Szukaj
flash
uwzględnij zasoby typu flash
    • Rodzaje:
    • Wszystkie
    • Baza wiedzy
    • Materiały
    • Aplikacje
    • Przedmioty:
    • Język polski
    • Matematyka
    • Geografia
    • Chemia
    • Historia
    • Fizyka
    • Biologia
    • Filozofia
     
    Baza wiedzy
    Ruch prostoliniowy
    Kinematyka ruchu prostoliniowego
    Dynamika ruchu prostoliniowego
    Aplikacje
    Droga hamowania (html5)
    To ćwiczenie ma na celu pokazanie uczniom czynników, które wpływają na drogę hamowania samochodu na jezdni. Uczniowie będą mogli modyfikować opony, nawierzchnię drogi, masę samochodu i jego prędkość początkową. Można sporządzić wykresy drogi hamowania w zależności od początkowej prędkości dla różnych nawierzchni. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/ (naprawdę warto zerknąć)
    Ruch prostoliniowy, jednostajnie zmienny
    Symulacja ruchu kulki, na którą działa tylko siła grawitacyjna. Kulka jest albo upuszczana swobodnie z wysokości 20 metrów nad ziemią, albo jest wystrzeliwana z poziomu ziemi, z początkową prędkością 20 m/s. Pokazano położenia kulki zaznaczane co 0,5 s, a także wykresy położenia, prędkości i przyspieszenia, wszystko w funkcji czasu. Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Źródło http://physics.bu.edu/~duffy/HTML5
    Porównanie ruchu jednostajnie przyspieszonego prostoliniowego i obrotowego
    W tej symulacji można porównać ruch kulki poruszającej się swobodnie w polu grawitacyjnym, z ruchem dysku obracającego się ze stałym przyspieszeniem kątowym skierowanym przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (przed ekran). Pokazano położenia kulki i dysku zaznaczane co 0,5 s. Pokazano też wykresy położenia, prędkości i przyspieszenia kulki lub wykresy położenia kątowego, prędkości kątowej i przyspieszenia kątowego dysku, wszystkie w funkcji czasu. Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Źródło http://physics.bu.edu/~duffy/HTML5