Szukaj
flash
uwzględnij zasoby typu flash
    • Rodzaje:
    • Wszystkie
    • Baza wiedzy
    • Materiały
    • Aplikacje
    • Przedmioty:
    • Język polski
    • Matematyka
    • Geografia
    • Chemia
    • Historia
    • Fizyka
    • Biologia
    • Filozofia
     
    Baza wiedzy
    Fale mechaniczne
    Dźwięki
    Aplikacje
    Fala wzbudzona na obustronnie zamocowanej strunie (html5)
    To ćwiczenie ma na celu pomóc uczniom odkryć związek między gęstością liniową struny i jej naciągiem, a prędkością rozchodzenia się fali wzdłuż struny. Możemy wybrać sześć identycznych strun lub sześć strun o różnej gęstości liniowej. Naciąg może być ustalany indywidualnie dla każdej struny lub we wszystkich tak samo. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Częstotliwość fal stojących (struna) (html5)
    Ustalanie częstotliwości potrzebnej do wytworzenia fali stojącej, w strunie o określonej długości, masie i naciągu. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Wibrująca struna
    Ten model rozwiązuje jednowymiarowe równanie falowe. © 2018, Francisco Esquembre; Fremont Teng; Loo Kang Wee. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Siły w falującej lince
    Wizualizacja sił działających w falującej strunie. Ruch falowy w strunie może być zrozumiany na podstawie praw dynamiki Newtona, jeśli rozważymy fragment struny i siły na niego działające w każdej chwili, jako brak równowagi naprężeń na jego końcach. Michael Fowler na licencji CC BY-SA 3.0 Źródło: http://galileoandeinstein.physics.virginia.edu/more_stuff/Applets/home.html
    Fale stojące na linie (końce nieruchome)
    Symulacja fal stojących w strunie zamocowanej z dwóch stron. Dwukrotne kliknięcie włącza/wyłącza tryb pełnoekranowy. © Juan M. Aguirregabiria; Loo Kang Wee; tina. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike