Szukaj
flash
uwzględnij zasoby typu flash
    • Rodzaje:
    • Wszystkie
    • Baza wiedzy
    • Materiały
    • Aplikacje
    • Przedmioty:
    • Język polski
    • Matematyka
    • Geografia
    • Chemia
    • Historia
    • Fizyka
    • Biologia
    • Filozofia
     
    Baza wiedzy
    Ruch pocisku (html5)
    Dopasowywanie wykresów ruchu (html5)
    Równania ruchu - ćwiczenia (html5)
    Ruch ze stałym przyspieszeniem (html5)
    Badanie II zasady dynamiki
    Aplikacje
    Wahadlo matematyczne (html5)
    Interaktywna animacja pokazująca wykresy zależności wychylenia, prędkości i przyspieszenia od czasu w wahadle matematycznym. Regulowana długość wahadła.
    Dopasowywanie wykresów ruchu (html5)
    Dopasowywanie wykresów ruchu (html5) Interaktywne ćwiczenie, w którym uczniowie mają za zadanie odtworzyć ruch na podstawie podanego wykresu zależności prędkości od czasu, ustawiając prędkość początkową, przyspieszenie i szybkość hamowania (opóźnienie). Następnie, używając wirtualnego pedału gazu i hamulca w samochodzie, należy wykres jego prędkości w czasie dopasować do podanego wykresu. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl).
    Równania ruchu - ćwiczenia (html5)
    Interaktywne ćwiczenie, które zostało zaprojektowane tak, aby umożliwić uczniom ustalenie wielu kluczowych powiązań dla obiektów poruszających się ze stałą prędkością lub ze stałym przyspieszeniem. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Wykresy ruchu 2 (html5)
    Symulacja zaprojektowana tak, żeby generować pewne dane, które uczniowie mogą wykorzystać podczas nauki o wykresach ruchu. Będą śledzić ruch dragstera przyspieszającego, a następnie poruszającego się ze stałą prędkością i następnie tworzyć wykres na podstawie zebranych danych. Zapisując położenie samochodu w różnych momentach czasu, mogą sporządzić wykres położenia od czasu. Możliwość zmiany parametrów dragstera, pozwala uzyskać różne wykresy. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Wykresy ruchu - stała prędkość (html5)
    Uczniowie mają za zadanie znalezienie prędkości ciała, na podstawie otrzymanego wykresu zależności położenia od czasu. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Droga hamowania samochodu (html5)
    Upewnij się, że potrafisz znaleźć drogę hamowania obiektu poruszającego się pod wpływem siły tarcia. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Przyspieszenie samochodu (html5)
    Upewnij się, że pamiętasz, jak skorzystać z równania ruchu samochodu, który jest przyspieszany. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Ruch pocisku (html5)
    Ten programik HTML5 demonstruje ruch pocisku. Odpowiednimi przyciskami możesz uruchomić, zatrzymać lub wznowić ruch pocisku. Przycisk "Resetuj" umieszcza pocisk w położeniu początkowym. Zaznaczając "Zwolnij" spowodujesz, że ruch będzie dziesięciokrotnie wolniejszy. Możesz zmieniać (w pewnych granicach) parametry symulacji: wysokość początkową, szybkość początkową, początkowy kąt nachylenia wektora prędkości względem poziomu, masę pocisku oraz wartość przyspieszenia grawitacyjnego. Przełączniki u dołu pozwalają wybrać wielkość fizyczną, którą chcesz obserwować. W symulacji pominięto opór powietrza. Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/phen/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Ruch ze stałym przyspieszeniem (html5)
    Ten programik HTML5 pokazuje poruszający się samochód. Zielone pole po prawej stronie zawiera ramki, w których możesz wpisywać różne położenia początkowe, prędkości początkowe i przyspieszenia (ujemna współrzędna wektora w przestrzeni jednowymiarowej oznacza zwrot przeciwny do osi x). Dokonane zmiany zatwierdź klawiszem "Enter". Przyciskami w górnej części zielonego pola możesz uruchomić symulację, zatrzymać, wznowić lub przywrócić do stanu początkowego. Jeżeli zaznaczysz opcję "Spowolnienie", ruch będzie dziesięciokrotnie zwolniony. Trzy cyfrowe zegary pokazują czas trwania ruchu samochodu. Gdy samochód mija przednim zderzakiem zielony lub czerwony punkt pomiarowy, odpowiedni zegar zostaje zatrzymany. Punkty pomiarowe możesz przesuwać myszką. Trzy wykresy przedstawiają zależności: Położenia x od czasu t Prędkości v od czasu t Przyspieszenia a od czasu t Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/phen/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Badanie II zasady dynamiki
    Interaktywna symulacja ruchu dwóch ciał połączonych liną przerzuconą przez bloczek nieruchomy. Jedno z ciał porusza się po poziomym podłożu bez tarcia, drugie wisi zaczepione do drugiego końca liny. Wykresy ruchu. Możliwość ustalenia modelu opisującego ruch (równania ruchu). Źródło © 2016, Lee Tat Leong, lookang. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike