Wysokość zwierciadła płaskiego (html5)

Wysokość zwierciadła płaskiego (html5)




  PEŁNY EKRAN  

Jaka musi być minimalna wysokość zwierciadła i na jakiej wysokości należy je zawiesić, aby można było w nim zobaczyć całą swoją postać? Ta symulacja pozwala przeanalizować ten problem. Czarna kropka na obiekcie (brązowa strzałka) oznacza położenie oka.


Wiele promieni opuszcza górną część głowy, biegnie w różnych kierunkach i odbija się od lustra. Ten, który odbija się od zwierciadła i dociera do oka, to ten, dzięki któremu widzisz obraz czubka głowy. Jest on zaznaczony na czerwono. Podobnie, wiele promieni opuszcza stopę, biegnie w różnych kierunkach i odbija się od lustra. Analogicznie, ten, który odbija się od lustra i dochodzi do oka, to ten, dzięki któremu widzisz obraz swojej stopy. Jest on zaznaczony na niebiesko.

Czy zmiana odległości człowieka od zwierciadła wpływa na wynik?


Andre Duffy (pomysł  Dan MacIsaac) na licencji CC BY-SA 4.0.

Źródło http://physics.bu.edu/~duffy/HTML5/