Szukaj
flash
uwzględnij zasoby typu flash
    • Rodzaje:
    • Wszystkie
    • Baza wiedzy
    • Materiały
    • Aplikacje
    • Przedmioty:
    • Język polski
    • Matematyka
    • Geografia
    • Chemia
    • Historia
    • Fizyka
    • Biologia
    • Filozofia
     
    Baza wiedzy
    Rachunek prawdopodobieństwa
    Zmienna losowa
    Deska Galtona (html5)
    Symulacja paradoksu Monty’ego Halla (html5)
    Model rzutów kostkami
    Aplikacje
    Symulacja paradoksu Monty’ego Halla (html5)
    Paradoks Monty’ego Halla – jeden z paradoksów opartych na rachunku prawdopodobieństwa. Nazwa paradoksu pochodzi od Monty’ego Halla, prowadzącego teleturnieju Let’s make a deal (w polskiej wersji Idź na całość). Treść paradoksu Zawodnik stoi przed trzema zasłoniętymi bramkami. Za jedną z nich (za którą – wie to tylko prowadzący program) jest nagroda (umieszczana całkowicie losowo). Gracz wybiera jedną z bramek. Prowadzący program odsłania inną bramkę (co istotne – anonsując, że jest to bramka pusta), po czym proponuje graczowi zmianę wyboru. Intuicyjnie nie ma znaczenia, czy zawodnik pozostanie przy swoim wyborze, czy nie. Okazuje się jednak, że jest inaczej. Przy wyborze strategii pozostawania przy swoim pierwszym wyborze prawdopodobieństwo wygranej wynosi 1/3. Natomiast przy wyborze "strategii zmiany" wynosi 2/3.(https://pl.wikipedia.org/wiki/Paradoks_Monty%E2%80%99ego_Halla) Źródło: https://github.com/allanino/monty-hall-simulation
    Model rzutów kostkami
    Analogia między wynikami rzutów kostkami, a rozpadami jąder izotopów promieniotwórczych. Źródło Fu-Kwun Hwang - Dept. of Physics, National Taiwan Normal Univ.; lookang; leongster Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Deska Galtona (html5)
    Pobaw się Deską Galtona i rozwijaj swoją wiedzę o statystyce. Na desce rozmieszczone są w kształcie trójkąta wystające gwoździe.Kulki spadające z góry odbijają się od tych gwoździ w sposób losowy.Pod deską możemy zobaczyć histogram końcowych położeń zbliżony do rozkładu dwumianowego. PhET Interactive Simulations, University of Colorado Boulder, https://phet.colorado.edu Na licencji CC BY 4.0
    Zobaczyć Teorię
    Zestaw interaktywnych wizualizacji i symulacji obrazujących podstawowe pojęcia rachunku prawdopodobieństwa i statystyki.
    Deska Galtona
    Symulacja deski Galtona, pionowej planszy z n rzędami kołków, na które upuszczona jest kulka. Za każdym razem, gdy kulka uderza w kołek, ma ona prawdopodobieństwo p odbicia w lewo i prawdopodobieństwo 1-p odbicia w prawo. W dolnej części planszy kulki są zbierane do pojemników - w symulacji liczba wpadających kulek do każdego z pojemników reprezentowana jest przez histogram. © Wolfgang Christian; Loo Kang Wee Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Rzuty kostką
    Interaktywna demonstracja histogramu wyników rzutów kośćmi Edward Ball. Źródło: https://github.com/edwardball/academo.org
    Rozkład normalny (rozkład Gaussa)
    Interaktywny wykres rozkładu Gaussa (normalnego) Edward Ball. Źródło: https://github.com/edwardball/academo.org
    Rzuty monetami
    Symulacja rzutów kilkoma monetami. © Mario Belloni; Wolfgang Christian; lookang Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Obliczanie liczby π metodą Monte-Carlo
    Symulacja pokazuje jeszcze jedną z metod, która może być użyta do przybliżenia wartości liczby Pi. © Carla Martín; Tan Wei Chiong; Loo Kang Wee. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike