Szukaj
flash
uwzględnij zasoby typu flash
    • Rodzaje:
    • Wszystkie
    • Baza wiedzy
    • Materiały
    • Aplikacje
    • Przedmioty:
    • Język polski
    • Matematyka
    • Geografia
    • Chemia
    • Historia
    • Fizyka
    • Biologia
    • Filozofia
     
    Baza wiedzy
    Porównanie spadku swobodnego z rzutem poziomym (html5)
    Rzut ukośny (regulowana prędkość i kąt) (html5)
    Model spadku swobodnego wzdłuż osi y
    Model spadku swobodnego wzdłuż osi y (poziom średni)
    Model spadku swobodnego wzdłuż osi y (poziom podstawowy)
    Rzuty
    Żaba (gra dotycząca rzutów)
    Rzuty (energie)
    Rzuty (energie)
    Małpa i myśliwy (rzuty)
    Aplikacje
    Spadek swobodny (html5)
    Prosta animacja, przedstawiająca słynne doświadczenie Galileusza.
    Spadkownica (html5)
    Porównujemy czasy ruchu w spadku swobodnym.
    Stan nieważkości (html5)
    Stan nieważkości w układzie spadającym swobodnie w polu grawitacyjnym.
    Spadek swobodny
    Wykres prędkości i przemieszczenia piłki spadającej z wybranej przez użytkownika wysokości. ©2015 Keith Warren, Department of Physics, North Carolina State University
    Porównanie spadku swobodnego z rzutem poziomym (html5
    Interaktywna symulacja html5 pozwalająca porównać czas trwania spadku swobodnego i rzutu poziomego Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.p
    Rzut ukośny (regulowana prędkość i kąt) (html5)
    Interaktywna symulacja html5 pokazująca tor rzutu ukośnego w zależności od wartości prędkości początkowej i kąta jaki tworzy z poziomem. Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.pl
    Spadek swobodny (html5)
    Symulacja pozwala uczniom ćwiczyć zbieranie i analizowanie danych dotyczących spadku swobodnego. Masy są upuszczane z różnych wysokości i można obliczyć ich prędkości w momencie gdy przelatują przez bramkę z fotokomórką. Może być określony związek pomiędzy wysokością z jakiej ciało spada, a prędkością upadku, poprzez zebranie danych dla kilku różnych wysokości. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Przyspieszenie grawitacyjne (html5)
    Symulacja html5, która została zaprojektowana tak, aby uczniowie mogli przetestować czynniki, które wpływają na przyspieszenie grawitacyjne na planecie. Można zmieniać rodzaj planety, a następnie, po upuszczeniu obiektu, określić jego przyspieszenie. Aplikacja automatycznie wyświetli wykres prędkości opadającego ciała w funkcji czasu, a na jego podstawie, po wyznaczeniu współczynnika kierunkowego, uczeń będzie mógł podać przyspieszenie grawitacyjne na tej planecie. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/ (naprawdę warto zerknąć)
    Różnica prędkości lądowania (html5)
    Uczniowie muszą przewidzieć różnicę w prędkości lądowania dwóch kulek. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Różnica zasięgów (html5)
    Uczniowie muszą znaleźć odległość między punktami, w których wylądują dwie kulki, z których jedna jest wyrzucana poziomo, a druga spada swobodnie. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Model spadku swobodnego wzdłuż osi y
    © 2016, lookang. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Model spadku swobodnego wzdłuż osi y (poziom średni)
    © 2016, lookang. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Model spadku swobodnego wzdłuż osi y (poziom podstawowy)
    © 2016, lookang. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Rzuty
    © 2015, lookang. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Żaba (gra dotycząca rzutów)
    © 2015, lookang; leongster. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Rzuty (energie)
    © 2016, lookang. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Rzuty (energie)
    © 2016, lookang. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Małpa i myśliwy (rzuty)
    Klasyczny już eksperyment myślowy: mysliwy celuje do małpy wiszącej na drzewie i w momencie kiedy ta puszcza się gałęzi strzela. Gdzie powinien celować by trafić? © 2016, lookang; Fu-Kwun Hwang. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Spadek swobodny (html5)
    Uczniowie muszą znaleźć czas ruchu między piętrami i średnią prędkość ciała upuszczanego z Wieży Zrzutów. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Nurkowanie z klifu
    Dowiedz się o zależności między położeniem a prędkością skoczka spadającego pod wpływem grawitacji i oporu powietrza, korzystając z interaktywnej symulacji Ck-12.
    Spadek swobodny, rzut pionowy
    Symulacja spadku swobodnego i rzutów pionowych w jednorodnym polu grawitacyjnym. © Francisco Esquembre; Félix J. García, lookang. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Trajektoria bomb zrzucanych z samolotu
    Kliknij przycisk Uruchom lub przeciągnij samolot w pionie. Dwukrotne kliknięcie włącza/wyłącza tryb pełnoekranowy. © Fu-Kwun Hwang; Fremont Teng; Loo Kang WEE Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Rzut ukośny jako złożenie ruchów
    Diagram Galileusza (rysunek został animowany), wyjaśniający, że rzut poziomy można rozważać jako złożenie ruchu w poziomie ze stałą prędkością i ruchu w pionie, identycznego ze spadkiem swobodnym. Michael Fowler na licencji CC BY-SA 3.0 Źródło: http://galileoandeinstein.physics.virginia.edu/more_stuff/Applets/home.html