Wydział Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego Wydział Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego
OGÓLNOPOLSKA OLIMPIADA WIEDZY CHEMICZNEJ
dla Szkół Ponadpodstawowych
Do zakończenia rejestracji
00
dni
00
godzin
00
minut
00
sekund
Data zakończenia rejestracji: 0000-00-00
Klasy przedmaturalne (I, II i III)

Etap I:
  1. Podstawa programowa – II etap edukacyjny (szkoła podstawowa).
  2. Nomenklatura związków nieorganicznych.
  3. Budowa ogniwa i jego schemat. SEM. Ogniwa o znaczeniu historycznym. Elektroliza. Prawo Faradaya. Równanie Nernsta. Ogniwa redoks.
Etap II:
  1. Wymagania z etapu I.
  2. Podstawa programowa – III etap edukacyjny:
    Punkt I, II, III, IX wymagań szczegółowych (zakres rozszerzony):
    - I. Atomy, cząsteczki i stechiometria chemiczna.
    - II. Budowa atomu a układ okresowy pierwiastków.
    - III. Wiązania chemiczne. Oddziaływania międzycząsteczkowe.
    - IX. Elektrochemia. Ogniwa i elektroliza.
Etap III
  1. Wymagania z etapu I i II.
  2. Podstawa programowa – II etap edukacyjny.
  3. Podstawa programowa – III etap edukacyjny:
    Punkt I, II, III, VII, VIII, IX wymagań szczegółowych (zakres rozszerzony):
    - I. Atomy, cząsteczki i stechiometria chemiczna.
    - II. Budowa atomu a układ okresowy pierwiastków.
    - III. Wiązania chemiczne. Oddziaływania międzycząsteczkowe.
    - VII. Systematyka związków nieorganicznych.
    - VIII. Reakcje utleniania i redukcji.
    - IX. Elektrochemia. Ogniwa i elektroliza.


Klasy maturalne

Etap I:
  1. Podstawa programowa przedmiotu chemia – II etap edukacyjny;
  2. Podstawa programowa – III etap edukacyjny – zakres rozszerzony:
    Punkty I-IX podstawy programowej
  3. Budowa ogniwa i jego schemat. SEM. Ogniwa o znaczeniu historycznym. Elektroliza. Prawo Faradaya. Równanie Nernsta. Ogniwa redoks.
Etap II:
  1. Zakres materiału obowiązujący do etapu I oraz:
  2. Podstawa programowa – III etap edukacyjny – zakres rozszerzony: punkty X-XI wymagań szczegółowych
Etap III:
  1. Całość podstawy programowej z chemii - zakres rozszerzony.


Uzupełnienie:

W przypadku chemii organicznej będą uznawane wyłącznie nazwy zgodne z najnowszymi zaleceniami IUPAC. Do uznania nauczyciela i ucznia Komitet pozostawia decyzje, z jakiej literatury najlepiej korzystać.