Szukaj
flash
uwzględnij zasoby typu flash
    • Rodzaje:
    • Wszystkie
    • Baza wiedzy
    • Materiały
    • Aplikacje
    • Przedmioty:
    • Język polski
    • Matematyka
    • Geografia
    • Chemia
    • Historia
    • Fizyka
    • Biologia
    • Filozofia
     
    Baza wiedzy
    Badanie II zasady dynamiki
    Ciężarek na sprężynie na równi pochyłej
    Spadkownica Atwooda 1 (html5)
    Spadkownica Atwooda z diagramami słupkowymi energii (html5)
    Ciężarek na bloczku z diagramami słupkowymi energii (html5)
    Ciężarek na bloczku (html5)
    Spadkownica Atwooda (html5)
    Aplikacje
    Wielokrążek stały i przesuwny (html5)
    Maszyny proste: bloczek ruchomy i nieruchomy.
    Wielokrążek (html5)
    Maszyny proste: bloczek ruchomy i nieruchomy. Wielokrążki (układy bloczków).
    III zasada dynamiki Newtona (html5)
    Aplet obrazuje działanie III zasady dynamiki Newtona
    Prawa Newtona: problem 2 ciał, z tarciem (html5)
    Uczniowie mają za zadanie obliczyć przyspieszenie układu 2 poruszających się obiektów oraz siłę naciągu łączącej je linki. Uwzględniono tarcie kinetyczne. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Fala wzbudzona na obustronnie zamocowanej strunie (html5)
    To ćwiczenie ma na celu pomóc uczniom odkryć związek między gęstością liniową struny i jej naciągiem, a prędkością rozchodzenia się fali wzdłuż struny. Możemy wybrać sześć identycznych strun lub sześć strun o różnej gęstości liniowej. Naciąg może być ustalany indywidualnie dla każdej struny lub we wszystkich tak samo. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Odchylenie wahadła w przyspieszającym samochodzie (html5)
    Upewnij się, że poradzisz sobie z sytuacją, w której przyspieszenie samochodu jest przyczyną odchylenia kątowego linki z zawieszoną na niej masą. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    II zasada dynamiki (bez tarcia) (html5)
    Uczniowie muszą znaleźć różne rzeczy dla szeregu obiektów poruszających się jako układ. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Siły na równi (poziom1) (html5)
    Uczniowie muszą znaleźć się siłę potrzebną do utrzymania nieruchomego obiektu na równi, gdy nie ma siły tarcia. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Równia pochyła (z tarciem) (html5)
    Uczniowie muszą znaleźć przyspieszenie układu ciał, z których jedno porusza się po równi, na której występuje tarcie. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Równia pochyła (html5)
    Wyznaczanie przyspieszenia układu ciał, z których jedno porusza się po równi pochyłej.. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Częstotliwość fal stojących (struna) (html5)
    Ustalanie częstotliwości potrzebnej do wytworzenia fali stojącej, w strunie o określonej długości, masie i naciągu. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Spadkownica Atwooda (html5)
    Symulacja przedstawia maszynę Atwooda - bloczek, na którym poprzez nić zawieszone są dwa ciężarki. W tej wersji symulacji masa bloczka jest nieznaczna - co prowadzi do tego, że naciąg cięgna jest wszędzie taki sam. Należy zauważyć, że wartość siły naciągu jest zawsze pomiędzy wartością siły grawitacji działającej na obciążnik 1 (niebieski), a wartością siły grawitacji działającej na obciążnik 2 (czerwony). Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0.
    Spadkownica Atwooda 1 (html5)
    Symulacja przedstawia maszynę Atwooda - bloczek, na którym poprzez nić zawieszone są dwa ciężarki. Uwzględniono masę bloczka, co prowadzi do różnych naciągów cięgna po obu stronach bloczka, gdy mamy do czynienia z ruchem przyspieszonym. Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0.
    Ciężarek na bloczku (html5)
    Symulacja ruchu ciężarka zawieszonego na bloczku (walec lub obręcz). Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0.
    Spadkownica Atwooda z diagramami słupkowymi energii (html5)
    Symulacja pokazuje zmiany energii w spadkownicy Atwooda, która składa się z bloczka, na którym, poprzez nić, zawieszone są dwa ciężarki. Indeksy dolne 1, 2 odnoszą się do ciężarków, a b do bloczka (p oznacza wartość początkową). Można analizować pracę - energię z siedmiu różnych perspektyw, począwszy od wyboru układu Ziemia (uwzględniona energia potencjalna), ciężarki i bloczek, aż po tylko jeden z ciężarków lub tylko bloczek. W symulacji przyjęto g = 10.0 m/s/s. Ep oznacza grawitacyjną energię potencjalną, W oznacza pracę (z indeksem dolnym g - siły ciężkości, a z indeksem dolnym T - siły naciągu nici), a Ek oznacza energię kinetyczną. Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0.
    Ciężarek na bloczku z diagramami słupkowymi energii (html5)
    Symulacja pokazuje zmiany energii w układzie - ciężarek zawieszony na nici, której drugi koniec nawinięty jest na bloczek. Indeks dolny c odnosi się do ciężarka, a b do bloczka (p oznacza wartość początkową). Można analizować pracę - energię z pięciu różnych perspektyw, począwszy od wyboru układu Ziemia (uwzględniona energia potencjalna), ciężarek i bloczek, aż po tylko ciężarek lub tylko bloczek. W symulacji przyjęto g = 10.0 m/s/s. Ep oznacza grawitacyjną energię potencjalną, W oznacza pracę (z indeksem dolnym g - siły ciężkości, a z indeksem dolnym T - siły naciągu nici), a Ek oznacza energię kinetyczną. Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0.
    Badanie II zasady dynamiki
    Interaktywna symulacja ruchu dwóch ciał połączonych liną przerzuconą przez bloczek nieruchomy. Jedno z ciał porusza się po poziomym podłożu bez tarcia, drugie wisi zaczepione do drugiego końca liny. Wykresy ruchu. Możliwość ustalenia modelu opisującego ruch (równania ruchu). Źródło © 2016, Lee Tat Leong, lookang. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Ciężarek na sprężynie na równi pochyłej
    Model pokazuje dynamikę układu z uwzględnieniem tarcia statycznego i kinetycznego. Symulacja pokazuje asymetrię spowodowaną przez zmianę zwrotu siły tarcia podczas ruchu w górę i w dół równi, oraz znaczenie tarcia w ustaleniu położenia równowagi. Skala pokazywanych wektorów sił jest umowna, a obraz jest przeskalowywany gdy długość równi pochyłej (od 0,1 do 10 m) lub jej kąt nachylenia zmienia się. Dodatkowo użytkownik może ustawić współczynniki tarcia i stałą sprężyny. Pokazane są wykresy położenia, prędkości i wypadkowej siły działającej na masę w funkcji czasu, zsynchronizowane ze zmianami w układzie. © 2015, Wolfgang Christian, lookang. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Praca siły działającej pod kątem do przesunięcia (html5)
    Uczniowie muszą określić pracę siły naciągu i pracę siły tarcia oraz określić uzyskaną energię kinetyczną. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Ładunek zawieszony w polu elektrycznym (html5)
    Uczniowie muszą określić ładunek kulki i naciąg nitki, na której jest zawieszona, w polu elektrycznym między okładkami kondensatora. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/