Szukaj
flash
uwzględnij zasoby typu flash
    • Rodzaje:
    • Wszystkie
    • Baza wiedzy
    • Materiały
    • Aplikacje
    • Przedmioty:
    • Język polski
    • Matematyka
    • Geografia
    • Chemia
    • Historia
    • Fizyka
    • Biologia
    • Filozofia
     
    Baza wiedzy
    Energia w ruchu po równi (html5)
    Ciężarek na sprężynie na równi pochyłej
    Gravitron - rodzaj karuzeli (html5)
    Aplikacje
    Prawa Newtona: problem z tarciem statycznym i kinetycznym (html5)
    Uczniowie muszą przeanalizować układ dwóch ciał. Zostaną podane współczynniki tarcia statycznego i kinetycznego. Należy określić minimalną masę ciężarka potrzebną do wprawienia układu w ruch, a następnie obliczyć jego przyspieszenie. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Prawa Newtona: problem 2 ciał, z tarciem (html5)
    Uczniowie mają za zadanie obliczyć przyspieszenie układu 2 poruszających się obiektów oraz siłę naciągu łączącej je linki. Uwzględniono tarcie kinetyczne. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Tarcie - laboratorium (html5)
    To wirtualne laboratorium zostało zaprojektowane tak, aby uczniowie mogli prześledzić różnice między tarciem statycznym i kinetycznym. Mogą też zmieniać masę przedmiotu, który jest przeciągany po poziomej powierzchni i wykreślić zmiany tarcia w zależności od siły nacisku. Wykorzystując nachylenie (współczynnik kierunkowy) tego wykresu mogą określić współczynnik tarcia dla danych powierzchni. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Siły na równi pochyłej (html5)
    To ćwiczenie zostało zaprojektowane tak, żeby umożliwić uczniom analizę czynników, które mogą mieć wpływ na kąt, przy którym obiekt, umieszczony na równi pochyłej, zaczyna się poruszać. Współczynnik tarcia między powierzchniami, natężenie pola grawitacyjnego i masa ciała mogą być regulowane. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Wizualizacja sił na równi pochyłej (html5)
    Program przedstawia wizualną reprezentację sił działających na ciało umieszczone na równi pochyłej. Uczniowie mogą obserwować siłę grawitacji (oraz jej składowe), siłę reakcji i siłę tarcia przy zmieniającym się kącie nachylenia równi. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Ruch na równi pochyłej Poziom 3 (html5)
    Uczniowie muszą obliczyć, posługując się zasadami dynamiki Newtona, prędkość ciała poruszającego się po równi pochyłej, w momencie kiedy wraca do swojego początkowego położenia. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Ruch na równi pochyłej Poziom 2 (html5)
    Uczniowie muszą obliczyć, wykorzystując zasady dynamiki Newtona, odległość do jakiej dotrze ciało poruszające się pod górę równi pochyłej (z tarciem). Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Ruch na równi pochyłej Poziom 1 (html5)
    Uczniowie muszą obliczyć, wykorzystując zasady dynamiki Newtona, odległość do jakiej dotrze ciało poruszające się pod górę równi pochyłej (bez tarcia). Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    II zasada dynamiki z tarciem (siła pod kątem) (html5)
    Obliczanie przyspieszenia obiektu ciągniętego wzdłuż poziomej powierzchni przez siłę skierowaną pod pewnym kątem do tej powierzchni. Uwzględniono tarcie. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Przyspieszenie na równi (poziom2) (html5)
    Obliczanie przyspieszenia przedmiotu zsuwającego się po równi pochyłej. Uwzględniono tarcie. Masa ciała, kąt nachylenia równi i współczynnik tarcia są generowane losowo. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Przyspieszenie na równi (poziom1) (html5)
    Obliczanie przyspieszenia przedmiotu zsuwającego się po równi pochyłej. Pominięto tarcie. Masa ciała i kąt nachylenia równi są generowane losowo. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Siły na równi (poziom1) (html5)
    Uczniowie muszą znaleźć się siłę potrzebną do utrzymania nieruchomego obiektu na równi, gdy nie ma siły tarcia. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Siły na równi (poziom2) (html5)
    Uczniowie muszą znaleźć się siłę reakcji działającą na ciało na równi, w chwili gdy kąt nachylenia równi jest taki, że ciało zaczyna się ześlizgiwać. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Równia pochyła (z tarciem) (html5)
    Uczniowie muszą znaleźć przyspieszenie układu ciał, z których jedno porusza się po równi, na której występuje tarcie. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Saneczkarz na wzgórzu 1 (html5)
    W zadaniu należy obliczyć odległość przebytą przez saneczkarza zjeżdżającego z oblodzonego wzgórza i sunącego dalej, aż do zatrzymania, po ośnieżonym poziomym podłożu. Wzgórze jest pokryte lodem (pomijamy tarcie), dzięki czemu można ignorować straty energii. Tarcie przy ruchu w poziomie, po śniegu, jest już istotne. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Saneczkarz na wzgórzu 2 (html5)
    W zadaniu należy obliczyć odległość przebytą przez saneczkarza zjeżdżającego z pokrytego śniegiem wzgórza i sunącego dalej, aż do zatrzymania, po ośnieżonym poziomym podłożu. Należy uwzględnić straty energii związane z tarciem działającym podczas całego ruchu. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Energia na równi z uwzględnieniem tarcia (html5)
    Obliczanie prędkości ciała po przebyciu określonego dystansu w dół pochyłości. Uczniowie muszą uwzględnić straty energii z uwagi na tarcie między ciałem, a podłożem. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Bilans energetyczny (sprężyna, ruch z tarciem) (html5)
    Ściśnięta sprężyna po odblokowaniu odpycha ciało, które porusza się następnie po powierzchni z tarciem. Wykorzystując równanie bilansu energetycznego, trzeba będzie znaleźć odległość przebytą przez obiekt do momentu zatrzymania. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Energia w ruchu po równi (html5)
    Ciało zsuwa się z równi. Wykresy pokazują całkowitą energię mechaniczną (fioletowy), grawitacyjną energię potencjalną (czerwony), energię kinetyczną (zielony) i energię cieplną (czarny) w zależności od czasu lub położenia. Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.pl
    Gravitron - rodzaj karuzeli (html5)
    Symulacja pokazuje model klasycznej atrakcji wesołych miasteczek na terenie USA i Kanady gravitron, w którym dociskani jesteśmy do ściany w obracającym się cylindrze. W niektórych wersjach nawet usuwana jest spod nóg podłoga. W tej symulacji klocek obraca się wraz z cylindrem, który jest spowalniany ze stałym przyspieszeniem. W pewnym momencie, nie ma już dostatecznie dużej siły, aby utrzymać klocek, więc zaczyna się ześlizgiwać po ścianie. Widok z prawej strony pokazuje rozkład działających na niego sił. Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0
    Ciężarek na sprężynie na równi pochyłej
    Model pokazuje dynamikę układu z uwzględnieniem tarcia statycznego i kinetycznego. Symulacja pokazuje asymetrię spowodowaną przez zmianę zwrotu siły tarcia podczas ruchu w górę i w dół równi, oraz znaczenie tarcia w ustaleniu położenia równowagi. Skala pokazywanych wektorów sił jest umowna, a obraz jest przeskalowywany gdy długość równi pochyłej (od 0,1 do 10 m) lub jej kąt nachylenia zmienia się. Dodatkowo użytkownik może ustawić współczynniki tarcia i stałą sprężyny. Pokazane są wykresy położenia, prędkości i wypadkowej siły działającej na masę w funkcji czasu, zsynchronizowane ze zmianami w układzie. © 2015, Wolfgang Christian, lookang. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Droga hamowania (html5)
    Uczniowie muszą obliczyć drogę hamowania samochodu poruszającego się na odległej planecie. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Siła i ruch w 1D, z tarciem
    Symulacja pokazuje związek między siłą i ruchem z tarciem. Skrzynia jest umieszczona na poziomej powierzchni. Możesz zmieniać jej masę, poziomą siłę przykładaną do niej, a także współczynnik tarcia (tu taki sam dla tarcia statycznego i tarcia kinetycznego). Na rozkładzie sił działających na skrzynię - niebieska strzałka to siła reakcji podłoża, zielona to ciężar skrzyni, czerwona (jeśli występuje) to przyłożona siła zewnętrzna (kontrolowana za pomocą suwaka), a czarna (jeśli występuje) jest siłą tarcia. Przyłóż niezerową siłę do pudełka. Powinieneś zobaczyć, że pudełko zaczyna się poruszać, o ile ta siła jest większa niż maksymalna możliwa siła tarcia statycznego. Jakie warunki muszą być spełnione, by skrzynia przestała się poruszać ? Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Źródło http://physics.bu.edu/~duffy/HTML5/
    Tarcie na równi pochyłej
    Zmieniaj kąt nachylenia równi i zobacz, co dzieje się z różnymi składnikami siły. Zwróć uwagę, że powierzchnia równi zmienia kolor na czerwony, gdy nie ma wystarczającego tarcia statycznego, aby utrzymać blok w spoczynku. Czy potrafisz zidentyfikować różne wektory na diagramie rozkładu sił? Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Źródło http://physics.bu.edu/~duffy/HTML5/
    Dociskany blok, pozostanie czy spadnie?
    Siły działające na bloczek dociskany do ściany. Ustaw współczynnik sprężystości i współczynnik tarcia. Przeciągnij sprężynę żeby zmienić nacisk bloku na ścianę. Przeciągnij tekst, jeśli chcesz zmienić jego położenie. Dwukrotne kliknięcie włącza/wyłącza tryb pełnoekranowy. © Fu-Kwun Hwang; Fremont Teng; Loo Kang Wee Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Dwa bloki
    Siły działające na dwa bloki dociskane do ściany. Ustaw współczynnik sprężystości, masę bloków i współczynniki tarcia. Przeciągnij sprężynę żeby zmienić nacisk. Przeciągnij tekst, jeśli chcesz zmienić jego położenie. Dwukrotne kliknięcie włącza/wyłącza tryb pełnoekranowy. © Fu-Kwun Hwang; Fremont Teng; Loo Kang Wee Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Przesuń klocki
    Siły działające na dwa klocki ustawione jeden na drugim i skutek ich działania. Ustaw współczynniki tarcia, długość sprężyny (decydującą o sile sprężystości) i uruchom symulację. Przeciągnij tekst, jeśli chcesz zmienić jego położenie. Dwukrotne kliknięcie włącza/wyłącza tryb pełnoekranowy. © Fu-Kwun Hwang; Fremont Teng; Loo Kang Wee Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike