+ Pokaż spis treści

Klasy II gimnazjum na Litwie

PODZIWIALIŚMY DELFINY, ZJEDLIŚMY KIBINY I WYGRALIŚMY 4:2

W czasie egzaminów gimnazjalnych klasy 2A, 2B i 2D wybrały się na wycieczkę na Litwę. Wyjechaliśmy jeszcze przed świtem, gdyż już pierwszego dnia czekały na nas różne atrakcje, a mieliśmy do przejechania tego dnia ponad 500 km.

Po drodze do stolicy Litwy zatrzymaliśmy się w Gruto Parkas - parku rzeźby komunistycznej, gdzie zostały zebrane liczne pomniki m.in. Lenina i Stalina. Popołudniu dotarliśmy do Wilna i od razu udaliśmy się na zwiedzanie starówki. Odwiedziliśmy m.in. Ostrą Bramę, celę Konrada, katedrę, byliśmy pod pałacem prezydenckim, na Zarzeczu oraz na cmentarzu na Rossie.

Drugi dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od spotkania z uczniami szkoły litewskiej Vilniaus Jezuitu Gimnazija, które zwieńczył wygrany przez naszą reprezentację 4:2 mecz piłki nożnej. Po obiedzie udaliśmy się na zwiedzanie zamku w Trokach. Mieliśmy tam możliwość skosztowania tradycyjnych karaimskich pieczonych pierogów - kibinów. Wieczorem pojechaliśmy na wieżę telewizyjną, z której na wysokości 165 metrów oglądaliśmy zieloną panoramę Wilna.

Trzeciego dnia rano opuściliśmy stolicę Litwy i udaliśmy się do Kłajpedy, skąd przepłynęliśmy na Mierzeję Kurońską, której piękne wydmy wpisane są na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Odwiedziliśmy delfinarium, Muzeum Morza i akwarium, a następnie wdrapaliśmy się na Górę Czarownic. Kulminacyjnym punktem wyprawy na Mierzeję było zdobycie najwyższej, ponad 59 metrowej wydmy, z której roztaczał się przepiękny widok zarówno na Zatokę Kurońską, jak i na Morze Bałtyckie. Ostatni dzień naszej wycieczki przeznaczony był na powrót do Warszawy. Jednak po drodze zatrzymaliśmy się na obiad na starówce w Kownie, gdzie akurat odbywał się sobotni wiosenny jarmark. Do domu dotarliśmy zmęczeni długą podróżą, ale zadowoleni z wycieczki.