Szukaj
flash
uwzględnij zasoby typu flash
    • Rodzaje:
    • Wszystkie
    • Baza wiedzy
    • Materiały
    • Aplikacje
    • Przedmioty:
    • Język polski
    • Matematyka
    • Geografia
    • Chemia
    • Historia
    • Fizyka
    • Biologia
    • Filozofia
     
    Baza wiedzy
    Funkcje
    Funkcja kwadratowa
    Funkcja liniowa
    Funkcja potęgowa
    Funkcja wymierna
    Funkcja wielomianowa
    Ruch pocisku (html5)
    Ruch fali i oscylacje punktu (HTML5)
    Ruch prostoliniowy (html5)
    Porównanie ruchu jednostajnego i jednostajnie zmiennego (html5)
    Dopasowanie wykresów do ruchu (położenie i prędkość) (html5)
    Prędkość względna: wyścig na ruchomym chodniku (html5)
    Równia Galileusza (html5)
    Ruch jednostajnie przyspieszony (html5)
    Porównanie spadku swobodnego z rzutem poziomym (html5)
    Rzut ukośny (regulowana prędkość i kąt) (html5)
    Rzut ukośny (regulowane składowe prędkości początkowej) (html5)
    Dopasowywanie wykresów ruchu (html5)
    Równania ruchu - ćwiczenia (html5)
    Ruch ze stałym przyspieszeniem (html5)
    Aplikacje
    Ruch fali i oscylacje punktu (html5)
    Interaktywny aplet html5 pokazujący związek między ruchem fali i drganiami punktu. Autor Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0
    Ruch prostoliniowy (html5)
    Interaktywna symulacja html5 pokazująca ruch dwóch ciał. Możliwość zmiany parametrów ruchu. Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.pl
    Porównanie ruchu jednostajnego i jednostajnie zmiennego (html5)
    Interaktywna symulacja html5 pokazująca różnice między ruchem jednostajnym, a jednostajnie zmiennym Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.pl
    Dopasowanie wykresów do ruchu (położenie i prędkość) (html5)
    Interaktywna symulacja html5 pokazująca związek między parametrami ruchu, a wykresami zależności położenia i prędkośći ciała od czasu Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.pl
    Prędkość względna: wyścig na ruchomym chodniku (html5)
    Interaktywna symulacja html5 pokazująca ruch prostoliniowy dwóch ciał. Regulowane parametry ruchu. Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.pl
    Porównanie spadku swobodnego z rzutem poziomym (html5
    Interaktywna symulacja html5 pozwalająca porównać czas trwania spadku swobodnego i rzutu poziomego Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.p
    Rzut ukośny (regulowana prędkość i kąt) (html5)
    Interaktywna symulacja html5 pokazująca tor rzutu ukośnego w zależności od wartości prędkości początkowej i kąta jaki tworzy z poziomem. Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.pl
    Rzut ukośny (regulowane składowe prędkości początkowej) (html5)
    Interaktywna symulacja html5 pokazująca tor rzutu ukośnego w zależności od wartości składowych: poziomej i pionowej, prędkości początkowej. Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.pl
    Ruch jednostajnie przyspieszony (html5)
    Interaktywna symulacja html5 pokazująca ruch jednostajnie przyspieszony. Regulowane parametry układu. Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.pl
    Równia Galileusza (html5)
    Interaktywna symulacja html5 pokazująca ideę doświadczenia Galileusza Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.pl
    Dopasowywanie wykresów ruchu (html5)
    Dopasowywanie wykresów ruchu (html5) Interaktywne ćwiczenie, w którym uczniowie mają za zadanie odtworzyć ruch na podstawie podanego wykresu zależności prędkości od czasu, ustawiając prędkość początkową, przyspieszenie i szybkość hamowania (opóźnienie). Następnie, używając wirtualnego pedału gazu i hamulca w samochodzie, należy wykres jego prędkości w czasie dopasować do podanego wykresu. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl).
    Równania ruchu - ćwiczenia (html5)
    Interaktywne ćwiczenie, które zostało zaprojektowane tak, aby umożliwić uczniom ustalenie wielu kluczowych powiązań dla obiektów poruszających się ze stałą prędkością lub ze stałym przyspieszeniem. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Szybkie wykresy (html5)
    Szybki program graficzny, który uczniowie mogą użyć na komputerze, tablecie lub smartfonie, gdy nie jest dostępny bardziej rozbudowany program graficzny. Pozwala nanieść do 10 danych punktów, a następnie uzyskać krzywą najlepszego dopasowania do tych punktów. Działa przy zależnościach: liniowej, odwrotności, odwrotności kwadratu, kwadratu, pierwiastka kwadratowego, bez związku (liczy średnią) i wykładniczej malejącej. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Wykresy ruchu 2 (html5)
    Symulacja zaprojektowana tak, żeby generować pewne dane, które uczniowie mogą wykorzystać podczas nauki o wykresach ruchu. Będą śledzić ruch dragstera przyspieszającego, a następnie poruszającego się ze stałą prędkością i następnie tworzyć wykres na podstawie zebranych danych. Zapisując położenie samochodu w różnych momentach czasu, mogą sporządzić wykres położenia od czasu. Możliwość zmiany parametrów dragstera, pozwala uzyskać różne wykresy. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Wykresy ruchu - stała prędkość (html5)
    Uczniowie mają za zadanie znalezienie prędkości ciała, na podstawie otrzymanego wykresu zależności położenia od czasu. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Droga hamowania samochodu (html5)
    Upewnij się, że potrafisz znaleźć drogę hamowania obiektu poruszającego się pod wpływem siły tarcia. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Przyspieszenie samochodu (html5)
    Upewnij się, że pamiętasz, jak skorzystać z równania ruchu samochodu, który jest przyspieszany. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Ruch pocisku (html5)
    Ten programik HTML5 demonstruje ruch pocisku. Odpowiednimi przyciskami możesz uruchomić, zatrzymać lub wznowić ruch pocisku. Przycisk "Resetuj" umieszcza pocisk w położeniu początkowym. Zaznaczając "Zwolnij" spowodujesz, że ruch będzie dziesięciokrotnie wolniejszy. Możesz zmieniać (w pewnych granicach) parametry symulacji: wysokość początkową, szybkość początkową, początkowy kąt nachylenia wektora prędkości względem poziomu, masę pocisku oraz wartość przyspieszenia grawitacyjnego. Przełączniki u dołu pozwalają wybrać wielkość fizyczną, którą chcesz obserwować. W symulacji pominięto opór powietrza. Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/phen/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Ruch ze stałym przyspieszeniem (html5)
    Ten programik HTML5 pokazuje poruszający się samochód. Zielone pole po prawej stronie zawiera ramki, w których możesz wpisywać różne położenia początkowe, prędkości początkowe i przyspieszenia (ujemna współrzędna wektora w przestrzeni jednowymiarowej oznacza zwrot przeciwny do osi x). Dokonane zmiany zatwierdź klawiszem "Enter". Przyciskami w górnej części zielonego pola możesz uruchomić symulację, zatrzymać, wznowić lub przywrócić do stanu początkowego. Jeżeli zaznaczysz opcję "Spowolnienie", ruch będzie dziesięciokrotnie zwolniony. Trzy cyfrowe zegary pokazują czas trwania ruchu samochodu. Gdy samochód mija przednim zderzakiem zielony lub czerwony punkt pomiarowy, odpowiedni zegar zostaje zatrzymany. Punkty pomiarowe możesz przesuwać myszką. Trzy wykresy przedstawiają zależności: Położenia x od czasu t Prędkości v od czasu t Przyspieszenia a od czasu t Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/phen/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    SandDance
    SandDance - narzędzie online. Wykresy, diagramy, wizualizacja danych
    Zmiana położenia na podstawie wykresu prędkości (html5)
    Znajdowanie zmiany położenia ciała na podstawie wykresu zależności jego prędkości od czasu. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Zmiana położenia na podstawie wykresu prędkości 1 (html5)
    Znajdowanie zmiany położenia ciała na podstawie wykresu zależności jego prędkości od czasu. Wszystkie prędkości są stałe Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Zmiana położenia na podstawie wykresu prędkości 2 (html5)
    Znajdowanie zmiany położenia ciała na podstawie wykresu zależności jego prędkości od czasu. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Prędkość względna na podstawie wykresu (html5)
    Uczniowie wyznaczają względną prędkość dwóch ciał, na podstawie ich wykresów zależności położeń od czasu. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Przyspieszenie na podstawie wykresu położenia od czasu (html5)
    Uczniowie muszą znaleźć przyspieszenie ciała na podstawie wykresu położenia w funkcji czasu, poprzez znalezienie chwilowych prędkości w dwóch różnych momentach czasu. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Szybkie wykresy i linearyzacja (html5)
    Szybki programik graficzny, z którego uczniowie mogą korzystać na komputerze, tablecie lub smartfonie, gdy bardziej skomplikowany program graficzny nie jest dostępny. Program pozwoli uczniom nanieść do 10 punktów pomiarowych, a następnie przekształcić kolumny danych do linearyzacji wykresu. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Generator danych - dopasowywanie krzywej (html5)
    Program losowo generuje dane, które uczniowie mogą następnie nanosić w układzie współrzędnych i dopasowywać krzywą. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Fale 3D: z =f (x,y,t)
    Symulacja pozwala na graficzną wizualizację funkcji sinusoidalnej 3D jako fali. Dostępnych jest 15 predefiniowanych funkcji, które można wprowadzić z rozwijanego menu. Można także ustawić różne parametry funkcji, aby zobaczyć, jak wpływają na falę: amplituda, częstotliwość, kierunek (dotyczy tylko funkcji, które pozwalają na zmianę kierunku), prędkość symulacji. Ponadto płaszczyzna X-Y może być dowolnie ustawiana w celu łatwiejszej wizualizacji. © 2018, Dieter Roess; Tan Wei Chiong; Loo Kang Wee; Félix J. García Clemente. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Geogebra - 3D
    Kalkulator graficzny 3D
    Szybkie wykresy 2.0 (html5)
    Program do szybkiego tworzenia wykresów. Wpisz dane do tabeli (do 19 punktów pomiarowych). Wybierz typ wykresu (ewentualnie dopasuj ręcznie współczynniki). Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/