Szukaj
flash
uwzględnij zasoby typu flash
    • Rodzaje:
    • Wszystkie
    • Baza wiedzy
    • Materiały
    • Aplikacje
    • Przedmioty:
    • Język polski
    • Matematyka
    • Geografia
    • Chemia
    • Historia
    • Fizyka
    • Biologia
    • Filozofia
     
    Baza wiedzy
    Energia kinetyczna i potencjalna, praca
    Gazy
    Praca
    Praca
    Praca
    Praca
    Praca
    Praca
    Praca
    Praca
    Pole elektrostatyczne
    Aplikacje
    Praca, a energia kinetyczna (2)
    W tym ćwiczeniu uczniowie powinni odkryć związek między pracą wykonaną przez przyłożoną siłę, a prędkością i energią kinetyczną uzyskaną przez obiekt, który doświadcza działania tej siły. Można sterować wielkością siły, drogą na której działa i masą obiektu. Uczniowie mogą także ustawić maksymalną energię gaśnicy (zapewniającej odrzut) lub maksymalną prędkość astronauty. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Praca mechaniczna (html5)
    Wykonywanie pracy jest procesem związanym z siłą działającą na ciało fizyczne poruszające się po określonym torze. Jednocześnie praca jest to wielkość fizyczna równa iloczynowi składowej siły równoległej do toru i drogi.
    Silnik czterosuwowy (html5)
    Interaktywna animacja przedstawia zasadę działania silnika czterosuwowego
    Silnik o zapłonie samoczynnym (html5)
    Interaktywna animacja przedstawia zasadę działania silnika diesla
    Silnik Wankla (html5)
    Interaktywna animacja przedstawia zasadę działania silnika Wankla
    Praca, a energia kinetyczna (html5)
    W tym ćwiczeniu uczniowie powinni odkryć związek między pracą wykonaną przez przyłożoną siłę, a prędkością i energią kinetyczną uzyskaną przez obiekt, który doświadcza działania tej siły. Można sterować wielkością siły, drogą na której działa i masą obiektu. Na koniec można zmierzyć prędkość, jaką uzyskał obiekt w wyniku działania siły. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Badanie grawitacyjnej energii potencjalnej (html5)
    To ćwiczenie pozwala zbadać wielkość energii jaką musimy dostarczać do obiektu, gdy jest on odsuwany od innego obiektu. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Mechaniczny równoważnik ciepła (html5)
    W tym ćwiczeniu uczniowie mogą przyjrzeć się uproszczonej wersji eksperymentu Jamesa Joule'a pokazującego przemianę energii mechanicznej na ciepło. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Przemiany gazowe (html5)
    Program umożliwia uczniom wirtualne zbadanie zachowań gazu w zamkniętym prostopadłościennym naczyniu z tłokiem. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Energia potencjalna sprężystości (html5)
    W tym wirtualnym laboratorium uczniowie będą szukali związku między wykonaną pracą, a odkształceniem sprężyny. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Energia potencjalna ciężkości (html5)
    W ćwiczeniu uczniowie odkrywają związek między wielkością dostarczonej energii, a wysokością, na jaką podnoszony jest obiekt. Można regulować ilość dostarczonej energii i wybrać jedną, spośród pięciu różnych mas. Wreszcie, uczniowie mogą zmienić natężenie pola grawitacyjnego w miejscu eksperymentu. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Moc żarówki (html5)
    To ćwiczenie pozwoli uczniom zmieniać opór żarówki i różnicę potencjałów na żarówce. Będą mogli zobaczyć, jak te dwa czynniki wpływają na natężenie prądu płynącego przez żarówkę i wydzielaną na niej moc. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/ (naprawdę warto zerknąć)
    Silnik dwusuwowy (html5)
    Silnik dwusuwowy - animacja html5 Źródło: http://www.vascak.cz/?p=2514
    Elektryczny równoważnik ciepła (html5)
    Symulacja jest zaprojektowana tak, aby uczniowie mogli przeanalizować konwersję energii elektrycznej na energię cieplną. Można zmieniać ilość wody, napięcie zasilania i czas dostarczania energii. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło: http://www.thephysicsaviary.com/
    Energia w rzucie pionowym (html5)
    W oparciu o zasadę zachowania energii, uczniowie muszą policzyć maksymalną wysokość osiągniętą przez ciało wyrzucone pionowo do góry. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło: http://www.thephysicsaviary.com/
    Energia na równi pochyłej (html5)
    Uczniowie, w oparciu o zasadę zachowania energii, muszą policzyć odległość jaką przebędzie ciało poruszające się w górę równi pochyłej. Uwzględniono tarcie, czyli część energii mechanicznej zamieni się w energię cieplną. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło: http://www.thephysicsaviary.com/
    Energia sprężystości (html5)
    Uczniowie muszą znaleźć pracę wykonaną nad sprężyną, analizując wykres zależności siły od długości sprężyny. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Transport ciepła, a zmiana entropii (html5)
    Określenie zmiany entropii, która występuje, gdy ciepło przechodzi przez przegrodę, która oddziela gazy w dwóch różnych temperaturach. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Praca w silniku Carnota (html5)
    Wyznaczanie pracy wykonanej przez silnik idealny (Carnota). Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Praca w polu elektrycznym (html5)
    Określanie pracy, która musi być wykonana przy przenoszeniu ładunku z jednego położenia do drugiego, w pobliżu innego ładunku. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Saneczkarz na wzgórzu 1 (html5)
    W zadaniu należy obliczyć odległość przebytą przez saneczkarza zjeżdżającego z oblodzonego wzgórza i sunącego dalej, aż do zatrzymania, po ośnieżonym poziomym podłożu. Wzgórze jest pokryte lodem (pomijamy tarcie), dzięki czemu można ignorować straty energii. Tarcie przy ruchu w poziomie, po śniegu, jest już istotne. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Saneczkarz na wzgórzu 2 (html5)
    W zadaniu należy obliczyć odległość przebytą przez saneczkarza zjeżdżającego z pokrytego śniegiem wzgórza i sunącego dalej, aż do zatrzymania, po ośnieżonym poziomym podłożu. Należy uwzględnić straty energii związane z tarciem działającym podczas całego ruchu. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Energia na równi z uwzględnieniem tarcia (html5)
    Obliczanie prędkości ciała po przebyciu określonego dystansu w dół pochyłości. Uczniowie muszą uwzględnić straty energii z uwagi na tarcie między ciałem, a podłożem. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Bilans energetyczny (sprężyna, ruch z tarciem) (html5)
    Ściśnięta sprężyna po odblokowaniu odpycha ciało, które porusza się następnie po powierzchni z tarciem. Wykorzystując równanie bilansu energetycznego, trzeba będzie znaleźć odległość przebytą przez obiekt do momentu zatrzymania. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Wyznaczanie prędkości na podstawie wykonanej pracy (html5)
    Obliczanie prędkości krążka hokejowego na podstawie wykresu siły oddziaływania pomiędzy kijem i krążkiem w funkcji przebytej drogi. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Ciepło w przemianie izobarycznej (html5)
    Określanie ciepła dostarczonego do gazu w przemianie izobarycznej. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Ciepło w przemianie izochorycznej (html5)
    Określanie ciepła dostarczonego do gazu w procesie, w którym nie zmienia się jego objętość. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Energia wewnętrzna przy sprężaniu izotermicznym (html5)
    Wyznaczanie energii wewnętrznej gazu, który podlega sprężaniu izotermicznemu. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Praca wykonana przy sprężaniu adiabatycznym (html5)
    Określanie pracy wypadkowej w układzie, w którym gaz nie wymienia ciepła z otoczeniem. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Sprawność silnika cieplnego (html5)
    Wyznaczanie sprawności silnika (0 - 1) na podstawie dostarczonego wykresu zależności p(V). Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/