Proszę czekać, trwa ładowanie prezentacji Trwa wczytywanie
Proszę czekać, trwa generowanie podglądu Trwa wczytywanie
Woda
Pitna
Woda gazowana dzieli się na trzy rodzaje:

-niskonasycone CO2 - poniżej 1500 mg/l

-średnionasycone CO2 - od 1500 do 4000 mg CO2/l

-wysokonasycone C02 - 4000+ mg CO2/l
Woda źródlana to woda o łącznej zawartości rozpuszczonych minerałów poniżej 500 mg/l, jest to woda pochodząca z udokumentowanych zasobów podziemnych, czerpana z ujęć zabezpieczonych przed czynnikami zewnętrznymi,. Woda ta jest pierwotnie czysta pod względem chemicznym i mikrobiologicznym, a jej skład chemiczny i właściwości mogą ulegać drobnym wahaniom w zależności od sytuacji geologicznej podłoża. Nie może być uzdatniania ani zawierać żadnych dodatków. Ponadto woda źródlana ma cenną wartość, z tego względu że pochodzi ona ze złóż podziemnych izolowanych od czynników zewnętrznych, więc jest bakteriologicznie czysta i nie posiada szkodliwych składników.
Zarówno woda niegazowana, jak i gazowana jest dobra do picia, gazowana jednak nie dla wszystkich. Picia wody gazowanej powinny unikać osoby z problemami gastrycznymi, mające kłopoty z krtanią czy cierpiące na przewlekłą obturacyjną chorobę płuc (POCHP), kobiety w ciąży i karmiące piersią oraz małe dzieci. Czysta woda gazowana jest korzystniejszym wyborem, niż inne gazowane napoje, bo nie zawiera kalorii i innych dodatków, chociaż nie w każdym przypadku można ją zalecić. Przykładowo po operacjach przewodu pokarmowego gazowana nie będzie wskazana. Podobnie, jeśli cierpisz na zespół jelita drażliwego, czy też masz problem ze wzdęciami brzucha – nadmiar wody gazowanej może nasilać dolegliwości. Generalnie, jeśli osoba jest zdrowa w zależności od preferencji może wybierać oba rodzaje wód. Natomiast jeśli występują dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego – należy ograniczyć wodę gazowaną i wybierać tą nienasyconą CO2. Nie należy podawać wody wysokonasyconej CO2 zwykle pijącym łapczywie dzieciom, co zresztą dotyczy również dużo chętniej wybieranych, a mniej zdrowych napojów słodzonych typu cola. Najważniejsze jest to, aby wodę pić w ogóle. Jej spożycie w Polsce jest znacznie niższe niż zalecane. cyt Sylwia Leszczyńska
Woda gazowana a woda mineralna
Podstawową różnicą między tymi dwoma rodzajami wody jest zawartość składników mineralnych. Woda źródlana ma ich mniej, dzięki czemu jest „miękka” i doskonale sprawdza się podczas parzenia kawy lub herbaty. Z kolei woda mineralna ma w swoim składzie stosunkowo duże ilości minerałów, które nadają jej wyrazisty smak. Większa zawartość pierwiastków mineralnych to wynik pozyskiwania wody mineralnej ze źródeł bogatych w minerały. Woda, która ma stałą styczność ze składnikami mineralnymi z czasem zaczyna je wchłaniać. Miano „mineralnej” może jednak zyskać dopiero wtedy, gdy w jej składzie znajduje się co najmniej 250 ppm minerałów. Najczęściej są to: wapń, magnez, cynk i żelazo. Pierwiastki te mają istotny wpływ na funkcjonowanie organizmu, biorą bowiem udział w wielu procesach zachodzących w ciele człowieka (sam magnez uczestniczy w 300 procesach biochemicznych!). Spożywanie wysokozmineralizowanej wody mineralnej może więc mieć istotny wpływ na nasze zdrowie.
Woda źródlana jest zwykle uzyskiwana z głęboko położonych źródeł, dlatego jest poddawana naturalnej filtracji i nie ma potrzeby usuwania z niej zanieczyszczeń. W większości przypadków umieszcza się ją w butelkach już w miejscu wydobycia.
Woda mineralna a źródlana
preloader
Czas trwania slajdu sekund
Poprzedni
Następny
Sprawdź
Wczytywanie...
Włącz autoodtwarzanie
Opis do slajdu
Źródła
Opis do slajdu
[x]