Szukaj
flash
uwzględnij zasoby typu flash
    • Rodzaje:
    • Wszystkie
    • Baza wiedzy
    • Materiały
    • Aplikacje
    • Przedmioty:
    • Język polski
    • Matematyka
    • Geografia
    • Chemia
    • Historia
    • Fizyka
    • Biologia
    • Filozofia
     
    Aplikacje
    Budowniczy powierzchni (html5)
    Budowanie figur płaskich przy użyciu kolorowych bloków i badanie związku między ich obwodem i polem powierzchni. Porównaj pole powierzchni i obwód figur ustawionych jedna obok drugiej. Sprawdź swoje umiejętności w grze budując kształty lub znajdując pole powierzchni figur. Postaraj się zebrać wiele gwiazdek! PhET Interactive Simulations, University of Colorado Boulder, https://phet.colorado.edu Na licencji CC BY 4.0
    Dodawanie wektorów (html5)
    Dodawanie wektorów w interaktywnej animacji html5
    SKETCHOMETRY Geometria przez szkice
    Dynamiczne oprogramowanie matematyczne do geometrii euklidesowej i wykresów funkcji. Użytkownik szkicuje punkty, okręgi i linie na ekranie, a sketchometry jest w stanie zinterpretować te kreski i przetworzyć na dokładne obiekty geometryczne.
    Współrzędne wektora
    Rozkład wektora na składowe prostopadłe. © Loo Kang Wee Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Okrąg opisany na trójkącie
    Interaktywny trójkąt (możliwość przeciągania wierzchołków, zoom) z zaznaczonymi symetralnymi boków i okręgiem opisanym. Przykładowy plik uzyskany za pomocą Sketchometry.
    Okrąg wpisany w trójkąt
    Interaktywny trójkąt (możliwość przeciągania wierzchołków, zoom) z zaznaczonymi dwusiecznymi kątów i okręgiem wpisanym. Przykładowy plik uzyskany za pomocą Sketchometry.
    Wysokości trójkąta
    Interaktywny trójkąt (możliwość przeciągania wierzchołków, zoom) z zaznaczonymi wysokościami i ortocentum. Przykładowy plik uzyskany za pomocą Sketchometry.
    Środkowe trójkąta
    Interaktywny trójkąt (możliwość przeciągania wierzchołków, zoom) z zaznaczonymi środkowymi i środkiem ciężkości trójkąta. Przykładowy plik uzyskany za pomocą Sketchometry.
    Okręgi styczne. Warunek styczności.
    Interaktywny rysunek okręgów stycznych zewnętrznie lub wewnętrznie (możliwość przeciągania środków okręgów i zmiany ich promieni, zoom). Przeciągnij końce linijki, żeby dokonać pomiaru. Przykładowy plik uzyskany za pomocą Sketchometry.
    Symetria osiowa - rysunki odręczne
    Po wyborze w menu rozwijanym ustawienia osi symetrii, kliknij i ponownie kliknij przeciągając pojawiające się kółko (każde nowe kliknięcie losuje nowy kolor). © 2018, Loo Kang Wee; Francisco Esquembre; Felix J. Garcia Clemente. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Rozkład wektora na składowe prostopadłe
    Współrzędne wektora. Przeciągnij koniec wektora, żeby go zmienić. Za pomocą suwaka obrócisz układ współrzędnych. © Loo Kang Wee; Fu-Kwun Hwang; Tat Leong Lee Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Symetria osiowa - odcinki
    Po wyborze w menu rozwijanym ustawienia osi symetrii, kliknij i ponownie kliknij, zaznaczając końce odcinka. Kolejne kliknięcie dorysowuje następny odcinek łamanej. © 2018, Loo Kang Wee; Francisco Esquembre; Felix J. Garcia Clemente. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Trójkąt (html5)
    Wierzchołki trójkąta można przesuwać, przeciągając myszką. Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Kąty w okręgu (html5)
    Kąt środkowy (niebieski) może być powiększany lub zmniejszany, za pomocą suwaka. Przez przeciąganie myszą można zmieniać położenie na okręgu wierzchołka kąta wpisanego (czerwony). Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Twierdzenie Pitagorasa (html5)
    Ta aplikacja HTML5 pokazuje trójkąt prostokątny. Można przesuwać wierzchołek kąta prostego z wciśniętym przyciskiem myszy. Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Okręgi bliźniacze Archimedesa (html5)
    Można przeciągać okręgi z wciśniętym przyciskiem myszy. Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Łańcuch Pappusa (html5)
    Wielkości okręgów mogą być zmieniane za pomocą myszki. Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Bryły platońskie (html5)
    "Wielościan foremny" lub "bryła platońska" to bryła wypukła, której ściany są przystającymi wielokątami foremnymi i w każdym wierzchołku zbiega się jednakowa liczba ścian. Istnieje dokładnie pięć brył platońskich: Czworościan foremny (4 wierzchołki, 6 krawędzi, 4 trójkąty równoboczne jako ściany) Sześcian foremny (8 wierzchołków, 12 krawędzi, 6 kwadratów jako ściany) Ośmiościan foremny (6 wierzchołków, 12 krawędzi, 8 trójkątów równobocznych jako ściany) Dwunastościan foremny (20 wierzchołków, 30 krawędzi, 12 pięciokątów foremnych jako ściany) Dwudziestościan foremny (12 wierzchołków, 30 krawędzi, 20 trójkątów równobocznych jako ściany) Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Objętość kuli (zasada Cavalieriego) (html5)
    Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Funkcje trygonometryczne kąta (html5)
    Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Składniki wektora (html5)
    Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Równanie wektorowe prostej w przestrzeni trójwymiarowej (html5)
    Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Symetria osiowa - kształty
    Przyglądamy się osiom symetrii figur geometrycznych i nie tylko. © 2018, Loo Kang Wee; Francisco Esquembre; Felix J. Garcia Clemente. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Symetria osiowa - litery
    Przyglądamy się osiom symetrii liter. © 2018, Loo Kang Wee; Francisco Esquembre; Felix J. Garcia Clemente. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Dodawanie wektorów metodą graficzną
    Interaktywne animacje przedstawiające dodawanie wektorów metodą wieloboku sznurowego. © Fu-Kwun Hwang; lookang; tina Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Czworokąt wpisany w okrąg (html5)
    Czworokąt wpisany w okrąg. Interaktywna aplikacja html5. Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/phen/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Czworokąt opisany na okręgu (html5)
    Czworokąt opisany na okręgu. Interaktywna aplikacja html5. Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/phen/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Trójkąt sferyczny (html5)
    Trójkąt sferyczny jest to figura przestrzenna powstała z trzech łuków kół wielkich na sferze. Łuki te spełniają tę samą funkcję, co odcinki w trójkącie, więc muszą się one przecinać w wierzchołkach. W wyniku przecięcia powstaje na sferze 8 trójkątów sferycznych, w tym jeden trójkąt eulerowski. Położenie wierzchołków narysowanego trójkąta sferycznego można zmieniać przeciągając myszką. Po prawej stronie można odczytać miary boków (łuki wyrażone w mierze swoich kątów środkowych) i kątów. (Tutaj rozważane są tylko trójkąty eulerowskie, tj. trójkąty sferyczne, których każdy bok i każdy kąt ma miarę mniejszą niż 180°.) Wikipedia © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych
    Trójkąty prostokątne (html5)
    Obliczanie lub szacowanie boków i kątów w trójkątach prostokątnych. Losowe generowanie danych. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania (10 kolejnych prawidłowych odpowiedzi). Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Algorytm szacowania Pi Archimedesa
    Symulacja demonstruje obliczenia obwodu koła jednostkowego za pomocą algorytmu podanego przez Archimedesa. © Dieter Roess; Tan Wei Chiong; Loo Kang Wee Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike