Szukaj
flash
uwzględnij zasoby typu flash
    • Rodzaje:
    • Wszystkie
    • Baza wiedzy
    • Materiały
    • Aplikacje
    • Przedmioty:
    • Język polski
    • Matematyka
    • Geografia
    • Chemia
    • Historia
    • Fizyka
    • Biologia
    • Filozofia
     
    Aplikacje
    Proste i ich równania (html5)
    Poznaj świat linii prostych. Badaj związki między równaniami liniowymi, współczynnikami kierunkowymi i przebiegiem prostych. Sprawdź swoją wiedzę w grze! PhET Interactive Simulations, University of Colorado Boulder, https://phet.colorado.edu Na licencji CC BY 4.0
    Budowniczy powierzchni (html5)
    Budowanie figur płaskich przy użyciu kolorowych bloków i badanie związku między ich obwodem i polem powierzchni. Porównaj pole powierzchni i obwód figur ustawionych jedna obok drugiej. Sprawdź swoje umiejętności w grze budując kształty lub znajdując pole powierzchni figur. Postaraj się zebrać wiele gwiazdek! PhET Interactive Simulations, University of Colorado Boulder, https://phet.colorado.edu Na licencji CC BY 4.0
    Porównywanie ułamków (html5)
    Dopasuj kształty i liczby, aby zdobyć jak najwięcej gwiazdek, w tej grze ułamków. Zmierz się z problemem na wybranym poziomie. Postaraj się zebrać mnóstwo gwiazd! PhET Interactive Simulations, University of Colorado Boulder, https://phet.colorado.edu Na licencji CC BY 4.0
    Dodawanie wektorów (html5)
    Dodawanie wektorów w interaktywnej animacji html5
    Ułamki - wstęp
    Poznaj ułamki przy częstowaniu się 1/3 tortu czekoladowego i popijaniu 1/2 szklanki wody! Twórz własne ułamki za pomocą zabawnych, interaktywnych obiektów. Dopasuj kształty i liczby żeby zdobyć gwiazdki w grze ułamków. Zmierz się na dowolnym poziomie jaki wybierzesz. Postaraj się zebrać mnóstwo gwiazd! PhET Interactive Simulations, University of Colorado Boulder, https://phet.colorado.edu Na licencji CC BY 4.0
    Zbuduj ułamek
    Buduj ułamki z kształtów i liczb, aby zarobić gwiazdki w tej grze ułamków lub odkrywaj ich własności w laboratorium ułamków. Zmierz się na dowolnym poziomie jaki wybierzesz. Postaraj się zebrać mnóstwo gwiazd! PhET Interactive Simulations, University of Colorado Boulder, https://phet.colorado.edu Na licencji CC BY 4.0
    Ułamki: liczby mieszane
    Poznaj ułamki przy częstowaniu się 1/3 tortu czekoladowego i popijaniu 1/2 szklanki wody! Twórz własne ułamki za pomocą zabawnych, interaktywnych obiektów. Dopasuj kształty i liczby żeby zdobyć gwiazdki w grze ułamków. Zmierz się na dowolnym poziomie jaki wybierzesz. Postaraj się zebrać mnóstwo gwiazd! PhET Interactive Simulations, University of Colorado Boulder, https://phet.colorado.edu Na licencji CC BY 4.0
    Ułamki: równość
    Twórz równoważne ułamki o różnych mianownikach. Dopasuj kształty i liczby, aby zdobywać gwiazdki w grze. Podejmij wyzwanie na dowolnym poziomie. Postaraj się zebrać wiele gwiazd! PhET Interactive Simulations, University of Colorado Boulder, https://phet.colorado.edu Na licencji CC BY 4.0
    DESMOS kalkulator graficzny
    DESMOS - zaawansowany kalkulator graficzny on-line. Prosty i intuicyjny w użyciu kreator wykresów i tabel. Czytelny interfejs dostępny jest także w języku polskim.
    SKETCHOMETRY Geometria przez szkice
    Dynamiczne oprogramowanie matematyczne do geometrii euklidesowej i wykresów funkcji. Użytkownik szkicuje punkty, okręgi i linie na ekranie, a sketchometry jest w stanie zinterpretować te kreski i przetworzyć na dokładne obiekty geometryczne.
    Okrąg jednostkowy (html5)
    Interaktywny aplet html5 - Okrąg jednostkowy. Koło trygonometryczne. Definicje i wykresy funkcji trygonometrycznych zmiennej rzeczywistej.
    Współrzędne wektora
    Rozkład wektora na składowe prostopadłe. © Loo Kang Wee Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Geoboard - Geotablica.
    Geoboard jest narzędziem do odkrywania różnych zagadnień matematycznych, wprowadzanych w klasach podstawowych i gimnazjalnychch.
    Symetria osiowa - rysunki odręczne
    Po wyborze w menu rozwijanym ustawienia osi symetrii, kliknij i ponownie kliknij przeciągając pojawiające się kółko (każde nowe kliknięcie losuje nowy kolor). © 2018, Loo Kang Wee; Francisco Esquembre; Felix J. Garcia Clemente. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Rozkład wektora na składowe prostopadłe
    Współrzędne wektora. Przeciągnij koniec wektora, żeby go zmienić. Za pomocą suwaka obrócisz układ współrzędnych. © Loo Kang Wee; Fu-Kwun Hwang; Tat Leong Lee Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Symetria osiowa - odcinki
    Po wyborze w menu rozwijanym ustawienia osi symetrii, kliknij i ponownie kliknij, zaznaczając końce odcinka. Kolejne kliknięcie dorysowuje następny odcinek łamanej. © 2018, Loo Kang Wee; Francisco Esquembre; Felix J. Garcia Clemente. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Szybkie wykresy (html5)
    Szybki program graficzny, który uczniowie mogą użyć na komputerze, tablecie lub smartfonie, gdy nie jest dostępny bardziej rozbudowany program graficzny. Pozwala nanieść do 10 danych punktów, a następnie uzyskać krzywą najlepszego dopasowania do tych punktów. Działa przy zależnościach: liniowej, odwrotności, odwrotności kwadratu, kwadratu, pierwiastka kwadratowego, bez związku (liczy średnią) i wykładniczej malejącej. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Siatki wielościanów
    Interaktywne aplikacje geogebry przedstawiające siatki kilku podstawowych wielościanów
    Rozkład Maxwella (html5)
    Interaktywne wirtualne ćwiczenie, pozwalające badać rozkład prędkości cząsteczek gazów w zamkniętym naczyniu. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Działania pisemne (html5)
    Dzięki tej aplikacji, możesz poćwiczyć podstawowe działania pisemne z arytmetyki. Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/phen/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Rozkład liczby na czynniki pierwsze (html5)
    Celem gry jest przesunięcie kulek przez kolejne kliknięcia na samą górę. Jednak tylko kulki, na których jest liczba pierwsza mogą osiągnąć najwyższy stopień. Dlatego też, w przypadku liczby złożonej należy ją rozłożyć na dwa czynniki (każdy zatwierdzamy wciskając Enter). Jeżeli wystąpi błąd, wszystkie kulki tego samego koloru znajdą się z powrotem na dole. Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/phen/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Tabela liczb pierwszych i złożonych (do biliona) (html5)
    Za pomocą tej aplikacji można rozkładać liczby naturalne do 1 000 000 000 000 (1 bilion) na czynniki pierwsze. Liczby pierwsze są zaznaczone na pomarańczowo, a złożone na żółto. Wprowadzanie liczby jest możliwe za pomocą pola tekstowego lub kliknięcia myszką. Tabelę można przesuwać, przeciągając myszką. Uwaga: W przypadku bardzo dużej liczby obliczenia mogą zająć kilka sekund. Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/phen/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Twierdzenie Talesa (okrąg) (html5)
    Twierdzenie Talesa (okrąg): każdy kąt wpisany w okrąg oparty na średnicy jest prosty. Przeciągnij myszką wierzchołek kąta prostego, aby zmienić jego położenie na półokręgu. Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Trójkąt (html5)
    Wierzchołki trójkąta można przesuwać, przeciągając myszką. Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Kąty w okręgu (html5)
    Kąt środkowy (niebieski) może być powiększany lub zmniejszany, za pomocą suwaka. Przez przeciąganie myszą można zmieniać położenie na okręgu wierzchołka kąta wpisanego (czerwony). Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Twierdzenie Pitagorasa (html5)
    Ta aplikacja HTML5 pokazuje trójkąt prostokątny. Można przesuwać wierzchołek kąta prostego z wciśniętym przyciskiem myszy. Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Okręgi bliźniacze Archimedesa (html5)
    Można przeciągać okręgi z wciśniętym przyciskiem myszy. Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Łańcuch Pappusa (html5)
    Wielkości okręgów mogą być zmieniane za pomocą myszki. Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Bryły platońskie (html5)
    "Wielościan foremny" lub "bryła platońska" to bryła wypukła, której ściany są przystającymi wielokątami foremnymi i w każdym wierzchołku zbiega się jednakowa liczba ścian. Istnieje dokładnie pięć brył platońskich: Czworościan foremny (4 wierzchołki, 6 krawędzi, 4 trójkąty równoboczne jako ściany) Sześcian foremny (8 wierzchołków, 12 krawędzi, 6 kwadratów jako ściany) Ośmiościan foremny (6 wierzchołków, 12 krawędzi, 8 trójkątów równobocznych jako ściany) Dwunastościan foremny (20 wierzchołków, 30 krawędzi, 12 pięciokątów foremnych jako ściany) Dwudziestościan foremny (12 wierzchołków, 30 krawędzi, 20 trójkątów równobocznych jako ściany) Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Objętość kuli (zasada Cavalieriego) (html5)
    Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Działania arytmetyczne na liczbach zespolonych (html5)
    Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Przelewanie mleka (html5)
    Czy jesteś w stanie odmierzyć dokładnie 4 litry mleka? Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt CC BY-NC-SA 4.0
    Funkcje trygonometryczne kąta (html5)
    Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Składniki wektora (html5)
    Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Równanie wektorowe prostej w przestrzeni trójwymiarowej (html5)
    Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Pierwsza i druga pochodna funkcji (html5)
    Symbole: x zmienna niezależna + plus - minus * pomnożone przez / podzielone przez ^ do potęgi (...) nawias abs(...) wartość bezwzględna sqrt(...) pierwiastek kwadratowy exp(...) funkcja eksponencjalna ln(...) logarytm naturalny sin(...) sinus cos(...) cosinus tan(...) tangens arcsin(...) arcus sinus arccos(...) arcus cosinus arctan(...) arcus tangens sinh(...) sinus hiperboliczny cosh(...) cosinus hiperboliczny tanh(...) tangens hiperboliczny arsinh(...) area sinus hiperboliczny arcosh(...) area cosinus hiperboliczny artanh(...) area tangens hiperboliczny e liczba Eulera e pi liczba π (ludolfina) Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwol
    Sieczna i styczna (html5)
    Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/mde/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Symetria osiowa - kształty
    Przyglądamy się osiom symetrii figur geometrycznych i nie tylko. © 2018, Loo Kang Wee; Francisco Esquembre; Felix J. Garcia Clemente. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Symetria osiowa - litery
    Przyglądamy się osiom symetrii liter. © 2018, Loo Kang Wee; Francisco Esquembre; Felix J. Garcia Clemente. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Działania na wektorach (html5)
    Interaktywna aplikacja pozwala uczniom przećwiczyć działania na wektorach w przestrzeni trójwymiarowej. Uczniowie będą mieli za zadanie dodawać i odejmować wektory, pomnożyć i podzielić wektor przez liczbę oraz obliczyć iloczyn skalarny i wektorowych. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/ (naprawdę warto zerknąć)
    Dodawanie wektorów metodą graficzną
    Interaktywne animacje przedstawiające dodawanie wektorów metodą wieloboku sznurowego. © Fu-Kwun Hwang; lookang; tina Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Regresja liniowa metodą najmniejszych kwadratów
    Ten model dopasowuje prostą do zbioru danych. © 2017, Francisco Esquembre; Félix J. García Clemente; Loo Kang WEE Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Funkcje trygonometryczne (html5)
    Definicje i wykresy funkcji trygonometrycznych. Okrąg jednostkowy. PhET Interactive Simulations, University of Colorado Boulder, https://phet.colorado.edu Na licencji CC BY 4.0
    Czworokąt wpisany w okrąg (html5)
    Czworokąt wpisany w okrąg. Interaktywna aplikacja html5. Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/phen/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Czworokąt opisany na okręgu (html5)
    Czworokąt opisany na okręgu. Interaktywna aplikacja html5. Źródło http://www.walter-fendt.de/html5/phen/ © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych.
    Trójkąt sferyczny (html5)
    Trójkąt sferyczny jest to figura przestrzenna powstała z trzech łuków kół wielkich na sferze. Łuki te spełniają tę samą funkcję, co odcinki w trójkącie, więc muszą się one przecinać w wierzchołkach. W wyniku przecięcia powstaje na sferze 8 trójkątów sferycznych, w tym jeden trójkąt eulerowski. Położenie wierzchołków narysowanego trójkąta sferycznego można zmieniać przeciągając myszką. Po prawej stronie można odczytać miary boków (łuki wyrażone w mierze swoich kątów środkowych) i kątów. (Tutaj rozważane są tylko trójkąty eulerowskie, tj. trójkąty sferyczne, których każdy bok i każdy kąt ma miarę mniejszą niż 180°.) Wikipedia © Walter Fendt. Dozwolone użycie w celach niekomercyjnych
    Trójkąty prostokątne (html5)
    Obliczanie lub szacowanie boków i kątów w trójkątach prostokątnych. Losowe generowanie danych. Certyfikat o unikalnym numerze potwierdza wykonanie zadania (10 kolejnych prawidłowych odpowiedzi). Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
    Krzywa dopasowania
    Ten model dopasowuje krzywą wielomianową do zbioru danych. © 2017, Francisco Esquembre; Félix J. García Clemente. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Równania krzywych sinusoidalnych (html5)
    Ustalanie współczynników krzywych sinusoidalnych określonych równaniem postaci y = Asin(Bt+C)+D. Uczniowie muszą określić wartości parametrów A, B, C i D na podstawie przebiegu losowo generowanej sinusoidy. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Algorytm szacowania Pi Archimedesa
    Symulacja demonstruje obliczenia obwodu koła jednostkowego za pomocą algorytmu podanego przez Archimedesa. © Dieter Roess; Tan Wei Chiong; Loo Kang Wee Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Ciąg i szereg geometryczny
    Wyrazy ciągu i szeregu geometrycznego. © Dieter Roess; Tan Wei Chiong; Loo Kang Wee. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Pojedynczy wektor w 3D
    Wizualizacja własności wektora w przestrzeni 3D. © Dieter Roess; Fremont Teng; Loo Kang Wee. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Dodawanie wektorów (html5)
    Symulacja pokazuje dwa wektory i ich sumę, którą nazywamy wektorem wypadkowym. Pokazane są również składowe x i y każdego z wektorów. Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0.
    Tworzenie funkcji (html5)
    Twórz, interpretuj, porównuj i zmieniaj przykładowe funkcje. PhET Interactive Simulations, University of Colorado Boulder, https://phet.colorado.edu Na licencji CC BY 4.0
    Działania na wektorach 3D
    Wizualizacja podstawowych działań na wektorach w przestrzeni 3D. © Dieter Roess; Fremont Teng; Loo Kang Wee. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Superpozycja fal sinusoidalnych (html5)
    Program umożliwia uczniom nakładanie na siebie fal i analizę właściwości fali wypadkowej. Będzie pomocny przy omawianiu interferencji konstruktywnej i destruktywnej. Może również ilustrować dudnienia, fale nośne i modulację. Stanowi także dobrą ilustrację składania drgań harmonicznych, czy po prostu dodawania funkcji sinusoidalnych. Autor Frank McCulley. Źródło: http://www.thephysicsaviary.com/
    Szybkie wykresy i linearyzacja (html5)
    Szybki programik graficzny, z którego uczniowie mogą korzystać na komputerze, tablecie lub smartfonie, gdy bardziej skomplikowany program graficzny nie jest dostępny. Program pozwoli uczniom nanieść do 10 punktów pomiarowych, a następnie przekształcić kolumny danych do linearyzacji wykresu. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Generator danych - dopasowywanie krzywej (html5)
    Program losowo generuje dane, które uczniowie mogą następnie nanosić w układzie współrzędnych i dopasowywać krzywą. Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). A tu jego strona http://www.thephysicsaviary.com/
    Kulka w klinie
    Model dynamiki spadającej kulki i sprężystych odbić w symetrycznym klinie. © 2018, Dieter Roess; Fremont Teng; Loo Kang Wee; Francisco Esquembre. Udostępniono na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike
    Traf dziesiątkę (html5)
    Traf dziesiątkę to świetnie metodycznie opracowana aplikacja - dodawanie i odejmowanie dla najmłodszych. PhET Interactive Simulations, University of Colorado Boulder, https://phet.colorado.edu Na licencji CC BY 4.0