KIM JESTEŚMY


... czyli doświadczenia to nam nie brakuje

Nasza liceum powstało w 1992 roku, jest zatem jedną z najstarszych szkół niepublicznych w Polsce. Przez wiele lat prowadziliśmy, cieszące się znakomitą opinią, liceum czteroletnie, następnie zespół szkół składający się z gimnazjum i trzyletniego liceum. Teraz znów wracamy do liceum czteroletniego.

Zobacz koniecznie!

Statut Liceum

zobacz więcej

JAK BĘDZIE GDZIE INDZIEJ


... czyli reforma programowa w dwóch słowach

Rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej wymaga, aby każde czteroletnie liceum zrealizowało, określoną odgórnie i rozpisaną na kolejne lata, liczbę lekcji przedmiotów na poziomie podstawowym - które muszą odbyć wszyscy uczniowie – oraz określoną liczbę lekcji przedmiotów na poziomie rozszerzonym, które to przedmioty wybiera uczeń. Szkoły państwowe tworzą w związku z tym po prostu, znane od dawien dawna klasy profilowane (potocznie zwane przez uczniów „biolchemem”, „humanem”, „matfizem” itd.), co oznacza, że młody człowiek już drugim semestrze ósmej klasy musi wybrać sobie szkołę i klasę licealną o odpowiadającym mu profilu i – o ile oczywiście zostanie tam przyjęty – odbywać tam później lekcje zarówno na poziomie podstawowym, jak i rozszerzonym razem z całą klasą, czyli w przypadku liceów państwowych w zespole co najmniej trzydziestokilkuosobowym.

A co się dzieje, jeśli na przykład w klasie pierwszej uczeń zmieni - co w wieku lat czternastu zdarza się bardzo często - swoje zainteresowania i plany na studia? Wtedy pojawia się – zdecydowanie duży, a nie mały – problem, bo z każdej klasy, a nawet szkoły można oczywiście zrezygnować, ale w innych szkołach w klasach o interesujących ucznia profilu wolnych miejsc może już wtedy nie być.

JAK BĘDZIE U NAS


... czyli pełny wybór rozszerzeń w małych grupach

Nasze – około dwudziestoosobowe klasy – nie muszą być profilowane, gdyż rozszerzenia realizujemy w mniejszych – wewnątrzklasowych albo międzyklasowych grupach. Mieć przez cztery lata lekcje rozszerzonej historii, fizyki, biologii - czy co kto tam sobie wybierze – w grupie kilkudziesięcio- (w szkołach państwowych) i w grupie kilku lub kilkunastoosobowej (w naszej szkole) to nie jest mała różnica! Niebagatelnym atutem naszej szkoły jest też to, że gdyby (odpukać!) młody człowiek zmienił zainteresowania i chciał „przeprowadzić się z jednego rozszerzenia na drugie to – choć nie nakłaniamy do tego – w razie czego łatwiej to zrobić i zaległy materiał pod troskliwym okiem nauczyciela „nadganiać”.


JAK UCZEŃ WYBIERA (I EWENTUALNIE ZMIENIA ROZSZERZENIA) W NASZEJ KLASIE PIERWSZEJ


... czyli plan dla ucznia, a nie uczeń dla planu

W naszej szkole pierwszym rozszerzeniem jest dla wszystkich język angielski, co oznacza pięć zamiast trzech godzin tego przedmiotu tygodniowo realizowanych w mniejszych, dostosowanych do poziomu zaawansowania uczniów, grupach. Jeśli zaś chodzi o chodzi o rozszerzenia kolejne, to zanim zaczniemy układanie planu lekcji, prosimy krótko przed wakacjami naszych przyszłych pierwszoklasistów o wskazanie kolejnych dwóch przedmiotów, które chcieliby realizować na poziomie rozszerzonym.

Rozszerzenia te są zawsze w planie lekcji na godzinach skrajnych – to znaczy na początku albo na końcu – aby uczeń nie mający danego dnia swojego rozszerzenia przychodził do szkoły później albo wychodził z niej wcześniej. Jeśli po kilku tygodniach uczeń dojdzie do wniosku, że dokonał błędnego wyboru, będzie mógł przenieść się na inne rozszerzenie – oznaczać to będzie siłą rzeczy konieczność nadrobienia z pomocą nauczyciela dotychczasowej, wstępnej partii materiału, ale w pierwszej klasie na jedno rozszerzenie przypada początkowo po jednej godzinie tygodniowo, więc dla pracowitego i zainteresowanego przedmiotem ucznia takie „nadgonienie” nie powinno stanowić większego problemu.

JĘZYKI OBCE


... czyli też dużo do wyboru, też w małych grupach, a na dodatek więcej niż trzeba, na różnych poziomach i jeszcze coś specjalnego


Angielskiego – jak już wspomnieliśmy - uczą się u nas wszyscy na poziomie rozszerzonym (5 godzin tygodniowo z podziałem na grupy zaawansowania). Drugi język to hiszpański, niemiecki, francuski, rosyjski albo włoski (w zależności od tego, co kto kontynuuje po podstawówce). Zanim jeszcze zacznie się rok szkolny, nasi lektorzy dokładnie sprawdzają umiejętności i możliwości językowe naszych nowych uczniów, aby każdy trafił do grupy najlepiej odpowiadającej jego zdolnościom.

Nie tylko niezwykle kształcącym, ale i atrakcyjnym uzupełnieniem naszych zajęć językowych są interdyscyplinarne spotkania z kulturą różnych krajów. Lektorów wspierają nasi specjaliści od historii, literatury, architektury, malarstwa, muzyki, a nawet... kuchni. No i oczywiście spotykamy się z różnymi krajami na żywo, wyjeżdżając a to na północ, a to na południe, a to na zachód, a to na wschód. A tam nasi uczniowie stają przed szansą – a nawet konicznością - żeby w obcych językach rozmawiać, rozmawiać, rozmawiać...

Każdy uczeń dodatkowo – bez żadnych opłat – może uczęszczać, jeśli będzie przynajmniej kilku chętnych, na zajęcia z trzeciego, a jeśli to urodzony poliglota, nawet i czwartego języka. Zainteresowani uczniowie mają też w naszej szkole możliwość przystąpienia do egzaminów organizowanych przez British Council.

Zobacz koniecznie!

Spotkanie z grupą Antract

zobacz więcej

W rosyjskiej szkole

zobacz więcej

4 stolice

zobacz więcej

TUTORING


... czyli a co z młodym Einsteinem?

Opinia, jaka towarzyszy od lat polskim szkołom, głosi, że – w przeciwieństwie podobno do szkół amerykańskich (???) - uśredniają one uczniów i nie rozwijają ich szczególnych talentów. Czy jest to opinia prawdziwa, czy krzywdząca, nie nam oceniać, ale na pewno nie dotyczy naszej szkoły. Uczniom, którzy naprawdę obdarzeni są iskrą bożą w jakimś kierunku, oferujemy specjalny zindywidualizowany program poszerzający ich wiedzę i umiejętności w zakresie znacznie wykraczającym poza wymagania szkoły średniej oraz intensywnie przygotowujący do olimpiad przedmiotowych. I wtedy oczywiście z takim geniuszem nauczyciele-mistrzowie mają dodatkowe zajęcia indywidualne.

EDUKATOR.PL


... czyli szkoła na miarę epoki cyfryzacji

Już ponad trzy lata temu pan redaktor Piotr Staśkiewicz, robiąc reportaż o naszej szkole, zatytułował go: „Jak wygląda szkoła XXI wieku? Sprawdziliśmy”, a od tamtego czasu zrobiliśmy spore postępy, więc mamy nadzieję, że zbliżamy się do wieku XXII.

Oznacza to, że wprawdzie nie pozbywamy się tablic i papierowych książek, natomiast na pewno dużo, dużo, dużo częściej niż większość szkół stosujemy nowoczesne technologie edukacyjne. Stworzony przez nas portal Edukator.pl to nie tylko magazyn wiedzy, ale - dostosowane do potrzeb szkolnych - internetowe narzędzie społecznościowe, za pomocą którego możemy zakładać szkolne wirtualne grupy, szybko prezentować i przesyłać uczniom materiały, przeprowadzać testy itp. Specjalny edytor umożliwia szybkie tworzenie prezentacji edukacyjnych. Trudno o wszystkim opowiedzieć, a zatem najlepiej zarejestrować się i przetestować.

Zobacz koniecznie!

Jak wygląda szkoła XXI wieku?

zobacz więcej

Rejestracja w serwisie Edukator.pl 

zobacz więcej 

WYCIECZKI


... czyli uczymy zawzięcie w każdym miejscu i każdym momencie

Na wycieczkach – jak to na wycieczkach – jest wesoło, ale to przede wszystkim starannie przygotowane przedsięwzięcia wielce naukowe, tyle tylko, że organizowane poza szkolnymi salami, co oznacza, że jeśli ruszamy w miasto, to po to, aby na przykład odszukać miejsca, gdzie swoje smutne i radosne chwile przeżywali bohaterowie „Lalki”. Wyjazdy w różne rejony Polski i Europy mają formę objazdów naukowych, po których styl gotycki, powstanie styczniowe czy las mieszany kojarzą się uczniom z realnymi miejscami i obiektami, a nie tylko z suchymi tekstami i obrazkami w podręczniku.

Zobacz koniecznie!

Wycieczki

zobacz więcej

SPORT


... czyli zamiast sali gimnastycznej... arena sportowo-widowiskowa

Zajęcia wychowania fizycznego odbywają się w najnowocześniejszej hali sportowo-widowiskowej na Ursynowie – „Arenie Ursynów”. Nasi uczniowie mogą korzystać zarówno z boisk do gier zespołowych (siatkówka, piłka nożna, koszykówka), a „w odwodzie” pozostaje jeszcze siłownia, sala do aerobiku, a nawet kręgielnia. Do naszej dyspozycji jest też oczywiście sprzęt sportowy do praktycznie wszystkich dyscyplin oraz wyjątkowo bogate zaplecze obiektu (szatnie, natryski itp.).

Co najmniej raz w semestrze organizujemy Szkolne Igrzyska Olimpijskie, podczas których przez cały dzień młodzież bierze udział w serii indywidualnych i zespołowych konkurencji. Dodatkowego smaku dodają imprezie nauczyciele, którzy nie pełnią tylko roli asystentów, ale biorą aktywny udział w zawodach, ścigając się, czy też rozgrywając zacięte mecze siatkarskie, koszykarskie albo piłkarskie ze swoimi wychowankami.

A poza tym jeszcze w zależności od pory roku i pogody: spływy kajakowe, wyprawy piesze i rowerowe, lodowisko, marsze i biegi na orientację i czego tylko dusza zapragnie.

Zobacz koniecznie!

Zajęcia WF

zobacz więcej

Szkolne Igrzyska

zobacz więcej

CZESNE


... czyli to się naprawdę opłaca

Nie mamy żadnych ukrytych, dodatkowych opłat za jakiekolwiek edukacyjne działania prowadzone w naszej szkole. Czesne – płatne przez 12 miesięcy, a w klasie maturalnej przez 10 – obejmuje nie tylko lekcje, ale i wszelakie zajęcia dodatkowe, czyli np. wspomniane wyżej dodatkowe języki obce, tutoring itd.

STYPENDIA


... czyli są tacy, co nie płacą

Każdego roku specjalna szkolna komisja za szczególne osiągnięcia naukowe przyznaje stypendia oznaczające różnorodne ulgi w czesnym, a laureatom licealnych ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych gwarantujemy w trybie natychmiastowym całkowite zwolnienie z czesnego!

Dodaj do swoich materiałów
Morze możliwości
na edukator.pl
Narzędzia, zasoby, komunikacja, współpraca. Zarejestruj się. Twórz, gromadź zasoby i dziel się nimi.
Morze możliwości na edukator.pl