Szukaj
flash
uwzględnij zasoby typu flash
    • Rodzaje:
    • Wszystkie
    • Baza wiedzy
    • Materiały
    • Aplikacje
    • Przedmioty:
    • Język polski
    • Matematyka
    • Geografia
    • Chemia
    • Historia
    • Fizyka
    • Biologia
    • Filozofia
     
    Baza wiedzy
    Mechanika cieczy
    Ciała stałe
    Struktura pasmowa ciał stałych
    Kinematyka ruchu krzywoliniowego
    Kinematyka ruchu prostoliniowego
    Dynamika ruchu prostoliniowego
    Dynamika ruchu krzywoliniowego
    Aplikacje
    Energia w skateparku - podstawy(html5)
    Naucz się zasady zachowania energii z kolesiem skaterem! Poznaj różne tory i wyświetl, w trakcie ruchu, wykresy energii kinetycznej, potencjalnej i cieplnej. Twórz dla skatera własne ścieżki, pochylnie i skocznie. PhET Interactive Simulations, University of Colorado Boulder, https://phet.colorado.edu Na licencji CC BY 4.0
    Wielokrążek stały i przesuwny (html5)
    Maszyny proste: bloczek ruchomy i nieruchomy.
    Wielokrążek (html5)
    Maszyny proste: bloczek ruchomy i nieruchomy. Wielokrążki (układy bloczków).
    I zasada dynamiki Newtona (html5)
    Aplet obrazuje I zasadę dynamiki Newtona
    III zasada dynamiki Newtona (html5)
    Aplet obrazuje działanie III zasady dynamiki Newtona
    Kołyska Newtona (html5)
    Symulacja wahadła Newtona – przyrządu, który ilustruje zasadę zachowania pędu i energii kinetycznej podczas sprężystego zderzenia kul.
    Równoległobok sił (html5)
    Interaktywna symulacja obrazująca rozkład sił działających na układ ciał zawieszonych na bloczkach.
    Dźwignia dwustronna (html5)
    Interaktywna symulacja obrazująca zasadę działania dźwigni dwustronnej
    Oscylatory (html5)
    Przykłady ruchów harmonicznych.
    Ruch po okręgu (html5)
    Ruch po okręgu, a drgania harmoniczne.
    Drgania harmoniczne (html5)
    Animacja pokazuje wykres zależności położenia ciała od czasu w ruchu harmonicznym.
    Składanie drgań f1 = f2 (html5)
    Składanie drgań o tej samej częstotliwości
    Składanie drgań f1 ≈ f2 (html5)
    Składanie drgań o zbliżonej częstotliwości
    Faza drgan harmonicznych (html5)
    Interaktywna animacja pokazująca fazę przy składaniu drgań harmonicznych.
    Składanie drgań prostopadłych (html5)
    Interaktywna animacja pokazująca krzywe Lissajous, przy składaniu drgań harmonicznych prostopadłych.
    Drgania tłumione (html5)
    Interaktywna animacja pokazująca wykres zależności położenia ciała od czasu w ruchu drgającym tłumionym.
    Drgania wymuszone (html5)
    Interaktywna animacja pokazująca drgania wymuszone i zjawisko rezonansu
    Wahadlo matematyczne (html5)
    Interaktywna animacja pokazująca wykresy zależności wychylenia, prędkości i przyspieszenia od czasu w wahadle matematycznym. Regulowana długość wahadła.
    Drgania mechaniczne (html5)
    Interaktywna animacja pokazująca wykresy zależności wychylenia, prędkości, energii kinetycznej i potencjalnej od czasu, ciała zawieszonego na sprężynie.
    Oscylatory sprzężone (html5)
    Interaktywna animacja pokazująca wykresy drgań w oscylatorach sprzężonych.
    Wahadło matematyczne (html5)
    Wahadło matematyczne to punkt materialny zawieszony na nieważkiej i nierozciągliwej lince. W przybliżeniu warunki te spełnia ciało niewielkich rozmiarów zawieszone na lekkiej sztywnej lince.
    Mechaniczny oscylator (html5)
    Interaktywna animacja pokazująca i opisująca drgania ciała zawieszonego na sprężynie.
    Falowanie (html5)
    Fale poprzeczne, podłużne i stojące, na wesoło. Koniecznie z dźwiękiem.
    Praca mechaniczna (html5)
    Wykonywanie pracy jest procesem związanym z siłą działającą na ciało fizyczne poruszające się po określonym torze. Jednocześnie praca jest to wielkość fizyczna równa iloczynowi składowej siły równoległej do toru i drogi.
    II zasada dynamiki Newtona
    Aplet wizualizuje zależności między wielkościami z II zasady dynamiki. Autor Steven Sahyun, Uniwersytet Wisconsin - Whitewater. Źródło: http://sahyun.net/html5.php
    Kolejka górska
    Interaktywna symulacja ruchu roller coastera © Michael R Gallis, Wee Loo Kang, Fremont Teng Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Droga hamowania (html5)
    To ćwiczenie ma na celu pokazanie uczniom czynników, które wpływają na drogę hamowania samochodu na jezdni. Uczniowie będą mogli modyfikować opony, nawierzchnię drogi, masę samochodu i jego prędkość początkową. Można sporządzić wykresy drogi hamowania w zależności od początkowej prędkości dla różnych nawierzchni. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/ (naprawdę warto zerknąć)
    Tarcie na zakręcie (html5)
    W tym wirtualnym laboratorium uczniowie mogą badać granice (największa prędkość lub najmniejszy promień zakrętu), przy których samochód utrzyma się w ruchu na zakręcie, nie wypadając z toru. Uczniowie mogą zmieniać prędkość i masę samochodu, promień zakrętu, rodzaj opon i warunki drogowe. Można sporządzić wykresy maksymalnej prędkości w zależności od promienia zakrętu, dla różnych typów nawierzchni i rodzaju opon. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/ (naprawdę warto zerknąć)
    Energia w rzucie pionowym (html5)
    W oparciu o zasadę zachowania energii, uczniowie muszą policzyć maksymalną wysokość osiągniętą przez ciało wyrzucone pionowo do góry. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło: http://www.thephysicsaviary.com/
    Energia na równi pochyłej (html5)
    Uczniowie, w oparciu o zasadę zachowania energii, muszą policzyć odległość jaką przebędzie ciało poruszające się w górę równi pochyłej. Uwzględniono tarcie, czyli część energii mechanicznej zamieni się w energię cieplną. Losowe generowanie danych. Prawidłowy wynik porównywany jest z odpowiedzią ucznia. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło: http://www.thephysicsaviary.com/