Warsztaty maturalne z chemii
z Wydziałem Chemii UJ
REGULAMIN CAŁOROCZNEGO CYKLU WYKŁADÓW POWTÓRKOWYCH Z CHEMII
DLA MATURZYSTÓW Z WYDZIAŁEM CHEMII UJ
(obowiązuje od roku szkolnego 2022/23)
&1
ORGANIZATOR
  1. Całoroczny cykl wykładów powtórkowych z chemii dla maturzystów z Wydziałem Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego, zwany dalej Warsztatami, jest organizowany przez Uniwersytet Jagielloński – Wydział Chemii z siedzibą przy ul. Gronostajowej 2, 30-387 Kraków oraz Fundację Nauka i Wiedza z siedzibą w Warszawie przy ul. Stryjeńskich 21, 02-791 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców i rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000093919, zwanych dalej łącznie Organizatorem.
  2. Nad merytorycznym przygotowaniem Warsztatów czuwa Wydział Chemii UJ.
  3. Wszystkie informacje organizacyjne zamieszczane będą na stronie internetowej Warsztatów https://www.edukator.pl/warsztaty oraz na stronie http://dlaszkol.chemia.uj.edu.pl/.
&2
CELE WARSZTATÓW
Celem Warsztatów jest umożliwienie uczestnikom usystematyzowania i powtórzenia wiadomości z chemii na poziomie egzaminu maturalnego. Warsztaty są przeznaczone dla uczniów klas maturalnych, uczniów innych klas szkół ponadpodstawowych i podstawowych, którzy chcą poszerzać swoją wiedzę chemiczną oraz dla osób przystępujących do egzaminu maturalnego z chemii, a także dla nauczycieli chcących rozszerzać swój warsztat dydaktyczny. Nadrzędnym celem warsztatów jest popularyzacja chemii i nauki chemii.
&3
WARUNKI UCZESTNICTWA
  1. W Warsztatach mogą brać udział uczniowie szkół ponadpodstawowych i podstawowych oraz nauczyciele, a także osoby przystępujące do egzaminu maturalnego z chemii.
  2. W przypadku osób niepełnoletnich na ich udział w Warsztatach wymagana jest zgoda opiekunów prawnych. Zgody tej opiekunowie udzielają podczas rejestracji Uczestników.
  3. Warunkiem uczestnictwa Uczestnika w Warsztatach jest dokonanie rejestracji na stronie Warsztatów https://www.edukator.pl/warsztaty oraz wniesienie opłaty rejestracyjnej na poczet warsztatów na konto Wydziału Chemii UJ. Dowód wniesienia opłaty za udział w Warsztatach należy dołączyć podczas rejestracji do formularza rejestracyjnego.
  4. Rejestracja na dany rok szkolny rozpoczyna się nie wcześniej niż w czerwcu roku poprzedzającego. Szczegółowy terminarz rejestracji oraz wysokość opłat w danym roku szkolnym będzie ogłaszana każdorazowo na stronie internetowej Warsztatów.
  5. Opłatę należy wnosić na konto:
    Wydział Chemii UJ
    ul. Gronostajowa 2,
    30-387 Kraków
    Bank Pekao SA O/Kraków
    18 1240 4722 1111 0000 4858 8982
  6. Osoba zarejestrowana na stronie Warsztatów po dokonaniu opłaty, a w wypadku osób niepełnoletnich po wyrażeniu zgody na udział w Warsztatach opiekunów prawnych, staje się Uczestnikiem Warsztatów.
  7. Dalsze instrukcje dotyczące dokończenia rejestracji oraz dane do logowania do konta Uczestnika będą przesyłane na adres e-mail podany w formularzu rejestracyjnym. Dane do logowania należy zachować do końca trwania Warsztatów, gdyż tylko po zalogowaniu Uczestnik uzyskuje dostęp do materiałów udostępnianych mu przez Organizatora.
  8. Dane osobowe Uczestników niezbędne do udziału w Warsztatach przetwarzane są przez Organizatora zgodnie z ustawą z 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 roku poz. 1000) oraz zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku.
  9. Uczestnicy Warsztatów są zobowiązani do zapoznania się z Regulaminem Warsztatów oraz informacją o przetwarzaniu danych osobowych, co poświadczają wypełniając formularz rejestracyjny.
  10. Z uwagi na organizację Warsztatów w formie online, tzn. z wykorzystaniem środków komunikowania się na odległość, w przypadku udostępniania przez Uczestnika obrazu ze swej kamery podczas konsultacji udział w Warsztatach wiąże się z koniecznością wyrażenia przez Uczestnika zgody na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO na nagrywanie oraz wykorzystanie wizerunku Uczestnika na potrzeby realizacji Warsztatów i umieszczenia materiałów na stronie internetowej Warsztatów: https://www.edukator.pl/warsztaty, które będą dostępne dla zalogowanych Uczestników oraz Organizatora, co należy zrobić podczas wypełniania formularza rejestracyjnego.
  11. Uczestnicy Warsztatów przyjmują do wiadomości, że wszelkie materiały warsztatowe chronione są prawami autorskimi, a ich nieuprawnione wykorzystanie w celach innych niż określone w niniejszym Regulaminie może powodować konsekwencje prawne, co poświadczą wypełniając formularz rejestracyjny.
  12. Uczestnicy Warsztatów mają prawo otrzymać fakturę za opłatę wniesioną na poczet Warsztatów.
  13. Uczestnik ma prawo zrezygnować z udziału w Warsztatach w terminie 14 dni od daty rejestracji, lecz nie później niż przed pierwszym spotkaniem warsztatowym. W takim przypadku Organizator zwróci Uczestnikowi uiszczoną przez niego opłatę po potrąceniu 25% opłaty tytułem poniesionych przez Organizatora kosztów związanych z organizacją Warsztatów.
  14. Po rozpoczęciu Warsztatów nie ma możliwości rezygnacji z udziału w Warsztatach niezależnie od liczby spotkań, w których uczestnik wziął udział. Brak uczestnictwa w spotkaniach warsztatowych nie stanowi podstawy do zwrotu opłaty. Uczestnik niemogący brać udziału w Warsztatach z przyczyn niezależnych od Organizatora może wskazać inną osobę (tzw. Zastępcę), która w jego imieniu będzie uczestniczyć w Warsztatach. Zastępca musi dokonać rejestracji na stronie Warsztatów, ale zwolniony jest z wnoszenia opłaty za udział w Warsztatach. Z dniem zarejestrowania Zastępcy wstępuje on we wszelkie prawa i obowiązki Uczestnika, który to Uczestnik traci dostęp do materiałów warsztatowych.
  15. Uczestnik Warsztatów nie może udostępniać żadnych materiałów warsztatowych osobom trzecim do wglądu i wykorzystania.
&4
PRZEBIEG
  1. W ramach warsztatów przewidziana jest realizacji bloków tematycznych. Liczba bloków w danym roku szkolnym jest zależna od szczegółowych wymagań egzaminacyjnych do egzaminu maturalnego z chemii przewidzianych na dany rok szkolny. Bloki są skonstruowane w taki sposób, aby pokrywać całościowo wymagania egzaminacyjne do matury z chemii w danym roku szkolnym.
  2. Każdy blok tematyczny składa się z:
    a) wykładów w postaci nagrań dostępnych na stronie warsztatów, po zalogowaniu,
    b) konsultacji prowadzonych „na żywo” przy pomocy internetowych środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość (konsultacje, w tym obraz oraz dźwięk, nie wyłączając udostępnionego przez Uczestnika głosu lub obrazu każdorazowo są rejestrowane („Nagranie”) i udostępniane na stronie Warsztatów ich Uczestnikom po zalogowaniu),
    c) testu sprawdzającego dostępnego na stronie Warsztatów, składającego się z 5-20 pytań tematycznych – każdy uczestnik może wykonać test wielokrotnie i bez ograniczeń czasowych oraz ma dostęp do prawidłowych rozwiązań zadań testowych,
    d) zestawu zadań maturalnych pochodzących z arkuszy egzaminacyjnych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, wraz z kluczem odpowiedzi.
  3. Terminy realizacji konsultacji „na żywo” będą udostępnione na stronie internetowej Warsztatów w dniu rozpoczęcia rejestracji. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu danego bloku, o czym poinformuje Uczestnika nie później niż 14 dni przed datą realizacji danego bloku lub nie później niż 14 dni przed datą pierwotnie przewidzianą dla danego bloku.
  4. W przypadku decyzji Uczestnika o udostępnianiu obrazu ze swej kamery podczas konsultacji, o których mowa w ust. 2 b) Uczestnik wyraża nieograniczoną czasowo, terytorialnie, ilościowo i jakościowo, zgodę na wykorzystanie jego wizerunku, w celach wskazanych w § 3 ust. 3 oraz § 4 ust. 2 a) powyżej, bez prawa do wynagrodzenia z powyższego tytułu, w szczególności poprzez:
    a) przekazywanie jego wizerunku na potrzeby relacji z konsultacji, za pośrednictwem środków komunikacji na odległość,
    b) utrwalenie wizerunku Uczestnika w Nagraniu oraz wykorzystanie tego utrwalenia, obróbkę, powielanie i wielokrotne rozpowszechnianie wizerunku Uczestnika utrwalonego w Nagraniu wskazany sposób bez konieczności każdorazowego ich zatwierdzania, na stronie Warsztatów dostępnej wyłącznie dla Uczestników i Organizatora.
  5. Uczestnik jest świadomy, że Nagranie zostaną udostępnione w Internecie na stronie internetowej Warsztatów dostępnej wyłącznie dla Uczestników i Organizatora.
  6. W związku z wykorzystaniem wizerunku Uczestnik nie będzie wykonywać prawa kontroli i każdorazowego zatwierdzania wykorzystania wizerunku, w tym prawa zatwierdzania w stosunku do ostatecznej postaci Nagrania, w których został on wykorzystany oraz prawa każdorazowego wskazywania go jako osoby uwidocznionej w Nagraniu, a w szczególności wskazywania jego imienia i nazwiska.
  7. Organizator ma prawo upoważnić inne podmioty do korzystania z wizerunku na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  8. W celu uczestnictwa w Warsztatach Uczestnik powinien posiadać sprzęt komputerowy z dostępem do Internetu i oprogramowanie umożliwiające uczestnictwo w konsultacjach „na żywo” przy pomocy środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Oprogramowanie, które będzie niezbędne do uczestnictwa w Warsztatach, wskaże Organizator.
&5
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „Rozporządzenie Ogólne”) Organizator informuje, że:
  1. Współadministratorami danych osobowych Uczestników Warsztatów są:
    a) Uniwersytet Jagielloński, ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków, reprezentowany przez Rektora UJ.
    b) Fundacja Nauka i Wiedza, z siedzibą w Warszawie przy ul. Stryjeńskich 21, 02-791 Warszawa, reprezentowana przez Prezesa Zarządu.
  2. Uniwersytet Jagielloński wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, ul. Gołębia 24, 30-007 Kraków, pokój nr 5. Kontakt z Inspektorem możliwy jest przez e-mail: [email protected] lub pod nr telefonu 12 663 12 25, w dniach od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 15:00.
  3. Fundacja Nauka i Wiedza wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych, ul. Stryjeńskich 21, 02-791 Warszawa. Kontakt z Inspektorem możliwy jest przez e-mail: [email protected];
  4. Dane osobowe Uczestników Warsztatów przetwarzane będą:
    a) w przypadku wszystkich Uczestników - w celu organizacji, przeprowadzenia Warsztatów na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO- tj. w związku z akceptacją Regulaminu w celu organizacji i przeprowadzenia Warsztatów,
    b) w przypadku decyzji Uczestnika o korzystaniu z kamery podczas konsultacji– w odniesieniu danych osobowych w postaci wizerunku - na podstawie udzielonej przez nich zgody, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
  5. Podanie danych osobowych
    a) w przypadku Uczestników, o których mowa w pkt. 4 lit. a jest niezbędne do realizacji Warsztatów,
    b) w przypadku danych w postaci wizerunku, podanie danych jest dobrowolne.
  6. Dane osobowe Uczestników, o których mowa w pkt. 4 lit. a powyżej nie będą udostępniane podmiotom spoza załogi Organizatora.
  7. Dana osobowa Uczestników Warsztatów w postaci wizerunku może zostać utrwalona na nagraniach Warsztatu i przetwarzana na Stronie internetowej Warsztatów, na stronie internetowej Organizatora, jednakże wyłącznie na podstawie zgody, zgodnie z pkt 5 lit b.
  8. Dane osobowe Uczestników Warsztatów nie będą przekazywane do państw trzecich (poza Europejski Obszar Gospodarczy) ani do organizacji międzynarodowych.
  9. Dane osobowe Uczestników będą przetwarzane do czasu zakończenia Warsztatów i w celach archiwizacyjnych, a w zakresie w jakim Uczestnik wyraził zgodę na ich przetwarzanie, do momentu jej wycofania.
  10. Uczestnik prawo do: uzyskania informacji o przetwarzaniu danych osobowych i uprawnieniach przysługujących zgodnie z RODO, dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, a także prawo do usunięcia danych osobowych ze zbiorów administratora (chyba że dalsze przetwarzanie jest konieczne dla wykonania obowiązku prawnego albo w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń), oraz prawo do ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – w przypadkach i na warunkach określonych w RODO.
  11. W zakresie w jakim przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (przetwarzanie wizerunku), Uczestnik posiada również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych można przesłać e-mailem na adres: [email protected]
  12. Dane osobowe Uczestnika Warsztatów nie będą przedmiotem automatycznego podejmowania decyzji ani profilowania.
  13. Uczestnik ma do prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w razie uznania, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
ZASADNICZA TREŚĆ WSPÓLNYCH UZGODNIEŃ
(wyciąg z umowy o współadministrowanie danymi osobowymi)
Zgodnie z art. 26 RODO informujemy o tym, że współadministratorzy, o tożsamości określonej poniżej, podjęli następujące uzgodnienia:
  1. Współadministratorami danych osobowych Uczestników Warsztatów są:
    - Uniwersytet Jagielloński z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gołębiej 24, 31-007 Kraków,
    - Fundacja Nauka i Wiedza wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych, ul. Stryjeńskich 21, 02-791 Warszawa. Kontakt z Inspektorem możliwy jest przez e-mail: [email protected];
  2. Współadministratorzy wspólnie przetwarzają dane osobowe Uczestników Warsztatów w związku z realizacją przypisanych im zadań w organizacji i przeprowadzenia Warsztatów zgodnie z zasadami przetwarzania danych osobowych określonymi w art. 5 RODO.
  3. Przekazanie niniejszej informacji stanowi udostępnienie zasadniczej treści wspólnych uzgodnień Współadministratorów, których tożsamość została wskazana w punkcie pierwszym powyżej, w zakresie współadministrowania przetwarzaniem danych osobowych Uczestników Warsztatów i w oparciu o podstawy prawne wskazane w obowiązku informacyjnym kierowanym do Uczestników Warsztatów.
  4. Zgodnie ze wspólnymi uzgodnieniami Współadministratorów informujemy, że:
    1) Każdy ze Współadministratorów odpowiada za:
    a) posługiwanie się wspólną klauzulą informacyjną o zasadach przetwarzania danych osobowych przez Współadministratorów, w tym zasadniczą treść ich uzgodnień w zakresie wywiązywania się z obowiązków dotyczących ochrony danych osobowych;
    b) przetwarzanie danych osobowych zgodnie z zasadami określonymi w art. 5 RODO;
    c) właściwe zabezpieczenie danych osobowych od momentu otrzymania dokumentacji z danymi osobowymi;
    d) realizację praw osób fizycznych, o których mowa w art. 15-22 RODO, z uwzględnieniem możliwych ograniczeń wynikających z przepisów prawa;
    e) prowadzenie dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych osobowych w tym rejestru czynności przetwarzania danych (wymóg art. 30 RODO);
    f) zabezpieczenie danych osobowych zgodnie z art. 32 RODO w szczególności przed dostępem nieuprawnionych osób;
    g) zgłoszenie – w uzgodnieniu z pozostałymi Współadministratorami – do organu nadzorczego naruszenia, o którym mowa w art. 33 RODO, zaistniałego we własnych strukturach;
    h) zawiadomienie osoby o naruszeniu ochrony danych, jeżeli może ono powodować wysokie ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych.
  5. Podczas współadministrowania danymi osobowymi, na każdym etapie ich przetwarzania, każdy ze Współadministratorów zapewnia osobom, których dane dotyczą realizację praw przysługujących im na mocy RODO.
  6. W przypadku, gdy osoba, której dane dotyczą skieruje swoje żądanie realizacji prawa bezpośrednio do jednego ze Współadministratorów, każdy z tych Współadministratorów jest odpowiedzialny za niezwłoczne przekazanie żądania osoby, której dane dotyczą do właściwego Współadministratora.
  7. Współadministratorzy utworzyli Punkt kontaktowy dla osób, których dane dotyczą – z punktem kontaktowym można się skontaktować pisząc na adres e-mail: [email protected]
  8. Informujemy, że niezależnie od uzgodnień wskazanych w punkcie 3-4 powyżej, osoby których dane osobowe dotyczą mogą wykonywać przysługujące im prawa wynikające z RODO wobec każdego ze Współadministratorów, co oznacza, że żądanie realizacji praw skierowane do każdego ze Współadministratorów jest żądaniem złożonym zgodnie z RODO.
&6
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  1. Niniejszy Regulamin dostępny jest w siedzibie Organizatora oraz na stronie internetowej Warsztatów: https://www.edukator.pl/warsztaty
  2. Organizator jest uprawniony do zmiany Regulaminu z powodu zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa i konieczności dostosowania Regulaminu do tej zmiany oraz w przypadku takich zmian, które związane są z zapewnieniem bezpieczeństwa Uczestników w czasie pandemii COVID-19. Zmiana Regulaminu wejdzie w życie w ciągu 7 dni od chwili jego publikacji na Stronie Warsztatów. W odniesieniu do Uczestników, którzy zaakceptowali Regulamin przed dokonaniem zmiany, zmiana wejdzie w życie w ciągu 7 od poinformowania ich o zmianie Regulaminu i braku wyrażenia sprzeciwu wobec tej zmiany w ww. terminie.
  3. Zmiany zostaną opublikowane w taki sam sposób, jak Regulamin i obowiązują od momentu publikacji.
  4. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości uczestnictwa w Warsztatach spowodowany przez nieprawidłowe działanie sprzętu komputerowego lub oprogramowania, a także dostawców mediów niezbędnych do uczestniczenia w Warsztatach.
  5. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa.