The math and physics used in this simulation are similar to the
2-D Spring and
Double 2-D Spring simulations. However the masses
can also collide with the walls; the collision handling is similar to the
Colliding Blocks simulation. The only novel bit of
math occurs when a mass is pinned against a wall: in that case we add up the net forces
on the mass and set the acceleration to zero if necessary.
Jednostki miary
Symulacje myPhysicsLab nie mają określonych jednostek miary, takich jak
metry, kilogramy, sekundy. Jednostki są bezwymiarowe, mogą być
interpretowane, jak chcesz, ale muszą być spójne w
symulacji.
Na przykład, jeśli traktujemy jednostkę odległości jako jeden metr i jednostkę czasu
jako jedną sekundę, to jednostka prędkości musi wynosić jeden metr/sekundę.
Dostosuj i udostępnij
Istnieje kilka sposobów na odtworzenie określonej konfiguracji eksperymentalnej. Najłatwiej jest kliknąć przycisk „udostępnij”.
- Zmodyfikuj symulację, zmieniając parametry, takie jak grawitacja, tłumienie
oraz przeciągając obiekty za pomocą myszy.
- Kliknij przycisk „udostępnij”. Skopiuj adres URL z okna dialogowego.
- Udostępnij adres URL lub zapisz go w pliku tekstowym do późniejszego wykorzystania.
Gdy odbiorca kliknie adres URL, EasyScript osadzony w tym adresie
powieli warunki, które zostały ustawione.
Zobacz
Dostosowywanie symulacji myPhysicsLab (en) jak dodatkowo programować symulacje z bezpośrednim wykorzystaniem JavaScript lub EasyScript.
Opublikowano po raz pierwszy we wrześniu 2001 roku.