Małpa i myśliwy (html5)

Małpa i myśliwy (html5)




  PEŁNY EKRAN  

 

Symulacja pokazuje klasyczną demonstrację wykładową małpy i myśliwego.

W tym przypadku, myśliwy próbuje uspokoić małpę, aby można było ją przetransportować do lepszego siedliska. Małpa jest sprytna - gdy lotka ze środkiem usypiającym (niebieska) opuszcza broń, małpa (w kolorze fioletowym) puszcza gałąź drzewa i zaczyna spadać w dół. Zauważ, że na dole rozpięta jest siatka (nie pokazano), aby złapać małpę, więc małpa nie zrani się.

Jak powinna być skierowana strzelba, żeby lotka trafiła w małpę?

Można badać różne parametry, w tym zmianę kierunku ustawienia strzelby, wartości przyspieszenia grawitacyjnego i prędkości początkowej lotki.


Andre Duffy na licencji CC BY-SA 4.0.


Tłumaczenie Edukator.pl