Szukaj
flash
uwzględnij zasoby typu flash
    • Rodzaje:
    • Wszystkie
    • Baza wiedzy
    • Materiały
    • Aplikacje
    • Przedmioty:
    • Język polski
    • Matematyka
    • Geografia
    • Chemia
    • Historia
    • Fizyka
    • Biologia
    • Filozofia
     
    Baza wiedzy
    Pęd i popęd (html5)
    Wyznaczanie przyspieszenia - ćwiczenia (html5)
    Wykresy ruchu - ćwiczenia (html5)
    Równania ruchu - ćwiczenia (html5)
    Ustal przyspieszenie! (html5)
    Aplikacje
    Siły i ruch - podstawy (html5)
    Badanie sił w działaniu: przeciąganie liny, przesuwanie lodówki, skrzyni lub osoby. Zadziałaj stworzoną przez siebie siłą i zobacz, w jaki sposób powoduje ona ruch obiektów. Zmieniaj tarcie i oberwuj, jak to wpływa na ruch. PhET Interactive Simulations, University of Colorado Boulder, https://phet.colorado.edu Na licencji CC BY 4.0
    II zasada dynamiki Newtona (html5)
    Interaktywny aplet html5 pozwalający przeanalizować II zasadę dynamiki Newtona
    Pęd i popęd (html5)
    Interaktywna symulacja html5 pokazująca związek między pędem ciała, a popędem działającej siły Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.pl
    Laboratorium Newtona - z fotokomórkami (html5)
    Wirtualne ćwiczenie umożliwiające zbadanie czynników, które wpływają na przyspieszenie obiektu na poziomej powierzchni bez tarcia. Symulacja dostarcza uczniom dane z dwóch fotokomórek dzięki czemu mogą obliczyć przyspieszenie obiektu. Można zmieniać parametry takie jak siła wypadkowa i masa całkowita i zobaczyć, jak wpływa to na przyspieszenie. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/ (naprawdę warto zerknąć)
    Wyznaczanie przyspieszenia - ćwiczenia (html5)
    Umożliwia uczniom ćwiczenie wyznaczania przyspieszenia obiektu za pomocą dwóch wirtualnych bramek z fotokomórkami. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl).
    Wykresy ruchu - ćwiczenia (html5)
    Interaktywne ćwiczenie, które umożliwia uczniom zabawę z wirtualnym samochodem i obserwację tego, jak jego ruch jest przedstawiony na wykresie położenia w funkcji czasu i prędkości w funkcji czasu. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Równania ruchu - ćwiczenia (html5)
    Interaktywne ćwiczenie, które zostało zaprojektowane tak, aby umożliwić uczniom ustalenie wielu kluczowych powiązań dla obiektów poruszających się ze stałą prędkością lub ze stałym przyspieszeniem. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Ustal przyspieszenie! (html5)
    Interaktywne ćwiczenie, w którym uczniowie mają za zadanie, w ciągu 3 minut, obliczyć jak największą liczbę przyspieszeń pojazdu. Naciskając na wirtualny pedał gazu, aby przyspieszyć swój pojazd i obserwując prędkościomierz, odczytują potrzebne dane. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Laboratorium Newtona (html5)
    Ćwiczenie zaprojektowano tak, aby umożliwić uczniom zbadanie czynników, które wpływają na przyspieszenie obiektu na poziomej powierzchni bez tarcia. Dla każdego ruchu, w zależności od przyłożonej siły, symulacja generuje wykresy położenia i prędkości w zależności od czasu. Uczniowie mogą wykorzystać te wykresy do obliczenia przyspieszenia obiektu. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Prawa Newtona: problem z tarciem statycznym i kinetycznym (html5)
    Uczniowie muszą przeanalizować układ dwóch ciał. Zostaną podane współczynniki tarcia statycznego i kinetycznego. Należy określić minimalną masę ciężarka potrzebną do wprawienia układu w ruch, a następnie obliczyć jego przyspieszenie. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Laboratorium Newtona: 2 ciała, bez tarcia (html5)
    To ćwiczenie pozwala na zbadanie czynników wpływających na przyspieszenie układu na poziomej powierzchni bez tarcia. Symulacja podaje położenia ciał w zależności od czasu i na tej podstawie uczniowie powinni określić przyspieszenie. Następnie mogą zmieniać parametry takie, jak siła wypadkowa i masa całkowita (poprzez zmianę każdej z mas układu) i analizować w jaki sposób te zmiany wpływają na przyspieszenie. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Prawa Newtona: problem 3 ciał, bez tarcia (html5)
    Uczniowie mają za zadanie obliczyć przyspieszenie układu 3 poruszających się obiektów. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Prawa Newtona: problem 2 ciał, z tarciem (html5)
    Uczniowie mają za zadanie obliczyć przyspieszenie układu 2 poruszających się obiektów oraz siłę naciągu łączącej je linki. Uwzględniono tarcie kinetyczne. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Tarcie - laboratorium (html5)
    To wirtualne laboratorium zostało zaprojektowane tak, aby uczniowie mogli prześledzić różnice między tarciem statycznym i kinetycznym. Mogą też zmieniać masę przedmiotu, który jest przeciągany po poziomej powierzchni i wykreślić zmiany tarcia w zależności od siły nacisku. Wykorzystując nachylenie (współczynnik kierunkowy) tego wykresu mogą określić współczynnik tarcia dla danych powierzchni. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Wykresy ruchu 2 (html5)
    Symulacja zaprojektowana tak, żeby generować pewne dane, które uczniowie mogą wykorzystać podczas nauki o wykresach ruchu. Będą śledzić ruch dragstera przyspieszającego, a następnie poruszającego się ze stałą prędkością i następnie tworzyć wykres na podstawie zebranych danych. Zapisując położenie samochodu w różnych momentach czasu, mogą sporządzić wykres położenia od czasu. Możliwość zmiany parametrów dragstera, pozwala uzyskać różne wykresy. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Spadek swobodny (html5)
    Symulacja pozwala uczniom ćwiczyć zbieranie i analizowanie danych dotyczących spadku swobodnego. Masy są upuszczane z różnych wysokości i można obliczyć ich prędkości w momencie gdy przelatują przez bramkę z fotokomórką. Może być określony związek pomiędzy wysokością z jakiej ciało spada, a prędkością upadku, poprzez zebranie danych dla kilku różnych wysokości. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Wykresy ruchu - stała prędkość (html5)
    Uczniowie mają za zadanie znalezienie prędkości ciała, na podstawie otrzymanego wykresu zależności położenia od czasu. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Droga hamowania samochodu (html5)
    Upewnij się, że potrafisz znaleźć drogę hamowania obiektu poruszającego się pod wpływem siły tarcia. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Przyspieszenie samochodu (html5)
    Upewnij się, że pamiętasz, jak skorzystać z równania ruchu samochodu, który jest przyspieszany. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    II zasada dynamiki z tarciem (siła pod kątem) (html5)
    Obliczanie przyspieszenia obiektu ciągniętego wzdłuż poziomej powierzchni przez siłę skierowaną pod pewnym kątem do tej powierzchni. Uwzględniono tarcie. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    II zasada dynamiki (bez tarcia) (html5)
    Uczniowie muszą znaleźć różne rzeczy dla szeregu obiektów poruszających się jako układ. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Przyspieszenie na równi (poziom2) (html5)
    Obliczanie przyspieszenia przedmiotu zsuwającego się po równi pochyłej. Uwzględniono tarcie. Masa ciała, kąt nachylenia równi i współczynnik tarcia są generowane losowo. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Przyspieszenie na równi (poziom1) (html5)
    Obliczanie przyspieszenia przedmiotu zsuwającego się po równi pochyłej. Pominięto tarcie. Masa ciała i kąt nachylenia równi są generowane losowo. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Siły na równi (poziom1) (html5)
    Uczniowie muszą znaleźć się siłę potrzebną do utrzymania nieruchomego obiektu na równi, gdy nie ma siły tarcia. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Siły na równi (poziom2) (html5)
    Uczniowie muszą znaleźć się siłę reakcji działającą na ciało na równi, w chwili gdy kąt nachylenia równi jest taki, że ciało zaczyna się ześlizgiwać. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Równia pochyła (z tarciem) (html5)
    Uczniowie muszą znaleźć przyspieszenie układu ciał, z których jedno porusza się po równi, na której występuje tarcie. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    II zasada dynamiki (html5)
    Uczniowie muszą obliczyć przyspieszenie lub jedną z dwóch sił działających na ciało, poruszające się po poziomym podłożu. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/