];
- Dane osobowe Uczestników Warsztatów przetwarzane będą:
a) w przypadku wszystkich Uczestników - w celu organizacji, przeprowadzenia Warsztatów na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO- tj. w związku z akceptacją Regulaminu w celu organizacji i przeprowadzenia Warsztatów,
b) w przypadku decyzji Uczestnika o korzystaniu z kamery podczas konsultacji– w odniesieniu danych osobowych w postaci wizerunku - na podstawie udzielonej przez nich zgody, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. - Podanie danych osobowych
a) w przypadku Uczestników, o których mowa w pkt. 4 lit. a jest niezbędne do realizacji Warsztatów,
b) w przypadku danych w postaci wizerunku, podanie danych jest dobrowolne. - Dane osobowe Uczestników, o których mowa w pkt. 4 lit. a powyżej nie będą udostępniane podmiotom spoza załogi Organizatora.
- Dana osobowa Uczestników Warsztatów w postaci wizerunku może zostać utrwalona na nagraniach Warsztatu i przetwarzana na Stronie internetowej Warsztatów, na stronie internetowej Organizatora, jednakże wyłącznie na podstawie zgody, zgodnie z pkt 5 lit b.
- Dane osobowe Uczestników Warsztatów nie będą przekazywane do państw trzecich (poza Europejski Obszar Gospodarczy) ani do organizacji międzynarodowych.
- Dane osobowe Uczestników będą przetwarzane do czasu zakończenia Warsztatów i w celach archiwizacyjnych, a w zakresie w jakim Uczestnik wyraził zgodę na ich przetwarzanie, do momentu jej wycofania.
- Uczestnik prawo do: uzyskania informacji o przetwarzaniu danych osobowych i uprawnieniach przysługujących zgodnie z RODO, dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, a także prawo do usunięcia danych osobowych ze zbiorów administratora (chyba że dalsze przetwarzanie jest konieczne dla wykonania obowiązku prawnego albo w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń), oraz prawo do ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – w przypadkach i na warunkach określonych w RODO.
- W zakresie w jakim przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (przetwarzanie wizerunku), Uczestnik posiada również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych można przesłać e-mailem na adres: [email protected]
- Dane osobowe Uczestnika Warsztatów nie będą przedmiotem automatycznego podejmowania decyzji ani profilowania.
- Uczestnik ma do prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w razie uznania, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
ZASADNICZA TREŚĆ WSPÓLNYCH UZGODNIEŃ
(wyciąg z umowy o współadministrowanie danymi osobowymi)
(wyciąg z umowy o współadministrowanie danymi osobowymi)
Zgodnie z art. 26 RODO informujemy o tym, że współadministratorzy, o tożsamości określonej poniżej, podjęli następujące uzgodnienia:
- Współadministratorami danych osobowych Uczestników Warsztatów są:
- Uniwersytet Jagielloński z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gołębiej 24, 31-007 Kraków,
- Fundacja Nauka i Wiedza wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych, ul. Stryjeńskich 21, 02-791 Warszawa. Kontakt z Inspektorem możliwy jest przez e-mail: [email protected]; - Współadministratorzy wspólnie przetwarzają dane osobowe Uczestników Warsztatów w związku z realizacją przypisanych im zadań w organizacji i przeprowadzenia Warsztatów zgodnie z zasadami przetwarzania danych osobowych określonymi w art. 5 RODO.
- Przekazanie niniejszej informacji stanowi udostępnienie zasadniczej treści wspólnych uzgodnień Współadministratorów, których tożsamość została wskazana w punkcie pierwszym powyżej, w zakresie współadministrowania przetwarzaniem danych osobowych Uczestników Warsztatów i w oparciu o podstawy prawne wskazane w obowiązku informacyjnym kierowanym do Uczestników Warsztatów.
- Zgodnie ze wspólnymi uzgodnieniami Współadministratorów informujemy, że:
1) Każdy ze Współadministratorów odpowiada za:
a) posługiwanie się wspólną klauzulą informacyjną o zasadach przetwarzania danych osobowych przez Współadministratorów, w tym zasadniczą treść ich uzgodnień w zakresie wywiązywania się z obowiązków dotyczących ochrony danych osobowych;
b) przetwarzanie danych osobowych zgodnie z zasadami określonymi w art. 5 RODO;
c) właściwe zabezpieczenie danych osobowych od momentu otrzymania dokumentacji z danymi osobowymi;
d) realizację praw osób fizycznych, o których mowa w art. 15-22 RODO, z uwzględnieniem możliwych ograniczeń wynikających z przepisów prawa;
e) prowadzenie dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych osobowych w tym rejestru czynności przetwarzania danych (wymóg art. 30 RODO);
f) zabezpieczenie danych osobowych zgodnie z art. 32 RODO w szczególności przed dostępem nieuprawnionych osób;
g) zgłoszenie – w uzgodnieniu z pozostałymi Współadministratorami – do organu nadzorczego naruszenia, o którym mowa w art. 33 RODO, zaistniałego we własnych strukturach;
h) zawiadomienie osoby o naruszeniu ochrony danych, jeżeli może ono powodować wysokie ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych. - Podczas współadministrowania danymi osobowymi, na każdym etapie ich przetwarzania, każdy ze Współadministratorów zapewnia osobom, których dane dotyczą realizację praw przysługujących im na mocy RODO.
- W przypadku, gdy osoba, której dane dotyczą skieruje swoje żądanie realizacji prawa bezpośrednio do jednego ze Współadministratorów, każdy z tych Współadministratorów jest odpowiedzialny za niezwłoczne przekazanie żądania osoby, której dane dotyczą do właściwego Współadministratora.
- Współadministratorzy utworzyli Punkt kontaktowy dla osób, których dane dotyczą – z punktem kontaktowym można się skontaktować pisząc na adres e-mail: [email protected]
- Informujemy, że niezależnie od uzgodnień wskazanych w punkcie 3-4 powyżej, osoby których dane osobowe dotyczą mogą wykonywać przysługujące im prawa wynikające z RODO wobec każdego ze Współadministratorów, co oznacza, że żądanie realizacji praw skierowane do każdego ze Współadministratorów jest żądaniem złożonym zgodnie z RODO.
&6
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Niniejszy Regulamin dostępny jest w siedzibie Organizatora oraz na stronie internetowej Warsztatów: https://www.edukator.pl/warsztaty
- Organizator jest uprawniony do zmiany Regulaminu z powodu zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa i konieczności dostosowania Regulaminu do tej zmiany oraz w przypadku takich zmian, które związane są z zapewnieniem bezpieczeństwa Uczestników w czasie pandemii COVID-19. Zmiana Regulaminu wejdzie w życie w ciągu 7 dni od chwili jego publikacji na Stronie Warsztatów. W odniesieniu do Uczestników, którzy zaakceptowali Regulamin przed dokonaniem zmiany, zmiana wejdzie w życie w ciągu 7 od poinformowania ich o zmianie Regulaminu i braku wyrażenia sprzeciwu wobec tej zmiany w ww. terminie.
- Zmiany zostaną opublikowane w taki sam sposób, jak Regulamin i obowiązują od momentu publikacji.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości uczestnictwa w Warsztatach spowodowany przez nieprawidłowe działanie sprzętu komputerowego lub oprogramowania, a także dostawców mediów niezbędnych do uczestniczenia w Warsztatach.
- W kwestiach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa.