Szukaj
flash
uwzględnij zasoby typu flash
    • Rodzaje:
    • Wszystkie
    • Baza wiedzy
    • Materiały
    • Aplikacje
    • Przedmioty:
    • Język polski
    • Matematyka
    • Geografia
    • Chemia
    • Historia
    • Fizyka
    • Biologia
    • Filozofia
     
    Baza wiedzy
    Ruch dwuwymiarowy
    Fale elektromagnetyczne
    Kinematyka ruchu krzywoliniowego
    Kinematyka ruchu prostoliniowego
    Ruch jednostajny po okręgu (html5)
    Ruch jednostajny po okręgu (html5)
    Równia pochyła (html5)
    Ruch pocisku (html5)
    Ruch prostoliniowy (html5)
    Porównanie ruchu jednostajnego i jednostajnie zmiennego (html5)
    Dopasowanie wykresów do ruchu (położenie i prędkość) (html5)
    Prędkość względna: wyścig na ruchomym chodniku (html5)
    Równia Galileusza (html5)
    Ruch jednostajnie przyspieszony (html5)
    Porównanie spadku swobodnego z rzutem poziomym (html5)
    Rzut ukośny (regulowana prędkość i kąt) (html5)
    Rzut ukośny (regulowane składowe prędkości początkowej) (html5)
    Wyznaczanie prędkości dźwięku (html5)
    Dopasowywanie wykresów ruchu (html5)
    Wyznaczanie przyspieszenia - ćwiczenia (html5)
    Wykresy ruchu - ćwiczenia (html5)
    Równania ruchu - ćwiczenia (html5)
    Ustal przyspieszenie! (html5)
    Ruch ze stałym przyspieszeniem (html5)
    Ruch jednostajnie przyspieszony (html5)
    Ruch 2 obiektów między 2 miastami
    Badanie II zasady dynamiki
    Ciężarek na sprężynie na równi pochyłej
    Pętla śmierci
    Ziemia i Słońce (html5)
    Aplikacje
    Drgania mechaniczne (html5)
    Interaktywna animacja pokazująca wykresy zależności wychylenia, prędkości, energii kinetycznej i potencjalnej od czasu, ciała zawieszonego na sprężynie.
    Prędkość dźwięku (html5)
    Prosta animacja fali dźwiękowej powstającej przy uderzeniu pioruna.
    Efekt Dopplera (html5)
    Symulacja pokazuje zjawisko Dopplera dla fal dźwiękowych. Regulowana częstotliwość dźwięku,prędkość źródła i prędkość obserwatora.
    Spadek swobodny
    Wykres prędkości i przemieszczenia piłki spadającej z wybranej przez użytkownika wysokości. ©2015 Keith Warren, Department of Physics, North Carolina State University
    Związek ruchu po okręgu z ruchem harmonicznym
    W tej symulacji można zbadać związek między jednostajnym ruchem po okręgu, a ruchem harmonicznym prostym. © Andrew Duffy; Wee Loo Kang; Tan Wei Chiong. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Ruch
    Interaktywna aplikacja html5 pozwalająca przeanalizować przebieg i równania ruchu jednostajnego i jednostajnie zmiennego.
    Kinematyka samochodu i autobusu
    Prosta symulacja ruchu dwóch ciał. Możliwość ustawienia prędkości początkowej i przyspieszenia. © Francisco Esquembre; Félix J. García; Loo Kang Wee Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Ruch prostoliniowy (html5)
    Interaktywna symulacja html5 pokazująca ruch dwóch ciał. Możliwość zmiany parametrów ruchu. Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.pl
    Porównanie ruchu jednostajnego i jednostajnie zmiennego (html5)
    Interaktywna symulacja html5 pokazująca różnice między ruchem jednostajnym, a jednostajnie zmiennym Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.pl
    Dopasowanie wykresów do ruchu (położenie i prędkość) (html5)
    Interaktywna symulacja html5 pokazująca związek między parametrami ruchu, a wykresami zależności położenia i prędkośći ciała od czasu Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.pl
    Prędkość względna: wyścig na ruchomym chodniku (html5)
    Interaktywna symulacja html5 pokazująca ruch prostoliniowy dwóch ciał. Regulowane parametry ruchu. Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.pl
    Porównanie spadku swobodnego z rzutem poziomym (html5
    Interaktywna symulacja html5 pozwalająca porównać czas trwania spadku swobodnego i rzutu poziomego Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.p
    Rzut ukośny (regulowana prędkość i kąt) (html5)
    Interaktywna symulacja html5 pokazująca tor rzutu ukośnego w zależności od wartości prędkości początkowej i kąta jaki tworzy z poziomem. Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.pl
    Rzut ukośny (regulowane składowe prędkości początkowej) (html5)
    Interaktywna symulacja html5 pokazująca tor rzutu ukośnego w zależności od wartości składowych: poziomej i pionowej, prędkości początkowej. Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.pl
    Ruch jednostajnie przyspieszony (html5)
    Interaktywna symulacja html5 pokazująca ruch jednostajnie przyspieszony. Regulowane parametry układu. Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.pl
    Wyznaczanie prędkości dźwięku (html5)
    Interaktywna symulacja html5 pokazująca ideę wyznaczania prędkości dźwięku w powietrzu metodą rezonansu akustycznego. Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.pl
    Równia Galileusza (html5)
    Interaktywna symulacja html5 pokazująca ideę doświadczenia Galileusza Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0. Tłumaczenie Edukator.pl
    Dopasowywanie wykresów ruchu (html5)
    Dopasowywanie wykresów ruchu (html5) Interaktywne ćwiczenie, w którym uczniowie mają za zadanie odtworzyć ruch na podstawie podanego wykresu zależności prędkości od czasu, ustawiając prędkość początkową, przyspieszenie i szybkość hamowania (opóźnienie). Następnie, używając wirtualnego pedału gazu i hamulca w samochodzie, należy wykres jego prędkości w czasie dopasować do podanego wykresu. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl).
    Wyznaczanie przyspieszenia - ćwiczenia (html5)
    Umożliwia uczniom ćwiczenie wyznaczania przyspieszenia obiektu za pomocą dwóch wirtualnych bramek z fotokomórkami. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl).
    Wykresy ruchu - ćwiczenia (html5)
    Interaktywne ćwiczenie, które umożliwia uczniom zabawę z wirtualnym samochodem i obserwację tego, jak jego ruch jest przedstawiony na wykresie położenia w funkcji czasu i prędkości w funkcji czasu. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Równania ruchu - ćwiczenia (html5)
    Interaktywne ćwiczenie, które zostało zaprojektowane tak, aby umożliwić uczniom ustalenie wielu kluczowych powiązań dla obiektów poruszających się ze stałą prędkością lub ze stałym przyspieszeniem. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Ustal przyspieszenie! (html5)
    Interaktywne ćwiczenie, w którym uczniowie mają za zadanie, w ciągu 3 minut, obliczyć jak największą liczbę przyspieszeń pojazdu. Naciskając na wirtualny pedał gazu, aby przyspieszyć swój pojazd i obserwując prędkościomierz, odczytują potrzebne dane. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Wykresy ruchu 2 (html5)
    Symulacja zaprojektowana tak, żeby generować pewne dane, które uczniowie mogą wykorzystać podczas nauki o wykresach ruchu. Będą śledzić ruch dragstera przyspieszającego, a następnie poruszającego się ze stałą prędkością i następnie tworzyć wykres na podstawie zebranych danych. Zapisując położenie samochodu w różnych momentach czasu, mogą sporządzić wykres położenia od czasu. Możliwość zmiany parametrów dragstera, pozwala uzyskać różne wykresy. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Spadek swobodny (html5)
    Symulacja pozwala uczniom ćwiczyć zbieranie i analizowanie danych dotyczących spadku swobodnego. Masy są upuszczane z różnych wysokości i można obliczyć ich prędkości w momencie gdy przelatują przez bramkę z fotokomórką. Może być określony związek pomiędzy wysokością z jakiej ciało spada, a prędkością upadku, poprzez zebranie danych dla kilku różnych wysokości. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Rzuty (html5)
    Za pomocą tej symulacji uczniowie mają znaleźć parametry początkowe rzutu, które wpływają na jego zasięg i czas trwania. Można zmieniać wysokość początkową, prędkość początkową i kąt pod jakim piłka jest wyrzucana. Uczniowie mogą mierzyć nie tylko zasięg rzutu ale mogą także monitorować składową poziomą i pionową prędkości, oraz prędkość całkowitą piłki w locie. Ponadto, dostępny jest czas ruchu. Dla wielu z tych zmiennych możemy sporządzić wykresy. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Wykresy ruchu - stała prędkość (html5)
    Uczniowie mają za zadanie znalezienie prędkości ciała, na podstawie otrzymanego wykresu zależności położenia od czasu. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Przyspieszanie elektronów (html5)
    W tym ćwiczeniu uczniowie mają za zadanie zbadać czynniki, które wpływają na szybkość elektronu i czas potrzebny do przebycia odległości między naładowanymi okładkami kondensatora. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Spadkownica Atwooda (html5)
    To wirtualne laboratorium jest symulacją eksperymentu Atwooda. Można zmieniać wielkość mas i miejsce eksperymentu, a następnie uzyskać dane w postaci wykresów położenia w funkcji czasu i prędkości w funkcji czasu. Uczniowie mogą zobaczyć, jak przyspieszenie układu zmienia się wraz ze zmianami różnicy mas zawieszonych ciężarków Δm i ich masy całkowitej. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Siła dośrodkowa (html5)
    To ćwiczenie ma na celu zbadanie zależności między siłą, masą i promieniem okręgu, po którym porusza się obiekt, a prędkością potrzebną do utrzymania ciała w tym ruchu. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Siły w ruchu po okręgu (html5)
    To wirtualne laboratorium pozwala ustalić wielkości, które wpływają na siłę dośrodkową utrzymującą ciało w ruchu po okręgu. Uczniowie mogą zmieniać masę przedmiotu, jego prędkość oraz promień okręgu, po którym porusza się. Na podstawie pomiarów można sporządzić wykresy siły w funkcji masy, siły w funkcji promienia i siły w funkcji prędkości obrotowej. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/